Rozhovor s kapelou the.switch

30.06.2011 19:15

Pro tentokrát jsme si pro rozhovor vybrali skupinu the.switch. Na otázky nám odpověděl zakladatel a hlavní admin bandzone.cz a hlavně kytarista této kapely Majkláč. 

 

Jelikož se It Never Ends z velké části zabývá videoklipy, tak se vás ptám, máte nějaký nejoblíbenější? 

Vzpomínám, že naposledy jsem ztratil slova a nechal si spadnout čelist u klipu Bjork Wanderlust 3D. Nepopsatelná kombinace nečeho fakt divného, přesto uhrančivého, šamanského a zároveň z pohledu použitých technik na vrcholu současné tvroby. 

 

Kdybyste si mohli vybrat jakoukoli zahraniční kapelu, které byste mohli předskakovat, jaká by to byla?? 

Tohle se řeší snad v úplně každé kapele. Máme jich několik a nebudou asi pro čtenáře nikterak překvapivé: Deftones, KoRn, Glassjaw, Mudvayne... to je pár jmen, které mě napadly jako první. S jedním z těchto interpretů jsme už to štěstí měli. Schválně, uhádnete, kdo to byl?  

 

Jaká byla vaše první deska, o které by se dalo říct, že jste se do ní „zamilovali“? Taková první hudební láska. 

To je otázka hodně na tělo. Nevzpomínám si asi úplně přesně, ale řekl bych, že to bylo něco od Roxette nebo A-Ha a že to bylo ještě na základní škole. Pak jsem si prošel The Doors časy, pak seattle obdobím, takže všechno od Alice In Chains, Pearl Jam a Soundgarden. Poté jsem byl závislý na Metallice, pak New York Hard Core, na to všemožná alternativa a divnosti, no a dnes všechno dohromady. V poslední době jsem si hodně ulítl na DAFT PUNK soundtracku k TRONovi a z tvrdších věcí třeba na Sleigh Bells

 

Co říkáte na současnou CZ/SK hudební scénu, máte nějakého oblíbence? 

Určitě! Obecně fandíme hrozně moc českým kapelám a dokážem se potěšit úspěchem kapel kolem nás. To, co dokázali např. Hentai Corporation během tří let, je neuvěřitelný kus práce a my jim držíme palce. Jinak se můžete podívat na náš Bandzone profil, kde máme ve spřízněných velkou část kapel, kterým držíme palce.

 

Na jakou etapu existence kapely the.switch nejraději vzpomínáte?

My jsme si za celou existenci v podstatně neprošli žádným výrazně kritickým obdobím a i když jsme samozřejmě měli pár menších bouřek, obvykle jsme vše vždy rychle zažehnali. Nemáme proto v historii světlá a temná období. V tuto chvíli si nejvíc užíváme současnost. Před nedávnem jsme do kapely hodně zainvestovali, máme novou zkušebnu, vybavení, tým lidí kolem sebe... Cítím, že nyní tím žijeme víc než před provedenými změnami, a mám z toho skvělý pocit. 

 

Nově ve vaší produkci přibyla elektronika, bude to hodně znát na vašem připravovaném posledním dílu trilogie "Na dosah"? A co od této desky vůbec máme očekávat?

Ano, bude to tam slyšet hodně. Vanja není jen další muzikant do party, ale zároveň zkušený producent. Pomáhá nám tedy i se skládáním a aranžováním ostatních partů. Jsme hrozně šťastní, že se rozhodl s námi spolupracovat. Protože jsme se teď věnovali hodně desce OFF a klipům na dvě skladby z této akustické kompilace, pozastavili jsme práce na trojce Na Dosah. Nemáme tedy krom pár demáčů ještě žádnou skladbu na toto EP hotovou, a proto není možné zatím říci, jak trojka bude ve finále znít. 

 

Už máte celkem obsáhlou diskografii, vyberete z těch všech desek svého oblíbence?

Pokud budu mluvit za sebe, tak zřejmě Beautiful. To období pro mě bylo osobně dost zlomové a pojí se mi se vznikem této desky hodně zásadních životních rozhodnutí. Protože jsem se z velké části podílel na skládání písní na Beautiful a celé album jsem i produkoval, vtiskl jsem do toho hodně svých emocí. Dodnes má to album pro mě v sobě zakódovanou ohromnou dávku nostalgie. To už se nikdy nezmění. 

 

Závěrem - vzkažte něco fanouškům hudebního serveru It never Ends. :)

Žijte i nadále hudbou! Je to jedna z věcí, která kolem nás bude vždycky... It never ends. 

SLÁVA BAREŠ