Animals As Leaders - Weightless (2011)

12.11.2011 11:08

Rok vydání: 2011
Label: Prosthetic
Délka: 46:30; 12 skladeb
Odkazhttps://www.myspace.com/animalsasleaders
Země původu: USA
Žánr: Progressive metal / Djent
+ hutnosť; použitie elektroniky; miestami zaujímavé koncepčné zvraty
- v skladbách je málo zapamätateľných alebo silných momentov; mnohé znejú ako len rozpracované nápady a nie finálny materiál
Hodnocení: 75 %
Doporučené skladby: An Infinite Regression; Isolated Incidents; To Lead You To An Overwhelming Question

 

Album otvára vskutku úderná An Infinite Regression, ktorá je pre mňa jedným z podarenejších songov na novom albume od Animals As Leaders. Na CD je niekoľko naozaj silných momentov, ale nie je ich dostatok, aby to prevážilo nad veľkou časťou skladieb, ktorým chýba určitý silnejší koncept.

Zo začiatku ma ani po opätovnom vypočutí album nijako výrazne nezaujal. Žiadna zo skladieb na Weightless nešlape ako hitovka CAFO z predchádzajúcej nahrávky. Album možno znie vyzretejšie a umiernenejšie, ale mnohé skladby v konečnom dôsledku vypália ako nedokončené. Čo ma pri počúvaní zamrzelo, bolo, že zakaždým, keď som očakával vrchol skladby, tá naopak zrazu utíchla a skončila.

Po technickej stránke je to nadpriemerný album. Pribudli jazzovejšie party a naopak ubudlo z drsného djent zvuku, ktorým disponoval debut. Nevýhodou pre mnohých poslucháčov môže byť, že Weightless na prvé počutie vyznieva ako dosť ťažké a nezáživné sústo. S každým opätovným počúvaním sa mi ale album pozdáva viac a viac. Niektoré riffy asi musia dozrieť aj na strane poslucháča po tom, čo album dohrá. Moje pôvodne hodnotenie bolo 60 %, ale s odstupom dvoch-troch dní ho zvyšujem na aktuálne hodnotenie uvedené vyššie.

Medzi tvrdšie skladby, viac pripomínajúce materiál z ich prvotiny patria, Earth Departure a To Lead You To An Overwhelming Question a už v úvode spomínaná An Infinite Regression. Poslucháčom by som poradil začať práve nimi, čo by mohlo vytvoriť dojem plynulejšieho prechodu medzi atmosférou prvej a aktuálnej nahrávky.

ROMAN BARKOVCI