Rozhovor s kapelou Modern Day Babylon

04.12.2011 13:31

Další zajímavou kapelou, kterou jsme si vybrali pro rozhovor, je teplická trojka Modern Day Babylon, kombinující styly djent, groove či ambient metal. Na její počin The Manipulation Theory jsme měli před pár dny recenzi, nyní udělal s touto partou Roman Barkovci také interview, konkrétně s hlavním členem Tomášem Raclavským.

 

Itneverends.cz je zameraný na tvrdú muziku, prevažne však ide o metalcore/hardcore a žánrovo je ďalej ladený až smerom k punku. Preto myslím, že MDB bude hudobne pre mnohých našich čitateľov a poslucháčov niečím novým a netradičným. Predstav v krátkosti Modern Day Babylon.

Tak, určitě tohle bude pro většinu něčím jiným (pro někoho zajímavé, pro někoho nudné). Rozhodně to není hudba pro všechny. Stylově bych to zařadil jako groove, ambient metal. Nejde nezmínit, poslední dobou hodně oblíbenou škatulku djent. Takže kdo má rád atmosférickou hudbu plnou osmistrunných, hluboce lazených groovů, matematické hudební hříčky, přijde si na své.

 

Ako došlo k vzniku kapely Modern Day Babylon? Bolo to od začiatku  zamýšľané ako „one man djent“?

Poslední dobou vzniká v USA spousta one man domácích projektů. Takový záměr byl i u MDB. Jen tak pro radost něco složit a nahrát, případně se naučit pracovat s různými softwary. Poté, co vzrůstal zájem o skladby, jsem začal uvažovat i o kapele.

 

Je vôbec možné skladať djent priamo na skúškach jammovaním? Aké s tým máš skúsenosti?

To nevím, protože jsem to nezkoušel, veškeré songy jsem vytvořil a nahrál já, od bicích až do posledního elektro samplu. Člověk k tomu musí mít trochu vztah a otáčené groovy cítit, aby mohl něco takového složit. A osobně neznám moc takových lidí.

 

Ako dlho je MDB na scéne?
Tak tento měsíc to bylo půl roku, co jsou zveřejněné testmixy např. na bandzone, takže by se to dalo datovat od založení Bandzone profilu. Jinak na podiích jsme se vyskytli pouze dvakrát, jelikož jsem byl zaneprázdněn prací na albu.

 

V akých projektoch a kapelách si predtým pôsobil, kým prišlo na to založiť MDB?

Za sebou mám hostování v orchestru a pár metalových uskupení, což nestojí ani za zmínku, možná jen jediný nedlouho trvající projekt s názvem Sync is complete.

 

Aké kapely mali na teba hudobný vplyv, prípadne ktoré by si odporučil svojim poslucháčom?

Vlivů je docela dosti, určitě v první řadě moje srdcová záležitost Animals as Leaders a Periphery. Dál bych také zmínil Paula Oritze (Chimp Spanner), Davida M. Micice, který na našem cd zahostoval, After the Burial, The Contortionist a Monuments.

 

Môžeš poslucháčom v krátkosti niečo povedať o aktuálnom albume The Manipulation Theory? 

Tak na albu je 8 plnohodnotných tracků a jeden bonus čili 9 skladeb. Délka alba je něco kolem 33 minut. Zajímavostí možná bude, že skladby na sebe navazují. Na albu jsou také dva featuringy, jeden zahraniční, maestro David M. Micic, a druhý domácí od Zdeňka Lipenského. Komplet celé CD jsem si nahrál, mixoval a masteroval sám doma čili fázi - studio - jsem přeskočil. CD vychází pod novým vydavatelstvím MUSIC MEDIA HOUSE.

 

Ako sú riešené koncerty? Existuje koncertná zostava MDB, prípadne v akej zostave hráte naživo?

Live sestava již samozřejmě existuje. Tvoří ji bubeník Vojta Šeminský, baskytarista Marek Mrvík a já. Samozřejmě máme za sebou ještě PC, ze kterého jdou synchrononizované podklady a klik. Live gig máme na podiu celkem hezky pro nás vyřešený. Hrajeme totiž bez odposlechů, protože máme svůj vlastní inear monitoring a zvuk na podiu si mixujeme sami.

 

Koľko koncertov už má MDB za sebou a ktoré z odohraných považuješ za najvydarenejšie?

Odehráli jsme toho zatím málo, přesně 4 koncerty, přičemž nejlepší byl ten poslední Brno-Melodka: super světla, super zvuk, hodně lidí, prostě všechno, jak má být.

 

Hudbu skladáš sám, si výhradným autorom všetkých nástrojov vrátane programovania bicích, alebo sa autorsky na albume podieľal aj niekto iný?

Ano, výhradním autorem všeho z 99,9 % jsem já od psaní první noty přes bicí až po mix, mastering a produkci. Proces, jakým vznikají tracky, je různý. Někdy se vše odvijí jen od krátkého kytarového groovu, někdy od bicích. Je to různé, ale většinou mám dřív napsané nahrubo bicí, do kterých dodělávám zbytek. Konečné aranžmá vzniká až po pár týdnech.

 

Je plánované koncertné turné k vydaniu albumu a ak áno v ktorých českých a slovenských mestách môžeme MDB v blízkej dobe vidieť?

Nějaké velké tour se zatím neplánuje, ale pár hlavních měst bychom v novém roce objet měli (Praha, Brno, Plzeň, Teplice). Zatím se vše plánuje. Měli bychom se v březnu ukázat i ve třech slovenských městech.

 

Aké náročné je viesť kapelu v takej skromnej zostave – dostáva sa ti dostatočných časových možností pre kapelu a jej manažment?

Prakticky je to nenáročné, jelikož máme manažera, který se o většinu věcí stará. S klukama z kapely si velice dobře rozumíme a vždy se dohodneme. Jelikož jsem náš odposlechový systém vymyslel, starám se pouze o to a o technické podmínky kapely.

 

Čomu sa ešte okrem hudby venuješ?

Pracuji jako zubní laborant a zvukový, světelný technik v jedné zvukařské firmě. Volného času moc nemám, a když se nějaký najde, tak ho využiju opět k muzice buď ke skládání, anebo zdokonalování mixů. Teď v poslední době spolupracuji se spoustou kapel, kterým budu nahrávat a produkovat alba.

 

Čo by si na záver ešte rád spomenul?

Chtěl bych moc poděkovat všem, kdo se na albu nějakým způsobem podíleli, a samozřejmě za podporu všech fanoušků. Kdo bude chtít, tak CD s merchem je k zakoupení zde. Také máme distributora přímo na Slovensku a vše je tak dostupné na forensick music e-shop https://www.facebook.com/ForensickMusicEshop.

 

Ďakujem za rozhovor.

 

Roman Barkovci