Rozhovor s kapelou Caffeine

13.11.2011 11:00

Znáte pražskou kapelu Caffeine? Ne?! Doporučujeme vám ji poznat v našem rozhovoru!

 

Pro začátek se nám můžete představit. Kdo jsou Caffeine?

Michal Kořínek (zpěv): Jsme věkově a názorově rozháraná skupina lidí, ale dohromady to funguje docela dobře.
Michal Pecka (kytara): Rocková kapela, která by ve své hudbě ráda spojovala minulost s budoucností.
Tomáš Smejkal (kytara): Odpadlíci ze všech možnejch spolků, co se chtěj hlavně bavit a hrát.
Štěpán Pecka (baskytara): Pět individuí, který se navzájem skvělě doplňujou.
Štěpán Kříž (bicí): Já nevim, kluci, Caffeine je přece takový ten katalogový systém, co rychle najde výsledek, když něco hledáte na Googlu. V provozu je něco přes rok... á, nerdi už vědí.


A jaká je hudební minulost členů kapely?

Michal Kořínek: Začínal jsem s Phowsem (kytarista Caffeine) v HC kapele Worm, kam jsem přišel na inzerát. Phow Saatch mě neměl v lásce, protože jsem vůbec nevypadal jako HC zpěvák. Teď už HC nehrajem, a tím pádem spolu líp vycházíme.
Michal Pecka: Veskrze temná! ;) Misantrop (hardrock), Worm (hc/metal), Underside (crossover).
Tomáš Smejkal: Hrál sem dlouhá léta s kapelou Underside, asi sedm let. Phows tam dost často zaskakoval za různé členy kapely na různé nástroje. Dělal to tak dobře a tak často, že mi bylo už tenkrát jasný, že jednou budeme mít kapelu.
Štěpán Kříž: Člověk se musí nějak vyhrát. Od šestnácti jsem měl s kamarádama kapelu, kde jsem zjistil co a jak. Na bicí jsem začal až díky nim. Celkem to šlapalo, ale řešili jsme pořád zkušebnu a další problémy, takže nezbývalo moc sil na muziku. Pak jsem zkoušel i koncertoval všude možně, než jsem narazil na Štěpána a Caffeine.


Nedávno vaše kapela oslavila první narozeniny. Jaký byl první rok vašeho působení?

Michal Kořínek: Skvělý. Psaní, skládání, nahrávání, koncertování.
Michal Pecka: Kdyby mi někdo před rokem řekl, že založím/obnovím kapelu, která za rok stihne nazkoušet 13 věcí (z toho 8 úplně nových), dokončit dvě promo nahrávky, natočit promo video, zprovoznit web, najít sponzora, získat fanouškovskou základnu a odehrát 16 nezapomenutelných (ať tak, či onak ;) akcí, tak bych se mu nejspíš zasmál - byla to celkem jízda (doufejme, že na dlouhou trať! ;)
Tomáš Smejkal: Taky se nám povedlo najít Iva Velíška, který naší rozháranost dokáže udržovat tak, abychom byli maximálně produktivní. Dodnes nechápu, jak dokázal posbírat v jeden den pět opilců s obrovskou kocovinou a donutit je pózovat před business centrem na Pankráci.
Štěpán Pecka: Uspokojivý.
Štěpán Kříž: Nahráli jsme EP, abychom mohli s kůží na trh, a užili si koncerty, což je na tom celém nejzábavnější. Povedlo se natočit video, které nás má trochu představit, a odehráli jsme pár povedených koncertů. Teď bych tomu chtěl dát hlubší smysl. To pro mě znamená najít svůj zvuk, svoje sdělení a zaznamenat to na album. Oživit to na koncertech a pak zase znova dokola. Prostě tvořit a bavit se tím. Bohužel to kromě času stojí i peníze, tak uvidíme, jak se s tím poperem.


Nyní vám poskytnu možnost, pozvat čtenáře It Never Ends na váš koncert. Proč na vás mají přijít a kde vás v nejbližší době mohou vidět?

Michal Kořínek: Čtenáři by měli přijít, protože uvidí americkou kapelu za cenu české.
Michal Pecka: Tak měli by přijít hlavně proto, že je rádi uvidíme. My jsme totiž neobyčejně přátelská kapela ;)
Tomáš Smejkal: Taky se na koncertech budou určitě usmívat. Jsme kapela k zamyšlení.
Štěpán Pecka:  Na koncertech hrajem dost novejch věcí, který nemáme nahraný, a jiná možnost si je poslechnout prostě neni!
Štěpán Kříž: Přijďte určitě 6. 12. na Mikulášskou párty do Vagonu, to bude velká šou. Mimo Prahu letos stihneme už jen Štětí, tak snad příští rok toho bude víc.


