Rozhovor s Matejem Hoťkou (From Our Hands): Nové album? Chtěl jsem, aby bylo co nejvíc rockové

22.06.2014 10:38

Na novou desku slovenských From Our Hands již čekáme pěknou řadu let! Takže jsem si musel odchytnout Mateje Hoťku, abych se zeptal, kde to sakra vázne!

 

Pamatuješ ještě na vaší poslední desku Sinners? Proč to říkám? Protože čtyři roky je zatraceně dlouhá doba!

Pamätám si dokonca ešte aj tú pred ňou :) Je to už dávno, za ten čas sme odohrali tie pesničky na koncertoch asi tak trilión krát, takže zabúdanie by v tomto prípade bolo ťažké. Je dobre, že sme 4 roky nič nevydali, pretože sme mali čas si veľa vecí nechať prejsť hlavou, oprostiť sa od mnohých klišé tendencií pri tvorení pesničiek, aj keď veľa ich určite ešte ostalo. Zbaviť sa aj tých, to by bolo možno na ďalšie 4 roky. :)

 

S odstupem času, jak tuhle placku hodnotíš? Co bys teď udělal líp?

Hodnotím ju kladne. Odrážala úroveň kapely pred 4mi rokmi. V našom ponímaní je to určitý čekpoint. Robenie songov u nás zahŕňa všetko, od skladania cez produkciu až po samotné nahrávanie. To všetko sme sa učili už od prvého albumu Buildings Fall. Všetko sme si robili u nás v skúšobni po večeroch a celú tú našu DIY snahu sme zakončili aj klipmi, ktoré sme si točili s pomocou kamoša Kachnu. Posun kapely u nás teda neznamená len zlepšovať sa v skladaní pesničiek, ale aj posun v oblasti štúdiovej práce a podobne. Keby sme vydali album o rok, o dva po Sinners, pravdepodobne by to znelo veľmi podobne. Koncertovali jak draci a nemali sme toľko priestoru venovať sa štúdiu a učeniu sa. Iste sme mohli spraviť to, že by sme vzali peniaze a zaplatili si čas v nejakom tip top štúdiu a nahrávka by mala mega zvuk, ale z toho by sme nemali tú radosť, ktorú máme keď si to celé spravíme sami s tým, čo sme sa naučili o celom tom procese. Za tie 4 roky sme vybudovali štúdio, ktoré má pod palcom náš gitarista Maťo, a posunuli sa tak zo skúšobne opäť niekam inam. Na otázku, čo by som teraz urobil inak, teda odpovedám, že úplne všetko. :)

 

Ještě chvíli budeme vzpomínat. Na období, které uplynulo od vydání Sinners. Jaká chvíle byla za ty čtyři roky pro kapelu nejtěžší?

Najtažšie bolo určite opätovné lúčenie sa s Mirom a hľadanie nového bubeníka. Teda to hľadanie nebolo až tak náročné, pretože Maťo oslovil nášho kamoša Buca a ten sa do toho pustil. Museli sme rýchlo skúšať, aby sme stihli nacvičiť program, pretože to bolo pred letom a festivaly sa blížili. Ako sa nakoniec ukázalo, až tak súrne to celé nebolo, keďže Buco nám na jeden koncert zaspal a nehrali sme :) Myslel som, že ma porazí. Nakoniec sa ukázalo, že to bol len jednorázový výstrelok, takže sa tešíme. Je s ním oveľa viac srandy, keď je hore.

 

No ale dost o minulosti. Budeme se věnovat tomu, co nás čeká. Nová deska je na spadnutí, že?

Dosku plánujeme na september tohto roku. Nahrali sme 10 songov, z ktorých už tak 4 hrávame aj na koncertoch. Vypustili sme prvý singel MNYTLKS aj s videoklipom a plánujeme ďalší ešte do vydania CD. Momentálne už riešime také tie príjemnejšie drobnosti - ako obal CD a podobne -, takže všetko je na dobrej ceste.

 

Takže už víš, jak novinka bude znít.  Možná bys to mohl čtenářům více přiblížit, jaká bude jako celek. 

Bude tam 10 songov. 9 je dobrých a jeden je zlý. :) Chcel som, aby to bolo čo najviac rockové, nie tak dementne rockové, ale tak normálne, ako to mám rád. Myslím, že sa nám to aj celkom podarilo, teda až na ten jeden song, ten je fakt slabý no. :)

 

Taky pomalu dáváte dohromady koncertní šňůru po Československu. Můžeš nám už přiblížit, na co se můžou fanoušci tšit? 

Dávame dávame. Dlho sme neboli na šnúre. Naposledy na prelome rokov 2012-2013, takže sa tešíme jak malí. Šnúra je super, prirovnal by som to k škole v prírode, alebo inému typu výletu. Celé dni sa o nič nestaráš, len hráš a cestuješ. Všade máme kopec kamošov, väčšinu sme dlho nevideli  takže budeme debatovať hlavne. :) Tešiť sa môžete na nové pesničky (HURAAAAAA) a samozrejme na nás. Klimo teraz posilňuje, takže má svaly jak švarceneger, čiže aj na to sa môžete tešiť. Jediná vec, o ktorú by som chcel požiadať, je, aby sa nik netešil na nášho bubeníka Bucka, pretože on je metalista a polo-satanista a predstava, že sa niekto teší ho robí smutným.

 

A co je nového u Mateje Hoťky? A jak vůbec zvládáš spojení kapela a soukromý život?

U mňa kokos furt po starom, ale kamošovi Gashtanovi sa narodil syn a odsťahovali sa do Bernolákova :) Haha, ale tak ja furt chodím do školy, kde každým dňom zisťujem, ako som na omyle, vo väčšine toho, na čo siahnem. Keď na chybu prídem včas, je veľká šanca, že ju dokážem napraviť. Tým sa človeku otvára úplne nový priestor na to, aby porobil ďalšie chyby. Občas ale zostanem žiť v tom, že mám pravdu, a to je na tom celom to najviac frustrujúce. :) Toto robím od rána do večera a potom idem na skúšku, alebo do studia, ak sa dá.

 

V poslední části máš šanci se rozloučit a doporučit fanouškům, jak by si měli užít léto! A ideálně s From Our Hands.

Kokos, ja mám radiť niekomu, ako si užiť leto? :) Robte si, čo chcete, ja osobne sa budem schovávať pred slnkom, aby som sa nespálil, samozrejme s From Our  Hands! :)

 

Sláva Bareš