Sleeping With Sirens - Feel (2013)

08.07.2013 19:03

Datum vydání: 4. 6. 2013
Label: Rise Records
Délka: 42:57 / 12 skladeb
Odkaz: https://blog.sleepingwithsirens.net/
Země původu: USA
Žánr: Rock / Post-hardcore
+ instrumentálně skvělé, pozitivnější, MGK
- místy zpěv, málu screamu
Hodnocení: 65 %
Doporučené skladby: Alone, The Best There Ever Was, Sorry

 

Tolikrát jsem nad touto partičkou z amerického Orlanda zlomil hůl. Tolikrát jsem se snažil najít na jejich muzice něco, co mě bude opravdu bavit. Pomalu jsem přestával doufat, až najednou přišla na svět nová deska Feel. Sleeping With Sirens a jejich procítěná muzika protkaná velice výrazným vokálem mě konečně začala bavit.

Nejspíš mě dostalo nové pojetí písní. I když frontman Kellin Quinn zpívá stále stejným monotónním vysokým tónem, ze kterého mě místy bolí hlava, instrumentálně jsou tito hudebníci určitě na vyšším levelu než na minulých dvou albech. Jasně, je to stále takový ten melodický post-hardcore, který zrovna frčí, jenže veškeré doplňky a muzikantské umění tomu přidávají na chytlavosti. Co mi ale trochu chybí, je scream. Sem tam se zde také objeví, ale myslím, že by nebyl špatný tah, kdyby ho bylo více.

A teď už k samotným písním. V tracklistu nalezneme 12 věcí. První je Feel, podle které se celá studiovka také jmenuje. Příjemný track o lásce. Takové téma má i zbytek textů. Takže v tomto ohledu nic nového. Líbí se mi ale, že zní tak pěkně pozitivně, jako mnoho dalších songů. Následuje o něco nakopnutější Here We Go a po něm zase trochu uvolněnější Free Now. Na čtvrtém místě ale čeká největší klenot celé nahrávky, singl Alone. Emotivní svižná píseň s povedeným refrénem, ve které navíc hostuje jedna z nejzářivějších hvězd dnešní rapové scény – MGK. Ten posune atmosféru celé písně ještě o mnoho výše a vlastně jen díky němu jsem dal tomuto CD šanci. I další hosté Shayley Bourget (ex-Of Mice & Men) a Matty Mullins (Memphis May Fire) předvedou slušné výkony, ale rozhodně se nevyrovnají prvnímu zmíněnému. Moc se mi také líbí celkové zakončení. Poslední dvě stopy mají takový pěkný romantický náboj, že vás donutí dát si to celé ještě jednou.

Zkrátka Feel je pěkné lehce nadprůměrné album a podle mě také první, které od Sleeping With Sirens stojí opravdu za to. Pokud máte ale rádi klasický post-hardcore, vaše potřeby zřejmě neuspokojí. Tvrdších prvků je zde (bohužel) málo.

 

Vojtáno