Modern Day Babylon - The Manipulation Theory (2011)

01.12.2011 12:21

Rok vydání: 2011
Label: Music Media House
Délka: 33:21; 9 skladeb
Odkazhttps://bandzone.cz/moderndaybabylon
Země původu: Česká republika
Žánr: Djent / Groove / Ambient / Instrumental
melodickosť; rytmika
miestami znejú skladby trochu nekonzistentne
Hodnocení: 75 %
Doporučené skladby: Shivers (vocal version); The Signs; Unknown guest

 

Veľmi ma potešilo, že som sa na domácej scéne dostal ku kvalitnému materiálu, akým je The Manipulation Theory od Modern Day Babylon. Zaujímavé, aj keď v škatuľke djent nie neobvyklé je, že za celým projektom stojí jeden človek, a to Tomáš Raclavský. Ako sám spomenul, je výhradným autorom všetkého od bicích cez gitarové riffy, electro sample, mix, mastering až po produkciu. Nahrávka začína introm, ktoré si pripravuje pôdu pre titulnú skladbu The Signs, a tá nastupuje s úderom hromu. Po niekoľkých sekundách však tempo zvoľní a prichádzajú nádherné gitarové linky a vyhrávky. Nastoľujú tak zaujímavú, takmer snovú atmosféru v kombinácii s harmóniou podkladovej rytmickej gitary. Album sa prevažne ‘nesie’ ťahavým tempom, ktoré pomaly odsypáva, a neservíruje len jeden úderný riff za druhým, čím ako celok znie vyzretejšie. Mám trochu výhrady k skladbe Shivers napriek tomu, že som ju uviedol ako odporúčanú, znie totiž nesúrodo, čo sa týka kombinácie hudobných tém a rytmiky. Pripadá mi, akoby bola poskladaná z viacerých nedokončených skladieb, s ktorými autor nevedel ďalej pohnúť. Napriek tejto mojej výhrade si myslím, že skladba má zaujímavé party, ako celok však u mňa akosi nefunguje. Bonus Shivers - verzia so spevom - je práve naopak podareným kúskom a práve vokál je elementom, ktorý skladbu koncepčne stmeľuje.

Album je relatívne krátky – aj s bonusovou skladbou má len niečo cez 33 minút, no vie ponúknuť silné songy so zaujímavými melodickými témami a dobrou hudobnou skladbou. Po technickej stránke dôsledne odohrané, a aj napriek viacerým výčitkám iných recenzentov, že na albume nie sú živé bicie, mi táto skutočnosť vôbec neprekážala.     

The Manipulation Theory vystihuje škatuľku djent výrečne a do bodky. Ide o vydarený album, avšak nové kapely spadajúce do tohto žánru sa objavujú každým dňom a hrať ‘djent’ sa pomaly stáva trendom. Nakoľko ide o nahrávku kvalitnú po zvukovej a obsahovej stránke, môže sa stať, že za krátky čas sa stane vďaka presýtenosti na tomto hudobnom trhu nahrávkou nezaujímavou. Koho však neuspokojil nedávno vydaný album Weightless od Animals as Leader, môže práve v Modern Day Babylon nájsť uspokojivú alternatívu, a to rovno na domácej scéne.    

 

Roman Barkovci