Rozhovor s Tomem Brtníkem (Rattle Bucket): Jsem vesničan uvízlej ve velkoměstě!

01.06.2013 21:28

Každý dělá rozhovory pořád jenom se zpěvákama a kytaristama. Já zacházím dál a pouštím se do bubeníka Toma Brtníka z Rattle Bucket. Už na začátku jsem tušil, že tu bude určitě stát za to. A měl jsem pravdu, v rozhovoru se totiž dozvíte zcela zásadní informace.

Například… Odpověď na otázku, která každého napadne, když Toma zahlédne je: 35 cm v klidu!

 

Uhm... Máš rád kapelu ZZ Top?

Skvělá hudba! Vždycky, když je poslouchám, si představuju tu žhavou atmosféru Texasu a kapely v tour busu s vychlazenym pivkem a holkama na klíně.

 

První otázka byla samozřejmě narážka na tvé dlouhé vousy. Takže si skoč pro pravítko a změř nám aktuální délku (těch vousů).

Tak vousy jsem si ted' měřil nejspíš úplně poprvé v životě =) Je to 35 cm v klidu =) Když je namočim ve sprše, mám je až na pupek, ale sprchovat se kvuli Tobě nebudu=) Vždycky jsem se divil těm narážkám na ZZ Top, ale poslední dobou už to chápu, protože jsem vousy stříhal naposledy před operací v r. 09. Kvůli masce s rajskym plynem jsem je musel ustřihnout u brady.

 

 Kdo je vlastně Tom Brtník, když zrovna nesedí za bubny? 

Když nesedim za bubnama, tak mám většinou stejně v rukách paličky a mlátim se do stehen, do psa, do nábytku, do cvičných padů atd. Paličky jsem vzal do rukou někdy na prvnim stupni ZŠ a od té doby jsem je nepustil. Jinak trávim dost času v přírodě, což je v Brně trochu problém, ale pořád se někde toulám se psem a poslouchám hudbu. Příroda, zvířata a hudba do uší, to je ideální stav. Jsem vesničan uvízlej ve velkoměstě. Kdysi jsem sice žil na vesnici a o víkendech jezdil hrát do velkých měst doma i v zahraničí, což mi vyhovovalo, ale kvůli dobré kapele jsem ochotnej ve svym soukromí dost slevovat z různých nároků. Taky denně sleduju celosvětovou politickou situaci, což mi významně zhoršuje náladu, ale nemůžu si pomoct. Snažim se informovat z různých zdrojů a dělat si logický závěry, protože nevěřim mainstreamovým médiím.

 

Hmm, politika… Ale ať se zasmějeme, co říkáš na našeho prezidenta Miloše Zemanů?  Co myslíš, že on vlastně může poslouchat za hudbu?

At' už to vypadá jakkoli jasně a dáno zákony, prezident je vždycky jen nejvhodněji zvolená osoba, vybraná lidma, jejichž vliv je vysoko nad politickou garniturou. Dlouhodobá PR ve prospěch takových kandidátů je dostává na úroveň potencionálně snadno volitelných osobností i v přímé volbě, což se pak projeví tak, že si médii zmanipulovaný národ vybere na první místo darebáka a na druhý místo dalšího darebáka atd... Prezidenti jsou vždycky darebáci. V politice morálku nehledej. Levice nebo pravice tady nehraje roli. Čim vyšší postavení, tim těžší kotva v organizovanym zločinu a já jen doufám, že si to lidi stále víc uvědomují a začínají přemýšlet dostatečně kriticky. Předpokládám, že Zeman poslouchá dechovku, ale jsem si jistej, že je to člověk, kterej poslouchá nejradši předevšim sám sebe.

 

Ale teď už vážně. V kapele Rattle Bucket působíš již pěknou řádku lat. Dokážeš si vybavit ten nejlepší okamžik, který si s kapelou zažil?

