Rozhovor s kapelou x-left to die

22.10.2011 13:10

Další kapelou, kterou jsme si vybrali pro náš rozhovor, jsou x-left to die. Pánové v současnosti připravují novou desku. Jaká bude, to se dozvíte v našem rozhovoru!

 

Jaká byla vaše první deska, o které by se dalo říct, že jste se do ní „zamilovali“? Taková první hudební láska.

David: Vzpomínám si, bylo mi asi dvanáct let a objevil jsem desku od Alice Coopera Hey Stupid. Tak to bylo asi první očarování. Pamatuju si, že jsem jí sjížděl pořád dokola a i na dovolenou jsem si ji vzal. Ovšem to byla taková první láska bez sexu. Jen platonická. Ta pravá - s pořádnym sexem - přišla až o rok později. A byla to deska od Marilyna Mansona Mechanical Animals. Na tu vzpomínám do dneška a ještě si občas zašukáme. :)

Vito: Naše první demo. Byl to takový splněný sen. Ale byli jsme ještě mladí a nerozvážní.

Ivan: Pearl Jam - Ten

Roman: Myslím, že mě nejvíc uchvátilo album Adore od Smashing Pumpkins. Vzpomínám, že jsem jej pouštěl stále dokola, furt a furt.


Co říkáte na současnou CZ/SK hudební scénu, máte nějakého oblíbence?

David: Napadá mě jen jedno slovo: SMUTEK. Je mi líto, že poslední dobou se stalo pravidlem „Kdo se podřídí a vykouří, může ‚vejš'“. Jenomže už jen to „vejš“ je hrozně relativní. Vlastně tady není vůbec o co stát. Hrajeme si tady na děsnej showbusiness, přitom nikdo ještě nepochopil, co to vlastně znamená. Že sto dělá hlavně pro lidi a pak se na tom holí. Tady to funguje přesně naopak, a proto tu nejsou žádný megabar. Hrajeme si na celebrity a na večírky pro smetánku. Omlouvám se, ale tohle mi přijde fakt vtipný. Mezi mé oblíbence patří the.switch.  
Vito: Je to o tom, jak často to lidi vidí v televizi nebo slyší v rádiu. Je spousta dobrých kapel, o kterých se ani neví. Přesto pár oblíbenců mám, a v tom se tak od kluků dost liším. :) Mám rád Chinaski, Mňágu a Žďorp a teď jsem si oblíbil Monkey Business.

Ivan: Někdy mám pocit, že české hudební scéně jde spíše o tváře a showbusiness než o muziku jako takovou. I když jsou samozřejmě kapely, za kterými si budu pořád stát. Například Illustratosphera, Tata Bojs, JAR, the.switch atd.

Roman: Je možné a lehké vzlétnout, stát se populárním až „hvězdou“ na jakési omezené období, které jako svíčka dohoří. Z tohoto je mi zle. Obdivuju kapely, jež to svou dřinou, někdy až odvahou, dohnaly na dobrou či věhlasnou úroveň. Mezi mé hlavní oblíbence patří the.switch, Mňága a Žďorp, ale mám rád i Atari Terror, Cocote Minute či Kryštof a Chinaski.


Jak se vám zamlouvala letošní festivalová sezóna?

David: Letos jsme moc nehráli, takže není co posuzovat. Minulej rok jsme tady objeli snad každej velkej fesťák, a to se mi líbilo. Takovej život já mám rád. Jako návštěvník bych podotoknul, že oproti minulému roku, kdy to všude bylo přeplácaný hvězdama, tak letos docela sucho. Asi všichni loňskej rok vyždímali peněženky.

Vito: Na moc festivalech  jsem letos nebyl. Mrzí mě, jsem propásl Rock for people. Ten je dobrý každoročně.

Ivan: … ta naše? :) Výhoda festivalových sezon v Čechách je v tom, že pokud nestihnete nějakou kapelu se zvučnějším jménem, za týden si ji můžete poslechnout na jakémkoli jiném festivalu…

Roman: Raději už myslím jen na tu přicházející…

 

Chystáte novou desku, na níž by měly poprvé zaznít i české texty. Proč jste se rozhodli pro tento krok?

David: Je to z důvodu toho, že po letech jsme si uvědomili, že z naší kapely mluvim anglicky jen já, a tudíž kluci z toho maj poloviční prožitek. Když jsem jednou ve zkušebně zazpíval poprvé česky, hned to chytlo jinej směr, jinej pocit, jinej náboj. No a taky se tim chcem přiblížit fanouškům. Protože tady bohužel platí, že co není česky, tak není vůbec.

Vito: Přece jenom čeština je nám bližší a takhle to dle mne uvidí i čeští fanoušci.
Ivan: Jsme v Česku…
Roman: Jinak bychom museli pryč, například do Ameriky. :)


Měli jste tu čest vystoupit na jednom pódiu s Marilynem Mansonem, jak na tuto akci s odstupem dvou let vzpomínáte?

David: Pro mě to byl super moment. Protože jsem jeho fanda už od třinácti, jak už jsem se zmínil v jedné z otázek. Byl to pro mě velkej den a splněnej sen. Bylo zvláštní stát na jednom pódiu a vzpomenout si na to, jak jsem byl malej a přesně tuhle chvíli jsem si představoval. Jeho výkon hodnotit nechci…

Vito: Moc prima. :) Nakoplo nás to a mě osobně to hřeje u srdce, že se něco takového povedlo. Víc takových zážitků.

Ivan: Rozhodně dobře, pro kapelu velký přínos po všech stránkách. S klukama jsme si to užili :)

Roman: Vzpomínám na to, právě jako na čest. Bylo fajn stanout na jednom pódiu. Dost nám to pomohlo, hodně se o nás v té době mluvilo a byl to prima výlet se zkušeností. Škoda jen, že nemohu vzpomínat i na eMeM...

 

Ještě se vrátíme k vaší připravované desce. Na co všechno se vaši fanoušci mohou těšit? V čem bude oproti albu POTEŠMA z roku 2009 jiná?

David: Jak už jsem se zmínil, největší změna bude v jazyce. Myslím, že každého milovníka české hudby srdce zaplesá, až to uslyší. Také budete moc uslyšet obrovský posun v hudbě. Z mého pohledu to trochu mění i styl kapely. Bude jistě vyspělejší a údernější. A také tam budou nové skladby. :)

Vito: Zřejmě bude víc originální a technicky zdatnější, ale přitom dosti líbivá. To je můj cíl.

Ivan: Na této desce se prolíná více hudebních stylů, měla by být pestřejší a částečně i tanečnější, ale stále s hutným bluecore soundem. :) Rozhodně se na ni všichni moc těšíme.

Roman: Souhlasím s klukama, mám ze skladeb výborný pocit, doufám, že to podobně zapůsobí i naše fanoušky!


Závěrem, vzkažte něco fanouškům hudebního serveru It Never Ends. :)

David: Podporujte kvalitní hudbu, choďte na koncerty a mějte se rádi :). X-Left To Die will never ends! :-P

Vito: Mějte se fajn a přijďte ochutnat na koncert. :)

Ivan: Mějte se fajn a podporujte kapely – bez vás to nejde! :)

Roman: Kapely potřebují fanoušky, fanoušci potřebují kapely, proto podporujte hudbu hlavně návštěvností na koncertech. Audio a video si beztak stáhnete…

SLÁVA BAREŠ