Rozhovor s kapelou August Burns Red

01.08.2012 18:59

August Burns Red, v pořadí čtvrtý rozhovor z Rock For People. Bubeník Matt a zpěvák Jake si s námi popovídali o začátcích na farmě, o vztahu s Bohem, který je pro ně velmi důležitý, o tetováních a o jejich Heart Support programu. Neuvěřitelně inspirující lidé a snad i výsledný rozhovor. Užijte si ho.

 

Kapelu jste založili na farmě. Ovlivnilo vás to nějak?

Matt: To nás rozhodně ovlivnilo, protože jsme byli obklopování loukami, polemi a farmáři, takže jsme museli být hodně ambiciozní, abychom uspěli. Hardcore není v tomto odvětví moc populární. Takže jsme jeli na turné, učili se od kapel a snažili se napsat co nejlepší materiál. Rozhodně to mělo i výhodu v tom, že jsme mohli zkoušet kdykoliv a klidně pořád, protože nikomu ten hluk nevadil. Jsem velmi vděčný za to místo, kde tato kapela začala. Byl to dům mých rodičů a myslím, že se všichni shodneme, že toto místo mělo zásadní vliv na nás, jako na kapelu.

 

Je tu nějaká osoba nebo kapela, která vás na začátku inspirovala k založení kapely?

Matt: Myslím, že tu jsou dvě takové. Dva kytaristi, JB a Brent, a já jsme založili kapelu, pak se k nám přidal Jake, zpěvák a baskytarista Dustin. Ale původně, aspoň za mě to tak je, nás ovlivnila kapela Extol a Between The Burried And Me.

Jake: U mě to byli Hopesfall, Poison The Well... Předtím jsem byl docela punkrockový dítě, takže asi tak.

 

Dva vaši předchozí členové odešli kvůli vyčerpání z turné, co děláte tak speciálně vyčerpávajícícho, že museli odejít?

Matt: Neděláme nic konkrétního, co by je nutilo odejít. Ale myslím, že je to spíš tak, že buď ti tenhle způsob života připadá dobrý, anebo ne. Anebo to zvládáš jen určitou chvíli. To, co děláme, není jednoduché, musíš toho hodně obětovat. A ti dva kluci měli mnohem větší touhu po domově, chtěli se oženit, nebo pokračovat ve vzdělání. Není to tak, že my bychom to taky nechtěli, dva z nás už jsou dokonce ženatí.

Jake: Je to svým způsobem životní styl, já třeba jsem ženatý, ale zvládáme to.

Matt: Takže ti dva kluci od nás odešli, ale já s nima pořád mluvím a daří se jim dobře. Jsou spokojení s tím, kde jsou.

 

Můžeme se od vás těšit na další cover? (Pánové nahráli pro Punk Goes Pop vol. II píseň ...Baby One More Time od Britney Spears, pozn. red.)

Matt: Oh, ne, díky bohu už ne. Ten song nemáme moc rádi.

Jake: Donutili nás vybrat si ho.

Matt: Ale ne, tak to nebylo, vybrali jsme si ho sami, ale ne že bychom měli moc na výběr. Udělali jsme to, vydali jsme to, jsem rád, že se to lidem líbí, ale vůbec to nehrajeme. Je vtipné, že se o tom stále mluví, i když je to tak staré!

Jake: Proč nikdo nemluví o té vánoční písničce, kterou jsme udělali. Ta je mnohem lepší!

Matt: Takže do budoucna nic plánované není, všechno, co máme v plánu, jsou August Burns Red, originál. (smích)

 

Nahrávání Leveler jste začali přesně na den sv. Valentýna. Mělo to nějaký specifický význam?

Matt: Prostě jsme chtěli vytvořit romantické album - a myslím, že se nám to docela povedlo, haha!

Jake: Jo, rozhodně je to romantický album a určitě ještě pár lovesongů napíšeme.

 

Dost často vtípkujete o tom, co vlastně znamená August Burns Red. Proč prostě nepřiznáte, že to nemá žádný speciální význam?

Matt: Ale má, rozhodně má, Jake ti k tomu řekne celý příběh!