Působení v kapele, jako je RB, přináší spoustu stresových zážitků, ale když je člověk schopnej se radovat třeba z cestování jako já, zažívá dost často dobrou náladu. Bohužel Ti nemůžu říct, že ty nejlepší okamžiky jsou spojený třeba s vydáním alba, nebo vystoupením na nějaké velké akci, protože tyhle momenty nějak silně neprožívám, ale na druhou stranu třeba RfP, to je atmosféra, která mě vždycky dostala a podobně dobře jsem se cítil vždycky, když jsem se s kapelou dostal na nějaký nádherný místo k moři, do hor, na poušt' atd. Většinu těch cestovatelských zážitků jsem absolvoval s bývalou kapelou Pandemia, ale s RB jsme toho už taky dost projeli, takže já bych ty moje nej momenty hledal na cestách.

 

Ok, vypadá to, že si přítomnost kapely Rattle Bucket docela užíváš. Tak se zeptám opačně, už si byl někdy tak dole, že sis řekl: KONČÍM!?

Už mockrát jsem končil, ale zatim jsem to vždycky rozdýchal. Ono je to hodně podobný jako v manželství. Hodně vášní. Nekonečná linie finanční krize, která má svoje vrcholy v podobě výměn názorů. Kapely mají společný sny, ale tvoří je rozdílný osobnosti, čili je možný a přirozený, stejně jako v manželství, že se lidi dokáží tolerovat a zároveň se třeba nesnáší. Manželství jsem už pohřbil právě díky absenci, nebo lépe řečeno vytrácení se shody ve vidění společné budoucnosti. Kapela je o něco jednodušší ve vztazích, ale to může být možná jen tim, že spolu nebydlíme a nespíme =) Od mala jsem zažil tolik změn, a často nepříjemných, že jsem naučenej se toho nebát a v každé změně hledat další výzvu a cestu. Ono to možná zní, jako bych si nevážil toho, co mám, ale já si vážim všeho, co za něco stojí, a předevšim si vážim zdraví a s tim spojené příležitosti. Jsem realista, což ve mně někdy vyvolává nepříjemný otázky ohledně existence undergroundovýho muzikanta, ale bubnování je v mym životě tak zásadní, že si význam toho slova KONČIM! vlastně ani nedokážu představit. A ještě dlouho se budu snažit hrát tak, aby to chtěl někdo poslouchat a žít tak, abych si to mohl dovolit.

 

Když už jsme u RB, kdy bude konečně venku ta nová deska?

Věřim, že vše doděláme do konce prázdnin a album vyjde na podzim.

 

Běda, jestli ne!  Letní akustický turné po festech si dáte?

Letos ne, ale budeme rádi, když se doslechneme o kapelách, nebo uvidíme na festivalech muzikanty, kteří se třeba nechají inspirovat a vyrazí k "branám" stejně jako my. Příští rok si to třeba dáme znova, uvidíme.

 

Vyhovuje ti sedět za bubny, nevyměnil by sis někdy raději místo s Radimem a užíval si pozornosti, která náleží  lídru kapely?

Pamatuju si ten moment, kdy jsem jako čtyřletej kluk viděl v kině Perný den od The Beatles, a vim, že tam sice poskakovali nějací pánové s kytarama, ale já byl naprosto fascinovanej Ringo Starrem, kterej měl tak velkej nástroj, že za nim musel sedět a ovládal ho všema čtyřma končetinama. Jeho pohyb mě zaujal natolik, že jsem od té doby říkal, že budu bubeník, a později se to jen stupňovalo. Bicí jsou samozřejmě nejvíc a s Radimem bych neměnil vůbec nic ;-)

 

Fajn, takže já ti pomalu poděkuju za rozhovor a dám ti prostor pro rozloučení se s našimi čtenáři!

Vážení a drazí čtenáři! Užijte si nadcházející léto, opatrně s chlastem a ostatníma drogama, používejte šprcky, páč je nás tu jak kobylek a nechtěných smradů jsou plný ústavy. Poslouchejte tuny a tuny hudby, ale vyserte se na TV! Nezapomeňte, že naše civilizace za něco stojí až od nástupu rock'n'rollu, tak si nenechte vzít možnost žít podle jeho myšlenek! ;-)

 

Sláva Bareš