Tetovací okénko INE - vol. 1 (Veve / LostInMind)

20.02.2014 18:07

Vítame vás v novej rubrike, v ktorej nám jednotliví členovia kapiel z HC/metal/punkrock scény z domova i zahraničia predstavia svoje tetovania. Začíname s bubeníčkou lučeneckej formácie LostInMind Veve, o ktorej si môžete prečítať viac v Klubovni na coreMusic.cz.

 

Kedy si si dala urobiť prvu kérku?

Svoje prvé tetovanie som si dala spraviť pred asi šiestimi rokmi. Bola to vcelku spontánna záležitosť. Išla som so svojím bratrancom do štúdia, kde si dával robiť tetovanie, a napadlo ma, že sa pridám a nenechám ho v tom samého. Chcela som, aby už moja prvá kerka mala pre mňa skutočný význam, tak som si nechala vytetovať husľový kľuč a noty vzhľadom na to, že hudba znamenala a bude znamenať pre mňa vždy najviac.


Kde, koľko to trvalo a aké boli tvoje prvé pocity po?

Tetovanie som si nechala spraviť v jednom malom a málo známom štúdiu na juhu Slovenska. V tom čase som nemala prehľad kto, kde, ako tetuje, a preto mi bolo jedno, kto mi to tetovanie bude robiť (čo nebola tá najrozumnejšia vec na svete). Trvalo to asi len dve hodiny, platila som 25 eur :D a prvé pocity boli super. Tešila som sa z toho a už vtedy som vedela, že to nebolo moje posledné tetovanie. Samozrejme rodičia nezdielali rovnaké pocity a mala som obavy z toho, čo mi urobia, keď to uvidia. To, že si idem dať tetovanie, som im oznámila, až keď som už sedela v štúdiu.

 

Aktuálny počet tetovaní, ich význam a ktoré je tvoje najobľúbenejšie?

Momentálne mám na sebe 7 tetovaní. Moje najobľúbenejšie je moje druhé tetovanie. Dala som si ho urobiť až toto leto, 5 a pol roka po svojom prvom tetovaní. Bola to indiánka s vlkom, vydrou a listami. Vyjadruje to moju lásku k prírode a záujem o kultúru pôvodných (native) Američanov. Vlk je moje obľúbené zviera, ktoré ma stále fascinuje, a vydra je moje znamenie v indiánskom horoskope. Druhá kerka je stormtrooper. Zbožňujem sci-fi už od malička a od istého obdobia Star Wars úplne najviac. Pripomína mi to isté časy, na ktoré nikdy nezabudnem a ani zabudnúť nechcem. Štvrté tetovanie je havran, ktorý drží v zobáku kľúč na ladenie bicích. Havrana som si dala preto, lebo mi to zviera prináša šťastie. Vždy, keď som videla toho vtáka, alebo iného krkavca, deň mi vyšiel perfektne. Indiáni v ňom zas videli symbol rovnováhy v prírode a ducha, ktorý pozná cestu na druhý svet. Ďalším tetovaním bol nočný motýľ. Niekto sa bojí hadov, niekto pavúkov a ja mám panický strach z nočných motýľov (mottephobia). Toto tetovanie mi pripomína to, že svoj strach musím a viem prekonať. Šieste tetovanie je roháč, ďalší prírodný motív. Chcela som mať tetovanie, ktoré mi bude navždy pripomínať najkrajšie chvíle s rodičmi. Keď som bola malá, leto sme ako rodina trávili stále na chate a môj otec mi po jeho rannom behu v lese priniesol roháča, keď na nejakého natrafil. Moje (zatiaľ) posledné tetovanie je nápis na stehnách. Dala som si ho spraviť ako spoločné tetovanie s mojím kamarátom, ktorý ma tento nápis vytetovaný na nártoch. Sú to slová wild wolf. Obaja totiž zbožňujeme vlkov, milujeme slobodu a prírodu a máme neskutočne podobné osudy.


Prečo svoje tetovania miluješ?

Milujem ich, lebo je to moja súčasť a niečo, čo ku mne už neodmysliteľne patrí. Chcem nimi ukázať to, kto som a ako vidím samú seba. Beriem to ako krásny druh umenia a dobrý spôsob sebavyjadrenia. Každý, kto už nejaké tetovanie má, vie, že sa z toho stane tak trochu aj závislosť.
 

