Rozhovor s kapelou Acres

12.11.2012 15:15

V tomto rozhovoru máte možnost poznat progresivní anglickou formaci Acres, která existuje něco málo přes rok. Na většinu otázek odpovídal kytarista Matthew Tubb, k některým se chtěli vyjádřit všichni členové. Pokud máte rádi progresivní hardcorovou muziku, neváhejte a přečtěte si všech devět otázek.

 

Ahoj kluci, mohli byste se představit našim čtenářům? Protože ne každý vás zná.

Jasně, jsme parta pěti kamarádů z Hampshire, které se nachází na jihu Anglie. Začali jsme jako instrumentální kapela a asi před rokem, když jsme byli spokojeni s tím, co děláme, tak jsme se začali hledat zpěváka a našel se Morgan. Opravdu se snažil, byli jsme rádi, co z něho vycházelo, protože měl stejný cit pro hudbu jako my, ihned jsme ho vzali a věci se začali dít.

 

Proč jste pojmenovali kapelu zrovna Acres?

Jednou jsme jeli ke mně domů po silnici zvané Longacres v mém rodném městě Locks Heat. Ani nevím, jak nás to napadlo, ale Longacres jsme zkrátili pouze na Acres.

 

Můžete nám přiblížit, jaký žánr hrajete? Protože jde cítit silný vliv post-hardcoru plný experimentování s melodií.

Nemáme rádi škatulkování hudby do žánrů, protože jsme přesvědčeni, že je to omezující. Proto bude nejlepší jít cestou, kterou jsi zmínil ty. Jsme ovlivněni post-hardcorem, post-metalem, ambientem, atmosférickým metalem a mnoho dalšího. Ale my to prostě vidíme jako hudbu, kterou chceme hrát. Nejlepší bude si nás poslechnout a vytvořit si svůj vlastní názor. Jediným důsledkem pro nás je vášeň a potěšení.

 

Které kapely vás ovlivnily a proč?

Máme různé chutě, každý z nás poslouchá jinou hudbu. To znamená, že máme stále vlivy z mnoha míst, které v kombinaci vytvoří náš vlastní zvuk. Můžeme si to rozebrat, pak to dopadne takhle.

Alex (kytara): Mou největší inspirací jsou Oceana (neplést s Oceano). Zejména po příchodu desek The Tide a Birth Eather. Ale také kapely jako Brand New, As Cities Burn, A Hope For Home a Underoath. Jsem velký fanoušek takovýchto kapel, to jak jsou výrazné a neustále se mění a každá skladba je progresivní. Rád u toho píšu své písně. Ale jsem taky velkým fanouškem kapel jako This Will Destroy You, Year Of No Light, Godspeed, Gates and our Friends, Echoes a další… Pokud neznáte, rozhodně vyzkoušejte.

Matt (kytara): Devil Sold His Soul, Rinoa, Moving Moutains, This Will Destroy You.

John (basa): Já osobně poslouchal všechny druhy hudby. Od hip-hopu až po death metal a vše mezi tím. Ale nejvíce poslouchám kapely jako Underoath, nebo Norma Jean.

Morgan (vokál): Mám hodně rád hudbu, kterou tvoří Rinoa, největším vlivem pro mě jako pro zpěváka je Perry Bryan a myslím si, že to je docela zřejmé. Stejně tak Jordan Dreyer a Spencer Caimberlaine z Underoath.

Matt (bicí): Myslím, že to, co mě ovlivňuje, je hudba, jež jsem poslouchal celou dobu. V současné době jsem si pouštěl hodně Pixies, Black Flag, Fugazi, The Damned a Good Speed You! Black Emperor. Také jsem si prošel fázi akustické hudby, zejména Elliot Smith (nové desky) a Keaton Henson. Většina formací, které jsem viděl živě, byly zaměřené do punku, a to na místních show. Jejich pracovní morálka a přístup k divákům je úžasný, též se pro mě staly vlivem. Pro mě jako pro bubeníka jsou největší inspirací jazzový bicmeni jako Art Blakey & Billy Cobham.

 

Vaše EP zní parádně, plánujete nějaký nový materiál a plnohodnotnou desku?

Momentálně nahráváme nový singl. Kdo ví, co se stane v budoucnosti… Doufáme, že jednoho dne budeme moci udělat album.

 

Tuto otázku pokládáme celkem často, proto mě zajímá co vy a internetové pirátství?

Morgan (vokál): Já to vidím tak, že když si lidé mohou zaplatit šálek drahé kávy, která je v podstatě k ničemu, proč kradou muziku, která stojí kapely velké peníze? My jsme malá nezávislá skupina, nemáme velkou nahrávací společnost. Doufáme, že nám lidé přispějí i sebemenší částkou, pokud mají naši hudbu rádi a cítí se při ní dobře, i přes to, že naše EP se dá stáhnout zdarma, proto nám to nijak nevadí, bereme to jako takový bonus. Ale chápeme, že James Hetfield je nasranej na děcka, když stahují novou desku Metallici.

Matt (bicí): Cokoliv spojené s hudbou, co vytvořím sám, je určeno k poslechu, pokud si to někdo nemůže dovolit, jsem radši, když si to stáhne, než aby si to neposlechl vůbec.

John (basa): Mám pocit, že osobně jsem raději, když si lidé poslechnou naší hudbu zadarmo, a pokud se jim zalíbí, přijdou na náš koncert. Když je hudba zdarma, znamená to, že naše EP si stáhne o dost více lidí, i v poměru kdybychom účtovali 50 centů. Pod pirátstvím si představím bezplatné reklamy na váš výtvor; podpořte kapelu na turné, dostanou více peněz než z prodeje desek. Proto za sebe říkám: podporujte kapely a stahujte muziku.

Matt (kytara): Já hudbu platím pouze přes Spotify, zbytek jde mimo mě.

Alex (kytara): Jak řekl náš bubeník Matt, dělám hudbu proto, aby byla slyšena. Samozřejmě, že každé peníze, které jdou k nám jako kapele, nám velmi pomáhají, ale pokud někdo nemá na zaplacení naší hudby, ale přesto ji chce poslouchat a ukázat svým přátelům, tak do toho!

 

Všiml jsem si, že veškeré koncerty, které jste odehráli, byly u vás v rodné Anglii, nechtěli byste někdy vyrazit i mimo Britské ostrovy?

To by bylo skvělé. Bohužel jsme zatím neměli příležitost, protože jsme všichni pracovali na plný úvazek. Ale na silnice se dostaneme během února až března, a jestli je šance udělat i něco v zahraničí, nebudeme váhat, bylo by to skvělé!

 

Viděl jsem vaše ručně vyrobená trička, která byla limitované na 20 kusů. Udělali jste si je sami, nebo jste požádali někoho známého? A plánujete další merchandise, třeba ve větší formě?

Trička jsme si vyrobili sami za pomoci našeho dobrého kamaráda a šestého neoficiálního člena kapely Sama. Koupili jsme bílá trička, barvy a všelijaký blbosti a začali to dohromady patlat, nakonec to vyšlo a trička se prodala. Pokud jde o ten merch, naše EP je dílem miniaturního labelu Animal Defence Records. Proto budou ke koupi již za pár týdnů a bude možnost je rozeslat po celém světě.

 

Jistě to pro vás bylo vyčerpávající, proto mám poslední otázku. Chcete něco vzkázat našim čtenářům?

Díky za možnost tohoto rozhovoru, poslouchejte hudbu, podporujte kapely. Pokud máte další otázky, můžete nás kontaktovat na našem Facebooku nebo Twitteru.

 

Tom