Report: Every Time I Die + Cancer Bats + Set Your Goals + Make Do And Mend; Bratislava - 08.05.2012

10.05.2012 20:24

Kdo: Every Time I Die (USA), Cancer Bats (CAN) + Set Your Goals (USA) + Make Do and Mend (USA)
Kde: Bratislava - Randal Club
Kdy: 8. 5. 2012

 

Make Do And Mend

Koncert začal podľa plánu, dokonca až príliš presne. Dorazil som asi 10 minút po plánovanom rozpise a prvá kapela už naplno zabávala fanúšikov. Pri vstupe to vyzeralo, že návštevnosť je ako pri hocakom miestnom koncerte, no počas vystúpenia Cancer Bats bol lokálny Randal plný po okraj. S Make Do And Mend som dopredu oboznámený nebol, až na pár songov z ich kapelnej stránky, a neočakával som, že by ma kapela mohla nejako výraznejšie zaujať. Naživo však hudobníci podali vynikajúci výkon a užil som si ich ďaleko viac ako z nahrávok. Na štúdiovkách je spev veľmi čistý, naživo - aj keď stále šlo o spev - v ňom bola drsnosť a miestami mi pripomínal Buzza OsbornaMelvins. Zvuk v hľadisku trochu kolísal a miestami nebolo rozumieť, čo sa na pódiu deje. Nie som si istý, či to v tomto prípade bola chyba zvukára, alebo to miestami kapela trochu odflákla. Zamrzelo ma, že MDAM hrali vyslovene krátko, čo - ako sa neskôr ukázalo - nebolo údelom len prvej kapely. Všetci vystupujúci mali so zvučením a hraním reálne asi 50 minút, plus-mínus pár minút.

 

Set Your Goals     

Ako druhí nasledovali Set Your Goals, ktorí sa naživo prejavili ako najmäkšia kapela, a na pódium sa kvôli počtu členov pomestili len tak tak. O spev sa starali dvaja sóloví speváci, ktorí sa striedali aj v „hip-hopových“ partoch. Neprišlo mi to ale zvlášť užitočné, nakoľko to naživo nebolo ani nijak výrazne počuteľné. Kapela na mňa pôsobila vyslovene „Beverly Hills“ dojmom, nech si už pod tým termínom vybavíte akúkoľvek asociáciu. Oceňujem hlavne ich komunikáciu s publikom, kde sa postarali o „circle pit“ , a publikum na nich reagovalo veľmi ochotne. Oproti predchádzajúcim vystupujúcim vybudili atmosféru v klube niekoľkonásobne.

 

Cancer Bats

Niečo pred pol deviatou sa začali zvučiť Cancer Bats a v priebehu pár minút už zahajovali „live show“ ktorú odpálili coverom Sabotage od Beastie Boys,  ktorý figuruje ako bonusový song na ich predposlednom albume Bears, Mayors, Scraps and Bones. Pokračovali skladby ako Pneumonia Hawk, Hail Destroyer, alebo novinka Roadsick , a to už bolo publikum v klube nabudené naplno. Kapela dokonca naplnila klub viac ako headlineri večera Every Time I Die, ktorým sa síce podarilo vytvoriť výbornú, aj keď inú atmosféru, nie však takých rozmerov ako tomu bolo u Cancer Bats. Nadmieru ma potešilo zahratie R.A.T.S. z nového albumu Dead Set on Living, ktorá bola pre mňa vrcholom večera. Trochu ma sklamal zvuk. Aj keď bol ďaleko hutnejší a plnší ako u predchádzajúcich, ktorí navyše disponovali oproti Cancer Bats dvoma gitaristami, bol taktiež viac skreslený, a ak by som nemal skladby kapely napočúvané, dosť ťažko by sa mi orientovalo v tom, čo sa na pódiu hudobne odohráva. Napriek charakteru zvuku, alebo naopak vďaka tomu, že ich hudbu poznám takmer detailne, som si koncert užil nadmieru. Mám však pocit, že ich predchádzajúce vystúpenie v Randali spolu s Dillinger Escape Plan pred dvoma rokmi vo mne zanechalo intenzívnejší dojem. Je to samozrejme subjektívne a rád si prečítam v komentároch názory ľudí, ktorí tam pred dvoma rokmi boli tiež.

 

Every Time I Die

Ako headlineri pritiahli do hľadiska menej ľudí, než som očakával. Na jednej strane mohlo mnohých vyčerpať energické vystúpenie predchádzajúcich Cancer Bats, na strane druhej sa koncertu zúčastnilo mnoho ľudí z iných miest, ktorí pravdepodobne z časového hľadiska museli show opustiť skôr. Medzi inými som tam stretol napríklad členov z Retarded Fish, Fading Tomorrow, alebo pražských Skywalker. Čo sa atmosféry týka, pod pódiom sa odohrávala jedna veľká párty a ku koncu na stage vyšlo asi desať až dvanásť ľudí, medzi ktorými sa kapela na chvíľu takmer stratila. Výhrady mám však k zvuku, ktorý bol príliš hlasný, čo vytváralo jeho skreslenie, a v niektorých momentoch mi z toho v hlave až doslova trešťalo. Melodické spevy, ako napríklad refrén v Underwater Bimbos From Outer Space z posledného albumu Ex Lives, boli veľmi ťažko počúvateľné. Okrem mojich výhrad k zvuku kapela odviedla výborný výkon a urobili nevídanú show. Vystúpenie Every Time I Die dosiahlo vrchol v momente, keď spevák vyzval publikum slovami If you know this song, run in the circle! If you don’t know it…run in the circle! ”, čo samozrejme vyústilo do „circle pitu“ a následne začali ľudia vyliezať aj na pódium.

 

Koncert bol prostredníctvom Wayout Booking zvládnutý organizačne na výbornú. Sklamali ma trochu krátke pauzy medzi vystupujúcimi, kedy som nemal možnosť poriadne si pozrieť kapelný „merch“. Myslím, že to však bolo kvôli počtu vystupujúcich nevyhnutné, a objektívne to ani nemôžem považovať za výčitku. Bol som skôr asi len zarazený, nakoľko mám presne opačnú skúsenosť, kedy sa koncerty takýmito pauzami len zbytočne naťahujú. Zvuk miestami kolísal, čo sa ale pri štyroch rôznych kapelách dá očakávať, a asi je ťažké urobiť pre každú to optimálne zvukové nastavenie, hlavne v tak krátkych zvukových skúškach, aké k tomu kapely mali.  

 Roman Barkovci