Kdy se vaši fanoušci dočkají plnohodnotné desky, už máte představu, jaká bude?

Michal Kořínek: Já bych se jí už taky rád dočkal.
Michal Pecka: Představu, jak by měla znít, mám zcela přesnou, ale jak se podaří tuto představu naplnit, je věc jiná - vždy se najdou minimálně další 4 spoluhráči, kteří tuto představu výrazně modifikují (nutno podotknout, že většinou k lepšímu ;)  Pokud bych měl zvolit jedno jediné slovo, řekl bych asi “různorodá”.
Tomáš Smejkal: Bude to síra smíchaná s jedem. Snad už to bude počátkem příštího roku.
Štěpán Pecka: Multižánrová a nadčasová, doufám.
Štěpán Kříž: Souhlasim, že bude asi různorodá, jako jsou dosavadní skladby. Máme prostě rádi muziku a nejde nám tolik o konkrétní žánr. Záleží taky, jestli použijeme i věci z EP a dáme jim lepší zvuk, nebo to budou spíš nový skladby.

 

Kdybyste měli možnost se setkat s kterýmkoli hudebníkem, kdo by to byl a proč?

Michal Kořínek: Jon Bon Jovi, abych se ho zeptal, kde kupuje ty nalepovací chlupy, co nosí na hrudi.
Michal Pecka: Jednoznačně Mike Patton - neznám nikoho dalšího, kdo by měl (ať jako zpěvák, skladatel nebo producent) tak široký záběr, výrazný rukopis, a přitom nepodléhal komerčním vlivům.
Tomáš Smejkal: Asi Keith Richards. Líbí se mi, že dokáže hrát na kytaru a ještě u toho kouřit. Párkrát sem to zkoušel, a vždycky to mělo nějaké zdravotní následky. Nejvíc se mi ale na něm líbí, že ještě žije.
Štěpán Pecka: John Bonham. Jen tak si zajamovat.
Štěpán Kříž: Dave Grohl. Četl jsem, že je vtipnej, tak bych se mohl něco přiučit. S Karnivool už jsem se potkal. A jinak se rád potkávám s muzikantama všech úrovní, protože je o čem mluvit. Spíš to musí sedět i po lidské stránce a vždycky je příjemnější oboustranný zájem.


Na našem hudebním webzinu právě probíhá anketa Rocklife.cz Album roku. Dokážete vybrat jednu desku, která pro vás byla tento rok číslo jedna? (deska musí být vydána tento rok)

Michal Kořínek: Sixx:A.M. - This Is Gonna Hurt.
Michal Pecka: Na novou desku od Karnivool si nejspíš ještě nějakou dobu počkáme a naděje na nový počin Faith No More jsou liché, takže... za pozornost stojí určitě “dvojCD” Devin Townsend ProjectGhost/Deconstruction. Nebudu to víc rozebírat, to je třeba slyšet, názor ať si udělá každý sám ;) Většina nových alb rockových a metalových “gigantů” mě zklamala, zdá se, že se spousta těch kapel motá v kruhu, bojí se udělat skutečný krok vpřed, tak jsou to spíš takové úkroky stranou. Jsem zvědav na nové Jane´s Addiction. Spousta skvělých alb vyšla v roce 2010, ale tomu letošnímu není ještě konec. Uvidíme ;)
Tomáš Smejkal: The Black Keys - Brothers.
Štěpán Kříž: Velký návrat Limp Bizkit sjíždím rozhodně nejvíc, ale Foos mám radši díky jejich vystupování. Navíc album nahráli v garáži na pásek. A jsou to skvěle zahraný písničky!


Závěrem něco vzkažte čtenářům It Never Ends. ;)

Michal Kořínek: Rock’n’roll!
Michal Pecka: Stay tuned! ;)
Tomáš Smejkal: Caffeine Never Ends!
Štěpán Pecka: Nezneužívejte linku tísňového volání!
Štěpán Kříž: Dočetli jste? Tak zvedněte taky občas zadek od počítače, neasi.

 

SLÁVA BAREŠ