Rozhovor s kapelou I Killed the Prom Queen

15.07.2012 12:45

Další zajímavou kapelou, která na Rock For People zahrála, byla I Killed The Prom Queen z Austrálie. INE.cz mělo možnost si sednout s Jonou Weinhofenem (biografie), charismatickým kytaristou, který se proháněl po festivalovém areálu na růžové koloběžce, nahota mu nedělá problém a snad jako jediný z vystupujících hrál uprostřed circle-pitu v tom největším blátě. Jeho výpovědi místy doplňoval i zpěvák Jamie Home, který se do kapely přidal při její re-formaci v roce 2011.

 

Jak se vám líbil dnešní koncert?

Jona: Dnešní show byla perfektní!

Jamie: Jo, dnes to bylo vážně cool.

Jona: Neměli jsme moc vysoká očekávání, protože myslím, že Prom Queen nikdy nehráli v České republice. Mám pocit, že je to náš první koncert tady. No, a to nikdy nevíš, jestli to bude fakt šílená show s hodně lidma, kteří tě znají, nebo tě nebude znát nikdo. Takže jsme od toho ani moc neočekávali, ale nakonec to bylo vážně zábavný, lidi zpívali a já skončil dole mezi nimi v tom blátě!

 

Jednou jste ale řekli, že cítíte, že máte v Evropě silnou fanouškovskou základnu, a proto je tour po Evropě tak důležitá. V Česku to neplatí?

Jona: Ono je to tím, že jsme byli v Evropě jen jednou, a to někdy v 2007.

Jamie: A to je dost dlouho, aby se nám tady naši fanoušci vzdálili.

Jona: Jo, říkali jsme si, že možná na nás zapomněli a nepřijdou na naše koncerty, ale zatím se nám daří skvěle. V to jsme doufali, protože jsme se vážně chtěli vrátit a máme v plánu hodně jezdit po Evropě.

 

Tak trochu zlehčíme, co máte proti královnám plesu?

Jona: No, obvykle jsou docela namyšlený, nebo ne?

Jamie: U nás je to trochu jinak, máme ples debutantů, ale není tam král ani královna, takže nemůžu přesně říct, jak to je. (smích)

Jona: Ta naše byla fakt cool, jedna z těch intelektuálních holek, ale jinak jsou protivný a tak... (smích)

 

Proč jste vydali nový song až po šesti letech?

Jamie: Zdálo se nám, že je to dobrá věc.

Jona: Nechtěli jsme, aby tahle kapela umřela... V 2007 jsme se rozpadli, to byla poměrně těžká doba, neměli jsme zpěváka, se kterým bychom byli spokojeni, takže jsme se rozhodli trochu si odpočinout. Tak jsme se já i JJ, náš bubeník, přidali k jiným kapelám a každý jsme dělali něco jiného. Pak nám ale došlo, že Prom Queen mají stále silnou fanouškovskou základnu a hodně lidí od nás chce slyšet novou hudbu. Takže po šesti letech jsme si řekli: „Teď je dobrej čas vydat další song.“

 

Co od vás můžeme očekávat na albu, které má vyjít v příštím roce?

Jona: Myslím, že zvukově se nebude moc lišit od toho, co už od IKTPQ znáte. Nehodláme zkoušet nic příliš šíleného a divokého, už jsme našli ten styl, u kterého hodláme zůstat, a chceme napsat jen pár písniček, které se budou líbit jak nám, tak fanouškům.

Jamie: Texty na naší další nahrávce by měly být trochu více významové a mít víc motivu. Rád bych se propojil s fanoušky, tak aby si uvědomili, že i my jsme si prošli věcma jako oni a že všechno má i svou pozitivní stránku.

Jona: Opravdu doufáme, že s novým albem se naši fanoušci budou moci ztotožnit, hudebně i textově.

 

Co jste dělali během té tříleté pauzy? Hudbu, nebo i něco jiného?

Jona: Já se přidal ke kapele Bleeding Through, od ní jsem odešel a přidal se k Bring Me The Horizon, s těma jsem mimochodem vloni navštívil Prahu. Náš bubeník JJ založil hardcore kapelu Deez Nuts, v Evropě i konkrétně v České republice se jim docela dost daří. Jamie fungoval v The Red Shore, teď má pop-punkovou skupinu Carry Me Home. Kevin založil In Trenches. Takže jsme se všichni věnovali dost hudbě. Milujeme muziku tak moc, že když jsme měli s IKTPQ přestávku, věnovali jsme se různým jiným hudebním nápadům, zkoušeli, vymýšleli a tak.

 

Jste považováni za jednu z nejvlivnějších metalcore kapel z Austrálie, souhlasíte s tímhle tvrzením?

Jona: Myslím, že je to skvělý kompliment. Když mi někdo řekne, že jsem vlivný, tak je to super. Ale nevím, jestli bych to řekl o nás taky. Určitě před náma byly formace, které ovlivnily nás, ale asi jsme byly jedna z těch skupin, která s tímto žánrem v Austrálii začala a daří se ji dobře. To asi pomohlo dalším kapelám, aby pokračovaly v našich krocích.

 

Vzhledem k tomu, že pocházíte z Austrálie, máte nějakou radu, jak zvládat tohle teplý počasí?

Jona: Tady je docela příjemně!

Jamie: Asi bychom šli na pláž a pak někam do obchoďáku, kde je zapnutá klimatizace. To děláváme, když je u nás teplo, třeba 45 C.

Jona: Jo, já kdysi bydlel v domě, který neměl klimatizaci. Takže jediný, co se dalo dělat, bylo oblíct si tričko, namočit ho a sednout si před větrák. Můžete to zkusit.

 

Chodíte ještě na letní fesťáky jen jako návštěvníci?

Jona: Letos jsem byl na Download festivalu, ale vydržel jsem to jen šest hodin. Byl jsem celý od bláta a ani jsem neměl stan. Myslím, že už jsem příliš rozmazlený.

 

Znáte nějaká česká slova nebo kapely?

Jamie: Můj dobrý přítel je z Prahy, takže jsem se určitě nějaký slova naučil, ale už si je nepamatuju.

Jona: Já nebudu ani předstírat, že něco umím. (smích) Jsme každý den v jiné zemi, takže je to dost těžké.

 

Máte něco, co byste rádi vzkázali svým fanouškům a našim čtenářům?

Jona: Díky všem, co dnes přišli a koukli se na nás. Víme, že je to naše první vystoupení v České republice, a doufáme, že si všichni poslechnete náš nový song, který je online, a na začátku roku 2013 také naše nové CD. Rozhodně se ještě vrátíme, nevím kdy, ale rozhodně ano.

Jamie: Česko válí!

 

Darxie

Další rozhovory z Rock for People:

Enter Shikari