Rozhovor s Paolo Riccim (Sights): Byla dost velká náhoda, že jsme se vůbec dali dohromady

29.12.2013 11:42

Před pár týdny se z ničeho nic na české scéně zrodila nová kapela jménem Sights. A jelikož se uvedla v celkem dobrém světle, tak jsem nemohl zaváhat a obratem jsem k rozhovoru pro náš web přizval lídra kapely Paolo Ricciho.

 

Tahle otázka se nabízí zcela sama. Kde jste se tu sakra vzali?!

Nejdříve bych rád pozdravil Tebe a všechny čtenáře INE. Těší mě, že můžu vašemu portálu poskytnout rozhovor. A teď k věci. Sights jsme založili s klukama přes léto 2013, ale ještě před mým příchodem a změnou názvu na SIGHTS se kapela vůbec neprojevovala. Vše bylo téměř na úplné nule. Byla dost velká náhoda, že jsme se vůbec dali dohromady. Tehdy Pavel (bubeník) a Lukáš (kytarista) nemohli najít správné lidi. Já byl v kontaktu pouze s Lukášem, a to jen přes FB. Díky tomu jsem se o nich dozvěděl. V té době se přidal do party i Koki (basák). Poté jsem se připojil já a po několika zkouškách nás teprve ucelil poslední člen Matyáš (kytarista), kterého jsem tenkrát před cca pěti lety poznal na koncertu. Je to dost šílený, jak se z cizích lidí dokáží stát přátelé a spolu pak vytvářet něco, do čeho zapojíte veškerý svůj čas, ale také i finance a vlastně skoro všechno, co máte!

 

Budu citovat Radima Věžníka, protože to trefil. „Takto si představuju start kapely. FB stránka založená v den vydání singlu a klipu, žádný rok trvající slibování toho zaručeně nejlepšího, co jste kdy slyšeli, tuny fotek a snahy získat lajky jen pro hezký oči. Pěkně šup hudba a tady nás máte.“ Opravdu vše bylo až tak promyšlený?

Už začátku jsme si řekli, že vydáme singl a založíme vše okolo, až po tom, co si to ve zkušebně oddřeme. Nechtěli jsme vydávat polovičaté věci, které by neoslovily moc lidí a kapele stejně nepomohly. Proto náš příchod probíhal právě takhle

 

Takže singl a klip je venku. Myslím, že jste se ukázali v dobrém světle. Co teď?

:)) Máme v plánu menší tour a vydání dalšího singlu během příštích měsíců.

 

Máte za sebou prvních pár koncertů. Jak na vás, jako na nováčky scény, lidé reagují?

Ano, v Praze a Liberci to bylo super, jen je škoda, že to uběhlo tak rychle. Lidé reagují většinou dost pozitivně, ale samozřejmě vždy se najde někdo i s negativním názorem.

 

Teď k tobě samotnému, popiš nezasvěceným svou hudební minulost.

Dobře :) Tak abych začal úplně od začátku. Věnovat hudbě jsem se začal ke konci roku 2011. Hned poté jsem se dostal do kapely pod názvem Picture Imperfect, se kterou jsem odehrál svoje první koncerty. Po pár měsících jsem dostal nabídku od Mariny a tu jsem s radostí vzal. Byla to skvělá zkušenost, která mi trošku otevřela oči. Zjistil jsem, že být v kapele není až tak jednoduché, jak se někomu může zdát. Tedy pokud to myslíte opravdu vážně. V této kapele jsem působil zhruba 10 měsíců. Po mém odchodu jsem přemýšlel, jestli to vzdát, nebo založit vlastní kapelu. Potřeboval jsem najít lidi se stejným vkusem a cílem. Zdálo se to jako nadlidský úkol, ale nakonec se mi je najít povedlo. Jak se říká: „Do třetice všeho dobrého!“. S klukama jsem založil SIGHTS a věřím, že tohle je to, na co jsem celou dobu čekal! :)

 

Když se s odstupem vrátíš k Marině? Jak s odstupem hodnotíš působené v této kapele?

V Marině jsem byl pouze jen na „záskok“. Nepodílel jsem se na tvorbě ani na nahrávkách. V kapele Sights je to opakem.

 

Já ti děkuji za rozhovor a nabídnu ti možnost vzkázat něco strašně chytrýho našim čtenářům!

Chtěl bych ještě jednou poděkovat tobě i všem, co přišli na naše první koncerty, za jejich podporu! A teď teda něco chytrého :-D.

„Snažte se dělat, co vás baví, nenechte se přemluvit a mít svůj vlastní názor. Než něco začnete dělat, nastavit si vysoké cíle a snažit se jich ze všech sil dosáhnout.“.

 

Sláva Bareš