Report: Vanna + Hundredth + The Greenery; Praha - 16.02.2012

19.02.2012 18:07

Kdo: Vanna (USA) + Hundredth (USA) + The Greenery (USA)
Kde: 007 Strahov - Praha
Kdy: 16.02.2012

 

Únor bílý možná pole sílí, ale totéž nemohu rozhodně tvrdit o sobě. Přesto jsem našla dost energie, abych se vydala zhlédnout koncert bostonské kapely Vanna, který se konal ve čtvrtek 16. února na Strahově díky Conspiracy Concerts. Není to tak dávno, kdy jsem zažila zklamání z jejich koncertu v rámci loňského Never Say Die! Tour, kde na mě jejich živý projev nijak výrazně nezapůsobil, především pak vokálové pasáže kytaristy Evana, jenž kapelu však před časem opustil. Doufala jsem, že jim menší prostory 007 sednou lépe a že pozitivně k mému výslednému dojmu přispějí i doprovázející kapely Hundredth a The Greenery. Mohu předeslat, že se tahle akce vydařila nad má očekávání.

Klub se zpočátku zaplňoval pozvolna, ale krátce před zahájením, které měli na starost The Greenery z Los Angeles, se kolem pódia shlukla početná skupina přihlížejících. Drželi jsme se ale při okraji prostoru před stagí, neboť již při prvních kytarových tónech zpěvák Matt rozjížděl moshpit, do kterého se brzy přidali i první odvážlivci. Tahle ostrá hardcore punková kapela to pekelně rozjela už od prvního songu Spit and Argue a v obdobném tempu se nesl celý jejich výstup, při kterém nám hráli songy povětšinou z posledního, stejnojmenného alba. Nechyběly samozřejmě i starší pecky. Osobně mě nejvíce mě potěšil starší song Tracker z předloňského EP Wasted Days. Na hudbě kluků je dost znatelný vliv legendárních Black Flag nebo současníků Gallows, přesto si udržují svůj specifický, jak jinak než pořádně agresivní projev. Show to byla neskutečná a The Greenery roztopili útroby bloku 7 na maximum.

Nijak zvlášť dlouhá přestávka nám dopřána nebyla. Všichni jsme již netrpělivě očekávali příchod hardcorových Hundredth. To už byl prostor klubu dost slušně zaplněn. Parta z Jižní Karolíny na sebe nenechala dlouho čekat a pro mě nejočekávanější set večera mohl začít. Těm, kteří Hundredth neznají, bych je připodobnila k The Ghost Inside nebo It Prevails, ale rozhodně nečekejte žádnou kopii. Na přihlížejících bylo znát, že většina přišla právě kvůli téhle skupině. Rozjížděli to opravdu parádně a zahráli pro naši potěchu songy, jež byly průřezem celou jejich tvorbou. Největší úspěch sklidila Desolate, mně ovšem největší radost udělali, když předvedli jako přídavek věc Betrayer z jejich posledního alba Let Go. Zpěvák Chad měl i krátký přednes o problému znečišťování vodních zdrojů a neziskové organizaci Hope Into Humanity, která se tímto problémem zabývá. Po skončení setu si pánové vysloužili zasloužený aplaus a vše se ubíralo k posledním vystupujícím.

Krátce po deváté hodině na pódium vtrhly hvězdy čtvrtečního večera – samozřejmě nemluvím o nikom jiném než o Vanně. Upřímně jsem se obávala změn v sestavě, a tudíž jsem byla - tak jako snad každý přítomný - zvědavá, jaký vliv to na kapelu bude mít. Nakonec mě nový kytarista vokalista Joel velmi mile překvapil. Jeho projev byl energický a vokály čisté, čímž jednoznačně předčil svého předchůdce. Celá kapela byla skvěle sehraná a myslím si, že jim personální změny jen prospěly a posunuly tuhle partu zase o kousek výš. Zazněly songy jak z nového alba, například nedávno vypuštěný song Every Bridges, tak i osvědčené klasiky jako Scarlet Shroud. Nejočekávanější skladba jejich setu byla samozřejmě legendární Trashmouth, při které jen málokdo z přihlížejících zůstal v klidu stát. Zpěvák Davey nás neustále zahrnoval komplimenty a i po vystoupení se všichni chovali přátelsky. Koncert to byl vskutku povedený a já osobně jej hodnotím za jejich nejvydařenější, který jsem dosud zhlédla.

Sečteno podtrženo, večer to byl parádní a plný příjemných překvapení. Od Hundredth jsem dobrý výkon očekávala a jsem ráda, že to i potvrdili. The Greenery mě při domácích poslechu bavili, ale bála jsem se, že jim živá interpretace nesedne. Tentokrát byl opak pravdou, a přestože zvuk nebyl zrovna kvalitní, kapele to na výkonu a energii neubralo. Stejně tak i Vanna velmi mile překvapila, tudíž celou akci hodnotím jen a jen kladně. A ti z vás, kteří si tuhle show americké trojce skvělých kapel nechali ujít, mají důvod k lítosti.

Geen