Rozhovor se zpěvákem kapely Infant Annihilator: Zpěv a skládaní jsou má jediná svoboda

04.05.2013 13:10

 

Dan Watson, vokalista kapely Infant Annihilator, ktorá zožala obrovský úspech a obdiv krátko po vydaní debutového albumu The Palpable Leprosy Of Pollution, nám vysvetlil, kde berie inšpiráciu, vyrozprával prekvapivé fakty o svojom detstve a odpovedal na zvedavé otázky ohľadom budúcnosti Infant Annihilator. Viac už v rozhovore.

 

Vymenuj, prosím, všetky kapely, do ktorých si kedy vložil svoj hlas.

Kapela Betrayer na albume Beneath The Realm Of Consciousness a Infant Annihilator na albume The Palpable Leprosy Of Pollution. Pôsobil som aj v mnohých iných kapelách, ale toto sú dve, na ktoré som pyšný.

 

Kto ťa najviac ovplyvnil? Kto je tvoj idol, čo sa týka vokálov?

V mojich raných časoch robenia vokálov som vzhliadal k Randymu Blythe z Lamb Of God. Tiež som počúval veľa „the red chord“ a album Hate, Malice, Revenge od All Shall Perish. Tiež som bol mierne posadnutý kapelami ako At The GatesAbigail Williams. Teraz však nemám žiadne vzory alebo niekoho špecifického, kto by ma ovplyvňoval. Mám tendenciu získavať inšpiráciu do tvorenia, keď mám istý druh vizuálnej reprezentácie, na ktorú môžem pozerať. Používal som obrázky Nemesis z Resident Evil ako inšpiráciu k Infant Annihilator albumu. Viem, že to znie smiešne, ale keď som robil vokály, pozeranie sa na toto monštrum mi pomohlo získať to správne myslenie. Taktiež som obrovský fanúšik old-schoolového Resident Evil.

 

Ako dlho už robíš vokály a prečo si s tým začal?

Striedavo som robil a nerobil vokály deväť rokov. Začal som to robiť ako útek pre moju myseľ. Vyrastal som v kresťanskej misionárskej rodine a musel som sa veľa sťahovať. Moji rodičia zvyčajne vyberali tie najhoršie susedstvá, takže som nikdy nemal veľa priateľov. Keď som si už našiel kamarátov, bolo to iba krátkodobé, pretože som sa musel zase zbaliť a odsťahovať. Frustrácia, ktorá vzišla z týchto okolností, vzrástla do hlbokej depresie. Táto energia bola ďalšou entitou, ktorá ohlodávala moju slobodnú vôľu. Uvedomil som si, že by som túto energiu spracovať pozitívnym a kreatívnym spôsobom: spievaním s mojimi obľúbenými kapelami a písaním vlastných skladieb. Stále si myslím, že toto je moja jediná skutočná sloboda.

 

Ako dlho trvalo nahrávanie The Palpable Leprosy Of Pollution?

Nie som si celkom istý, ako dlho trvalo Aaronovi a Eddiemu nahrať nástroje. Boli hotoví, kým som na ten projekt narazil. Avšak proces písania a nahrávania vokálov bol dosť nezvyčajný. Eddie a Aaron mi poslali jeden song a potom som napísal texty a skúsil nahrať vokály počas mojej obednej pauzy v práci. Bolo to dosť ťažké, keďže som mal na nahrávanie iba hodinu denne.

 

Aaron a Eddie sú z Británie, zatiaľ čo ty si z USA. Ako ste sa k sebe dostali?

Prišiel som o vodičák kvôli jazde pod vplyvom alkoholu a musel som zrušiť svoju starú kapelu. Nemohol som len tak sedieť doma a nič nerobiť, tak som hľadal nejaký internetový projekt, na ktorom by som mohol pracovať doma. Narazil som na ich Facebook, keď som si prechádzal posty stránky Total Deathcore, a rozhodol som sa im napísať a zistiť, či majú nejaké vokály, ktoré by som mohol doplniť. Poslali mi inštrumentálnu verziu skladby Decapitation Fornication a pustil som sa do práce. Keď bol song dokončený, opýtali sa ma, či by som naspieval vokály na celý album. Povedal som: „Hell yeah“.

 

Odohrá Infant Annihilator niekedy nejaký koncert?

Rád by som. Jediný problém je obrovská mláka vody medzi nami. Ešte nikdy som sa s nimi ani osobne nerozprával, takže by to bol obrovský skok, keby sme sa začali zamýšľať nad touto možnosťou.

 

Pracujete už na novom albume?

Ešte nie, ale už som nad tým uvažoval. Už som v hlave vymýšľal nápady na nový koncept. Tiež som trochu trénoval vokály. Som pripravený.

 

Kto napísal texty na The Palpable Leprosy...?

Napísal som všetky texty pre celý album. Aaron a Eddie pomenovali všetky songy pred tým, než som začal písať, takže som musel prísť s konceptom, ktorý by spájal názvy všetkých songov. Bolo to ťažké, ale myslím, že som to zvládol.

 

Keby si mohol nahradiť speváka ktorejkoľvek kapely, ktorá by to bola?

Nechcem nasledovať niekoho kroky. Chcem si vychodiť vlastný chodník v živote aj hudbe.

 

Čo si myslíš o ľuďoch, ktorí si stále myslia, že Infant Annihilator sú Aaron a Eddie?

Myslím, že je to pochopiteľné, keďže nie som v žiadnom videu. Ale som si istý, že by to pochopili, keby Eddie alebo Aaron skutočne skúsili robiť vokály. (smiech)

 

Najobľúbenejší Infant Annihilator song? Najvtipnejší Infant Annihilator song?

Obľúbený: Devotion To The Child Rape Syndicate.
Najvtipnejší: Pinned Down And Fisted.

 

Zombie apokalypsa, alebo invázia mimozemšťanov?

Určite zombie apokalypsa. Aspoň by sme ako rasa mali šancu bojovať. Taktiež som hral zombie hry non-stop, odkedy vyšla Resident Evil 2. Začína to znieť, že by to bola sranda.

 

Povedz čokoľvek, čo chceš všetkým svojím fanúšikom.

Všetkým siedmim (smiech): veľmi vám ďakujem za všetku vašu lásku a podporu.

 

Peter Kravárik