Rozhovor s Jonatánem Kaletou (ION AT AN): Víra je pro můj život zásadní věc

24.11.2013 11:13

Nedávno jsme měli na It Never Ends exkluzivní stream níže zmíněného EP ANUPO. A právě proto si nyní můžete přečíst rozhovor s hlavní postavou kapely Ion At An Jonatanem Kaletou!

 

Zalovím do dávné historie. Moje první zkušenost s kapelou byla v roce 2008, kdy ION AT AN vystoupili po boku Silverstein a From First To Last v pražské Lucerně. Co všechno se od té doby v tomto projektu odehrálo?

Především se změnila sestava. Bicí a basu obsadili Roman Hudec (ex-Composed) a Jarin Střihavka (ex-Bahrainn), kteří hráli v projektu Ion a tan v jeho prvním živém podání v roce 2007. Jedné kytary se chopil Aleš Hudec (ex-Composed), u druhé jsem zůstal společně se zpěvem já. Od července 2012 objíždíme kluby, ve kterých hrajeme písně jak z alba Tears of repentance, tak písně nové, které jsme vymysleli společně.

 

Muzice se věnuješ v podstatě od dětství. Na jaké hudební období vzpomínáš nejraději?

No, období ZUŠky to nebude… Rád vzpomínám na zkoušky a koncerty s Maranathou. Bylo to intenzivně prožité období s partou skvělých lidí z Ústí nad Labem. Ale jinak jsme nadmíru spokojený s tím, jak je to teď v Ion At An.

 

Tím jsme probrali minulost, nyní k budoucnosti. Právě jste vydali 4stopé EPčko. Představ nám ho a nalákej naše čtenáře k jeho poslechu!

EP se jmenuje ANUPO a obsahovat tři písně (v češtině) z naší nové tvorby a jeden bonus. Kombinace osmistrunné kytary, šestistrunné kytary a pětistrunné basy hovoří částečně sama za sebe. Autentická nálada, naléhavost, disharmonické plochy prostupující technickými částmi… myslím, že to stojí za poslech.

 

Co má vyjadřovat pojmenování ANUPO?

Je to určitá společná výpověď, která vznikla ve zkušebně v období posledního roku. Písně Aspoň Náznak, Ukrytá Pravda, Oklamaná shrnuty do ANUPO.

 

Křesťansky orientované texty. Jednoduše se zeptám, proč?

Víra je pro můj život zásadní věc. To se odráží asi ve všem, co dělám. Když píšu text písně, přemýšlím, co vlastně říct? Jestli má vůbec smysl o tom psát? Je to natolik podstatný, že to chci říct ostatním? Je to moje upřímná výpověď? To mě často přivede k tématům spojených s vírou.

Na EP ANUPO se v textech snažím vyjádřit věci, které jsem v poslední době intenzivně vnímal kolem sebe a které jsem sám řešil.

 

Máš nějaké oblíbence v řadách kapel, právě díky křesťanským textům?

Pokud mám zmínit nějaké kapely, které mě ovlivnily a které se dotýkají víry, křesťanství, tak jsou to např. Norma Jean, Underoath, As Cities Burn, As I Lay Dying, Me Without You aj.

 

Co pro tebe osobně znamená hrát v kapele?

Beru to jako dar. Můžu být se svými přáteli, společně tvoříme a máme z toho radost. Jezdíme na koncerty, poznáváme nové lidi a já cítím, že to všechno má smysl.

 

A je tu konec. Tak máš možnost se rozloučit s našimi čtenáři a sdělit jim nějaké moudro!

Přeju příjemný poslech. ;)

 

STREAM EP NAJDETE ZDE.

Sláva Bareš