August Burns Red - Rescure & Restore (2013)

25.07.2013 17:31

Datum vydání: 25. 6. 2013
Label: Solid State Records
Délka: 48:43 / 11 skladeb
Odkaz: https://www.facebook.com/augustburnsred
Země původu: USA
Žánr: metalcore
+ progres kapely; mluvené slovo; hudebním nástrojům nemohu nic vytknout; texty
- délka alba; první polovina alba mě vůbec nebaví
Hodnocení: 70 %
Doporučené skladby: Beauty In Tragedy; Creative Captivity; Fault Line

 

Rescue & Restore je šestou studiovou deskou populární metalcorové bandy August Burns Red, která sklidila opravdu spoustu kladných ohlasů po celém světě. Ani u nás v Čechách tomu nebude jinak, protože deska se po deseti letech působení konečně povedla. Ano, nejsem fanda kapely. Předchozí počiny mne nebavily, možná dvě skladby? Ale to si i tak nejsem jist, proto to nebudu dál rozebírat a vrhnu se rovnou na novinku.

Oproti předchozímu disku Leveler (recenze) je cítit silný progres, zejména co se týče zvuku, není to klasická kovová mlátička, která nemá hlavu ani patu. Většina částí skladeb jsou více promyšlené, dávají větší smysl, občas jsou dokonce až melodické. Navíc na mě nepůsobí vůbec předvídatelně, jako tomu bylo u již zmíněného předchůdce, tento fakt dělá poslech o mnohem zajímavější. Housle, piano, čelo, trumpeta – to jsou neobvyklé nástroje, které byly při nahrávání použity, ty mají taky velký podíl na zvukové inovaci. I tak si myslím, že je to především díky kytaristům, kteří nejedou na klasických sto procentech, ale podali nadstandardní výkon, ze kterého musejí mít rozedřené prsty a krvavé hmatníky. Silné a zuřivé riffy, nečekaná krátká sóla, jež tvoří oddychové můstky v jednotlivých skladbách, za které jsem rád, protože i tak pro mne bylo celkem složité prokousat se deskou celou naráz, a obzvlášť vícekrát za sebou. Díky tomu jsem uvedl jako zápor délku alba, protože padesát minut mi přijde opravdu dost - vzhledem k tomu, že deska obsahuje pouze jedenáct skladeb. Co se týče basáka, tak tomu se nedá nic vytknout, jeho linka není vůbec dominantní, ale perfektně doplňuje nasazené tempo. Navíc jeho doprovodné vokály jsou přesvědčivější než kdy jindy. Nejvíc mě dostal při skladbě Beauty In Tragedy, kde má na starosti mluvené slovo, u kterého mě mrazí po zádech, protože mu každou část naprosto věřím, díky výborné zoufalé poloze, kterou tuto část podal!

Tomorrow, 
The air will be a little colder
But I'll be sure to breathe for the both of us.
And the nights
May be a little darker
But I'll be sure to carry the torch to warm the hearts
They're never gonna have to feel yours
I can hear your voice, 
I can't hear your voice
But that's okay
Cause I can feel you in my heart!

 

Zmíněná skladba mi přijde nejpovedenější písní ze všech počinů, které kdy pánové vydali. Energický start s výborným vokálem doplněn o solidní breakdown, není tomu jen na startu, trvá to až do části, kterou jsem uvedl výše, a po ní se opět naváže na předešlé agresivní tempo, a to mě sakra baví! Hlavní křičený vokál mi přijde na všech deskách stejný, nepůsobí na mě nijak zajímavě. Metalcorových kapel je totiž jak máku a takhle podle mě zní každá druhá, opět myšleno ze strany vokálu. První část desky mě moc nebaví, zní mi hrozně stejně a silně pochybuji, že si ji v brzké době pustím; ale poté, jakoby po dlouhé předehře písně Creative Captivity, se vše zlomilo a začalo se stoupat kvalitou nahoru.

Zazvonil činel a recenzi na desku Rescure & Restore je konec. Jak jsem řekl na začátku, pro mě se jedná o první povedené album August Burns Red, jen škoda, že mi první polovina přijde na jedno brdo, jinak bych s procenty mířil ještě výš!

 

Tom