Report: Between The Buried And Me + Animals As Leaders + Doyle; Bratislava - 11.09.2011

17.09.2011 16:49

KdoBetween The Buried And Me (USA) + Animals As Leaders (USA) + Doyle (FRA)

Kde: Bratislava - Randal Club

Kdy: 11.09.2011

 

Bratislava v nedeľu 11. septembra hosťovala po dlhšom čase kapelu, ktorej koncert som očakával už pol roka vopred. Mám na mysli Animals as Leaders, tí boli pre mňa headlinermi večera a dlho očakávanou akciou konca leta. A podľa reakcií na koncerte som nebol sám, kto to takto videl.

Večer otvorila kapela Doyle, pätica z Francúzska, ktorá bola na lístkoch uvedená iba ako + support. Neviem, či je to tendencia len našich promotérov neuvádzať všetky vystupujúce kapely plným názvom na lístky a plagáty. To, ako sa Doyle v skutočnosti volajú, som zistil až po koncerte pri návšteve ich distra. Posledným úsmevným paradoxom, ktorý si dovolím spomenúť, bolo, že vstupné na mieste by ma vyšlo nižšie ako vstupné v predpredaji. Myslím, že toto organizátor ovplyvniť síce nevedel, a vstup na bráne bol pravdepodobne manažovaný samotným klubom, ale keď som sa na mieste opýtal, či mi bude rozdiel vrátený – odpoveďou mi bolo strohé NE! sprevádzané vražedným pohľadom spod dlhých čiernych vlasov. 

Doyle vyšli na pódium niečo pred pol ôsmou a za zvukov prvých tónov som do koncertnej sály došiel aj ja. Speváka som ale nenašiel na stejdži, stál uprostred miestnosti obklopený divákmi opierajúc sa o stojan pre mikrofón. Francúzi boli zohratí a predvádzali impozantnú šou – ktorá je pri takomto rýdzom metalcore priam neodpustiteľná. Škoda, že publikum táto kapela nijako výrazne nestrhla, keďže ako už vyššie spomínaná šou, a tak isto aj hudba boli naživo prekvapujúco dobrým zážitkom.

Niečo po ôsmej sa začali zvučiť Animal as Leaders a miestnosť sa razom viac než dvojnásobne naplnila. Gitarista Tosin Abasi vetou "Bubeníkovi daj do odposluchu kopák najhlasnejšie, ako to pôjde, to je všetko, čo potrebuje." zvukovú skúšku nakoniec ukončil. Prvá uviedla koncert skladba Wave of Babies, ktorá vyšla minulý rok ako singel a na ich debutovom albume nefiguruje.

Animals as Leaders boli technickí, boli decentní a na rozdiel od Doyle robili šou len tým, že tam stáli a hypnotizovali publikum svojimi osemstrunovými gitarami a polyrytmickými riffmi. Bubeníka som síce v jednom momente pristihol, ako očami pozoruje paličku, aby tie šialené rytmi uhral, ale v človeku to predsa len nakoniec vyvolávalo až bázeň a prirodzenú pokoru voči výkonom, ktoré na pódiu odvádzali. Zvuk bol skutočne skvelý a jednotlivé či už čisté, alebo skreslené pasáže pekne čitateľné. Kapela odohrala jednu novú vec z pripravovaného albumu Weightless, ktorý má v Európe plánované vydanie na 4. novembra tohto roku. Koncert zakončili hitovkou CAFO a napriek dožadujúcemu sa publiku sme sa prídavku nedočkali.

Na Between the Buried and Me som bol zvedavý, keďže s ich hudbou som oboznámený nebol, ale veľa kapiel ma vie naživo strhnúť viac ako z albumu. Tu tomu tak nebolo. A poviem to na rovinu, z ich koncertu som bol sklamaný. Zvuk oproti Animals as Leaders bol výrazne horší a jednotlivé songy častokrát nezrozumiteľné. Čo bolo pre mňa trochu na obtiaž, boli uťahané stopáže jednotlivých skladieb. Musím ale uznať, že niektoré momenty ma milo prekvapili, šlo práve o riffy v štýle Mr. Bungle, ktorých však bolo len niekoľko. Spevák Tommy Giles Rogers Jr. podával výborný výkon na poste čistých spevov, a je teda veľká škoda, že ich do jednotlivých songov nenaaranžovala kapela viac. Zvyšnú polovicu koncertu som nakoniec odpočúval od baru, nakoľko tam bol paradoxne kvalitnejší zvuk! Miernym ospravedlnením klubu aj kapely môže byť, že nazvučiť skupinu toľkých hudobníkov pokope je skrátka problém. Ku kapele som sa napokon vrátil, aby som si svoje dojmy potvrdil, alebo vyvrátil a musím uznať, že z albumu znejú zaujímavo a dobre. Naživo však tento dojem na mňa nedokázali urobiť.

Koncert ako celok bol skutočne vydarený - a až na mierne sklamanie z poslednej kapely by som mu dal 85 %.

 

ROMAN BARKOVCI