Report: Suffocate With Your Fame + The Blackstone Chronicles + Wave Goodbye; Černošice - 02.12.2011

07.12.2011 15:34

Kdo: Suffocate With Your Fame, The Blackstone Chronicles, Wave Goodbye
Kde: Club Kino Černošice
Kdy: 02.12.2011

 

Prosinec je letos doslova narvaný akcemi všech druhů a žánrů. A hned druhý den tohoto vánočního měsíce byla v nabídce vskutku lákavá akce, na které jsem nemohla chybět. Proto jsem se vydala na můj historicky první výlet do Černošic, abych vám podala zprávu o tom, jak tahle nadupaná akce probíhala. Konal se zde totiž koncert místních Suffocate with Your Fame, kteří před nedávnem vydali své debutové album The New Word Order pod Metalgate Records, a jako spoluúčinkující si kluci přizvali plzeňské Wave Goodbye a The Blackstone Chronicles z Prahy, kteří SWYF v jejich začátcích velmi vypomohli.

Přestože byl začátek naplánován na půl devátou, v tento čas se začalo teprve zvučit a vše vypuklo až o půl hodiny později. Jako první vystoupila mladá plzeňská kapela Wave Goodbye, která svou tvorbu označuje jako melodic hardcore. Při domácím poslechu mě moc nebavili, ale živá interpretace měla daleko větší šmrc, čemuž rozhodně prospěl i perfektně čistý zvuk, jenž celý večer provázel všechny kapely. Tím si mě černošické „Klubko“ hned získalo. Tahle parta mě potěšila, na pódiu byli její členové energičtí a aktivní a jejich set obsahoval jak songy, které jsou k poslechu na jejich bandzone.cz - About hope a Miles away -, tak prvotní skladby z jejich začátků, které ale nebyly o nic méně kvalitní. Zanechali ve mně velmi dobrý dojem a doufám, že se do Prahy a blízkého okolí budou vracet častěji.

Po návštěvě z Plzně následovala návštěva z Prahy, avšak o něco víc tvrdšího kalibru - správně tušíte, že je řeč o The Blackstone Chronicles. S touhle formací jsem se setkala znovu po necelém měsíci, kdy mě v pražském Chapeau Rouge jako support dánských Scarred By Beauty (report) celkem zklamali, ale jakoby si řekli, že to napraví. Nevím, čemu mám tu změnu k lepšímu přisoudit, ale rozhodně jim čistý zvuk prospěl. Teď teprve vynikl um jejich kytaristů, jejichž prsty lítaly po strunách jako zběsilé, a přesto nebyli prvoplánovitě předstrčeni do čela celého soundu. Kluci na mě poprvé působili jako celek, a to dobře sladěný celek, a doufám, že tenhle dojem z nich mi už vydrží. Skladbu Wounds of Despair, kterou jsem si na jejich bandzone.cz oblíbila nejvíce, zahráli snad ještě lépe než z oné nahrávky. Jediné, co mě mrzelo, že návštěvníci akce, kteří byli vesměs místní, ani WGB ani TBC příliš nepodporovali co se moshpitu týče, takže byli k vidění jen asi tři borci, kteří se odhodlali k většímu pohybu než jen pouhému pokyvování hlavou.

Po dlouhém zvučení, které sice zdržovalo vystoupení všech kapel napříč večerem, ale rozhodně se vyplatilo, nastoupila nejen místní, ale i tuzemská deathcorová hvězda Suffocate With Your Fame. I tady perfektní čistý zvuk vydržel a kluci předvedli snad nejlepší vystoupení, které jsem od nich viděla a slyšela. Mocný growl zpěváka Jirky prořízl šum v sále a rázem se to před pódiem zaplnilo poskakujícími nadšenci. Kluci hráli songy především z nové desky, z těch na mě nejvíc zapůsobila Desire for Benevolence, jež dokazuje, že kluci nejsou typem deathcorové kapely, která do nás šije jednu a tu samou breakdownovou stopu pořád dokola, ale že jim nechybí melodičnost. Jejich velká síla je v perfektní souhře hned tří kytaristů a v perfektně technicky zvládnutých sólech, přesto ale žádný z dalších prvků kapely - jak bubeník, tak basák, o zpěvákovi snad ani nemluvě - není nijak potlačován či vyzdvihován a vše působí naprosto harmonicky a sladěně. SWYF se svým domácím publikem samozřejmě aktivně komunikovali a bylo příjemné vidět je ve svém domácím prostředí, kde snad každá kapela hraje nejraději a uvolněně. Před další z vypalovaček Blood Money zpěvák vyzval obecenstvo, aby si společně s ním zařvalo stejně znějící refrén, a bylo neuvěřitelné přihlížet tomu, jak se do sborového výkřiku přidaly i na první pohled křehké slečny. Zkrátka a dobře: show to byla parádní a celou událost hodnotím velmi kladně.

Geenka