Jake: Náš původní zpěvák John měl přítelkyni...

 

... jasně a ta se jmenovala August, měla psa Reda, kterýho spálila. Tenhle příběh známe asi všichni.

Jake: Ale určitě nevíte, že hned den na to, co to udělala, o tom psali v novinách a jako titulek bylo velkým „August Burns Redd“. Ten pes se jmenoval Redd a byl to irský setr. Tak jsme prostě oddělali jedno „d“ a použili ten titulek jako název kapely.

Matt: Nemá to nic společnýho s měsícem... Ale máme rádi červenou, to je pravda.

 

Ovlivňuje křesťanství hodně vaše texty?

Jake: Rozhodně. Já jako textař si beru hodně, opravdu hodně inspirace z Bible, z mého vztahu s Bohem. Modlím se a Bůh mi dává nápady, myšlenky a slova. Já je pak napíšu do textů. Ty potom ovlivňují lidi, kteří je čtou.

 

Chodíte do kostela?

Jake: Ano, ale když jsem na turné, tak na to moc nemám prostor, takže si udělám kostel tam, kde zrovna jsem.

Matt: Když jsem doma, tak ano, ale na turné je těžký navštívit opravdový kostel, protože na to vážně není žádný prostor. Ale když se podíváš na definici kostela, je to spíš komunita než samotná budova. Je to místo, kde se lidé obrací k Bohu. Díky bohu, že jsem v kapele s lidmi, kteří mi umožňují tohle zažívat s nimi.

 

Jste ještě nervozní, když jdete na stage?

Matt: Většinou trochu jo. Ale jen pokud bereš nervozitu jako ten pocit, když ti hodně rychle tluče srdce, cítíš ten tlak a nadšení... Tak to jo. Když tohle necítím, tak to je špatný, protože se do té show tolik nepoložím, nesoustředím se tolik.

 

Co od vás můžeme čekat v dalších měsících?

Matt: Volno, prostě jen domov a volno.

Jake: A tetování.

Matt: Myslím, že tohle bude exkluzivní informace, Jaku, řekni jim o tvých plánovaných tetováních.

Jake: Jo, chci si nechat udělat i krk, ale na ruce chci „Your Life“, protože to je jedna ze základních věcí, ta nejdůležitější vlastně, kterou mi Bůh dal, a chci si připomínat, že můj život je jeden a jediný a teď je na mně, co s ním udělám. Je na mně, jestli budu věrný, nebo sobecký, nebo pyšný, nebo budu osoba, která investuje jen do sebe. Můj život je všechno, moje sny, přání, touhy, překážky, otázky. Tak to platí pro všechny. Myslím, že je to takto: Bůh mi dal život, ale já ho musím vrátit, musím ten dluh splatit lidem kolem sebe a ukázat jim, kdo dal život mně. Je pro mě velmi důležité, abych si neustále uvědomoval, že jsem byl požehnán životem, ale musím to vrátit láskou, láskou k Bohu a k lidem kolem sebe.

Matt: To ještě nikdo neví, myslím, že ani ostatní kluci z kapely ne. Jen já a teď ty.

 

Jak to jde s Heart Support programem?

Matt: Skvěle, vážně skvěle. Vlastně jsme právě dokončili video a bude to online velmi brzy (v době vydání tohoto rozhovoru je zmíněné video už online, najdete ho pod textem, pozn. red.). Jsem na to velmi pyšný, je to skvělá nahrávka. Shrnuje celé turné a taky to, co se s Heart Support programem děje. Mluvíme tam s fanoušky v Evropě, je tam Jake jak pije ocet s medem, je to cool backstage video.

 

Máte nějaký vzkaz vašim fanouškům?

Matt: Díky za tohle interview, díky, že jste se dočetli až sem a že nás podporujete. Podívejte se na heartsupport.com. Děkujeme moc za všechno, co pro nás děláte. Nikdy vám to nezapomeneme.

 

Darxie

 

 

 

Další rozhovory z Rock for People:

Enter Shikari

I Killed The Prom Queen

Architects