Astronaut On A Cloud - The Unexplored (2012)

06.03.2012 22:41

Datum vydání: 2. 2. 2012
Label: DIY
Délka: 14:31; 4 skladby
Odkaz: https://bandzone.cz/astronautonacloud
Země původu: Česká republika
Žánr: Death / Post hardcore

+ bicí; jednotlivé části písní

- do uší bijící nesourodost skladeb

Hodnocení: 65 %

Doporučené skladby: Endless Madness; An Ocean In A Teardrop

 

Astronaut On A Cloud je relativně neznámá brněnská skupina. Ta hraje dnes docela moderní směs post-hardcore a ještě něčeho dalšího. Poprvé jsem si jí všiml díky jejímu názvu, který se mi opravdu líbí, takže jsem neváhal ani s následným poslechem.

The Unexplored je jejich první studiový počin a musím říct, že finální výsledek je slušný a kluci se nemusí za svoji produkci vůbec stydět - na české poměry (i když tahle fráze dneska už vlastně neplatí) je zvuk totiž velice dobrý. Byť to je instrumentálně povětšinou jen poctivě odvedená řemeslná práce bez větších překvapivých momentů - kdy mě nejvíce asi zaujaly bicí ve skladbě An Ocean In A Teardrop - dohromady to funguje a kapela zní jako celek.

A tady se bohužel dostávám ke kameni úrazu celého EP. Zatímco instrumentálně pohromadě drží, skladatelsky se neuvěřitelně rozpadá. Ze dvou prvních písní mám pocit, že jsou to části několika různých skladeb náhodně poslepovaných do jednoho tracku. Chvíli hraje to, najednou zase to, a potom jsme zase někde jinde. Druhá polovina už tímhle neduhem trpí podstatně méně, ale cítit to je pořád. A téhle nesourodosti je opravdu škoda, protože když poslouchám samostatné části písní, hodně z nich se mi fakt líbí, a kdyby tyhle motivy byly třeba rozvedeny do samostatných songů, určitě by to, podle mě, dopadlo lépe.

Astronaut On A Cloud natočili poměrně dobré „épéčko“, které však trochu zabíjí jeho nesourodost. Nicméně věřím, že do budoucna se dočkáme něčeho mnohem lepšího. Potenciál na to kluci určitě mají.

David Vítek