Report: MIGHTY SOUNDS 2014 - den první

15.07.2014 20:10

Druhá část reportu ZDE.

Třetí část reportu ZDE.

 

Kdo: Polar (UK), Being As An Ocean (US), Skywalker (CZ), Dropkick Murphys (USA), Irie Révoltés (GER) a další

Kde: Tábor - Čápův dvůr

Kdy: 11. 7. 2014

 

Desátý ročník festivalu Mighty Sounds se opět konal v Táboře, a není se čemu divit, že se jednalo o nejúspěšnější ročník, protože line-up byl opravdu nabušený. Na své si přišli fanoušci punkrocku, ska, punku, reggae, hardcoru a dalších žánrů. Jednalo se o mou premiéru, kterou jsem si užil víc jak dosyta. Nebudeme to dlouho prodlužovat a jdeme se mrknout, jak vypadal den první.

První kapelou, se kterou jsem měl tu čest, byli britští hardcoristé Polar, kteří zaujali Ice & Fire Stage krátce po šesté hodině. Ta byla skryta uvnitř stanu, který hravě pojme několik stovek lidí. Atmosférické intro nenechalo návštěvníky koncertu dlouho čekat a proměnilo se ve kvalitní smršť nadrzlého britského hardcoru. Výborné kytarové linky se rozléhaly do všech koutů stanu, od kterého se to odráželo přímo do těl posluchačů, ve kterých se začala prudce vařit krev, a pit rostl a rostl! Do svého půlhodinového setu zařadili své největší pecky, například Mountain Throne, Create nebo Glasscutter. Abych se přiznal, na kapelu jsem byl hodně zvědavý, protože na svých nahrávkách mne moc neuchvátila, ovšem naživo to bylo jiný kafe.

Being As An Ocean, americká kapela hrající melodický hardcore, byla právě to, nač jsem se daný večer těšil nejvíc. Tahle pětice chlapíků umí udělat bordel i za klidu, který dávají posluchačům z podia. Tato drsná ukolébavka sklidila u všech veliký ohlas, který byl po každé skladbě odměněn bouřlivým potleskem. Ještě aby ne, atmosferický set plný emocí zasáhl každého jednotlivce, byť na chvilku, a jestli tvrdí, že ne, tak kecá. Leader kapely, Joel Quartuccio, neustále překračoval zábrany a chodil po prostoru pro posluchače, jakoby se nechumelilo, občas někoho obejmul, zařval mu do ucha, občas jej vyzdvihl roj účastníků do pozice, která třeba nemusela být dvakrát příjemná, ale i tak jej nic nezastavilo. A velice mě překvapilo, že security jej nechali, za což jim patří velké díky! Jinak bychom si neužili jeden z proslovů přímo na konstrukci stanu. Svůj set složili z největších pecek obou alb, jediným zklamáním pro mne bylo, že nezahráli jednu z mých oblíbených písní, Salute E Vita, ale to je opravdu drobnost. Atmosféru jsem se snažil zaznamenat i na mobil, proto se můžete na konci článku pokochat záznamem singlu Dear G-d ze stejnojmenné debutové desky.

Lucky Hazzard Stage byla jako stvořená pro české hardcorové kapely, a že se jich tam za mighty nevystřídalo málo. V pátek tam kralovali všem známí Skywalker. Přišel jsem koncem první skladby a viděl jsem přesně to, co jsem očekával, stan praskal ve švech, jeho kapacita byla přeplněná a pražská stálice tvořila pekla. A není se čemu divit, jejich nová deska Liberty Island (recenze) za to opravdu stojí, ještě k tomu živě na takové akci. Mimo to zahráli i skladby z desky Babylon, anebo třeba London z debutového EP Arkham. Svůj vysoce energický set doplňovaly proslovy ohledně svých textů a problematice všedního života, ale jakmile se ozvalo „Mighty sounds, pojď udělat bordel“! Tak Mighty poslušně poslouchalo a jelo na maximum, ani řetěz by to nezastavil. Jediné, co mohlo, byl čas, který byl i tak překročen, protože přídavek být prostě musel! Měl jsem tu čest vidět kluky podruhé a opět mě utvrdili, že patří na vrchol naší scény.

To byla tři jména, která jsem chtěl rozvést trochu blíž. Headlinerem festivalu se stali folk rockoví punkáči Dropkick Murphys na hlavní Jan Hus Stagy, kterou zdobil Darth Vader na trůnu. I když kapelu neznám, tak některé písně mi známé byly, výborná atmosféra, doprovázená výtečným zvukem a tisíci nadšenců, byla jistě zážitkem na pěkně dlouho. Bohužel tento žánr mi moc neříká, takže mezi tento dav nepatřím. Krátce po jedné hodině ranní se na stejném místě objevili němečtí „party reggaeři“ Irie Révoltés, které jsem sice neviděl celé, ale i tak mohu říct, že to bylo perfektní zakončení prvního narozeninového dne, takovou party jsem dlouho neviděl, jak na podiu, tak v kotli. Je to zkrátka hudba, která nenechá člověka stát klidným ani vteřinu.

To by bylo vše z prvního dne, brzy se můžete těšit na den druhý, kdy vystoupili Criminal Colection, From Our Hands, Death Before Dishonor, Hopes, nebo CityLights.

 

 

MS 2014, den druhý: ZDE.

MS 2014, den třetí: ZDE.

Tom