Maš nejakú kérku, ktorú ľutuješ, resp. si ju chceš nechať prerobiť?

Neľutujem ani jedno tetovanie, skôr ľutujem to, že som si nepremyslela, u koho si to tetovanie dám urobiť. Preto si chcem nechať prerobiť svoje prvé tetovanie s notami (ktoré nedávajú zmysel, lebo v tom čase som noty neovládala :D ) a stormtroopera. Rada by som to stihla do tohto leta.

 

Máš nejaké tetovania inšpirované hudbou, ktorú počúvaš?

Mám tetovania inšpirované hudbou ako takou (noty a ladiaci kľúč), no čo sa týka konkrétnych kapiel, tak to nie, ale už dlho plánujem symboly kapiel UnderoathArchitects. Treba však na všetko ísť postupne.
 


S akými reakciami sa väčšinou stretávaš (okolie/práca/škola)?

Keď tak premýšlam, väčšinou sú to dobré reakcie. V škole nikto nerieši, či tetovanie mám a koľko. V momentálnej práci to taktiež nikomu vyslovene neprekáža. Niektorým sa to páči, iní sú kontroverznejší voči tomu, no nikto ma za to neodsudzuje. Mám dokonca kolegyňu v kancelárii, ktorá má zhruba toľko tetovaní čo ja. Čo sa však týka pohovorov, tam sa pre istotu obliekam vždy tak, aby som tetovania zakryla. Nechcem totiž, aby ma posudzovali podľa toho, čo mám na sebe, ale podľa toho, čo viem a aké mám skúsenosti, a verím tomu, že keď je človek v niečom naozaj dobrý, ľudia nehľadia na to, ako vyzerá a čo nosí. Nie vždy to tak samozrejme je, ale chcem byť v tomto optimistka. Najväčšie problémy s mojim tetovaním mali moji rodičia, ale myslím, že už si na to aj zvykli a ich reakcie na nové a nové kérky sú čím ďalej miernejšie.


Tvoje plány na dalšie kérky?

Plánov je dosť veľa. Už teraz viem o ďalších 5 tetovaniach, ktoré si chcem dať spraviť, no, chce to čas a hlavne peniaze. V prvom rade chcem opraviť tie dve tetovania, ktoré to potrebujú, a dokončiť rukáv, ktorý bude s čisto prírodnou tematikou ako väčšina mojich tetovaní. Najbližšie idem na tetovanie už v marci, no, nechcem vopred hovoriť, čo to bude.


Čo je nové v kapele LostInMind a kde vás najbližsie môžeme vidieť naživo?

LIM je to momentálne také komplikovanejšie. Zatiaľ neplánujeme ďalšie koncerty. Sme v období, keď máme pauzu od seba, no určite sa nerozpadávame. LIM je pre nás viac ako kapela, sme rodina a najlepší kamoši, a preto vieme, že sme spolu ešte neskončili, a keď príde náš čas, tak to všetkým ukážeme. Teraz sa venujeme každý niečomu inému. Maťo ako určite viete má projektov až až. Maká na Shiro AmeJohn Wolfhooker a ja mu to hrozne prajem a som zvedavá, čo nám s týmito kapelami ešte predvedie. Náš spevák Miro sa teraz venuje hlavne škole a má svoj vlastný projekt Bass Down Low (ide o akcie zamerané na DnB, drumstep electro-house a hlavne dubstep) a taktiež účinkuje na svojich ale aj iných akciách ako DJ Chewbacca (Chewy). Náš basák Trawis sa teraz venuje tetovaniu, tak dúfam, že raz pôjdem pod ihlu aj k nemu. Gitarista Peťo je ako tretí člen LIM v Česku, konkrétne v Olomouci, kde pracuje a rysuje sa mu tam tiež jeden český projekt, o ktorom viac neprezradím. Ja mám na najbližšie mesiace tiež nejaké plány. Čo sa týka hudby, nechcem zakladať novú kapelu, alebo sa k nejakej pridať. Plánujem len poriadne cvičiť a pracovať na sebe a časom by som rada spravila nejaké drum covery. Kam ma to posunie, to uvidím časom. V lete chcem ísť so svojim priateľom na Island aspoň na mesiac dva pozrieť prírodu a popri tom hrať na uliciach prípadne v nejakých malých baroch.

 

Ramirez

Fotogalerie: Tetovací okénko INE - vol. 1 (Veve / LostInMind)

Tato fotogalerie je prázdná.