Rozhovor s kapelou Everything We Have: Hodně nás ovlivnili I Killed the Prom Queen

14.04.2013 11:47

Máme tu další rozhovor na podporu české hudební scény, ve kterém se dozvíte o působení rakovnické metalcore bandy Everything We Have. K jednotlivým otázkám se vyjadřovali takřka všichni členové kapely. Tak na nic nečekejte, pohodlně se usaďte a obohaťte se o zábavné a zajímavé informace.

 

Ahoj, tenhle rozhovor bych rád začal minulostí Everything We Have, a to v době éry Redweed, což byl váš původní název. Můžete čtenářům, ale i nám nastínit vaše začátky, proč změna žánru a jména, ve zkratce celkový vývoj?

Amígo: Na RedWeed jsem nikdy moc nechodil, nelíbil se mi projev zpěváka, neměl jsem rád Milana Garta a hráli něco, co připomínalo punk, ale bez názoru, ale jednu chvíli jsem si broukal Chtěl jsem být asi jako půlka Rakovníka :D Když jsem do kapely přišel já, žánr už byl změněn, o změně názvu jsme přemýšleli delší dobu, ale pak se to načasováním hodilo do zveřejnění klipu. Volba názvu byl kompromis, ale i tak nás to dost vystihuje.

Anthony: Já jsem se připojil až v pozdější fázi RW. I když jsem s klukama v podstatě docela dlouho. Když vzpomínám, tak zkušebnu jsme měli v podstatě v každé druhé garáži po Rakovníku i mimo něj.  Změna žánru šla ruku v ruce s tím, jak začínáme „dospívat“.  Najednou jsme byli v bodě, ve kterém jsme si uvědomili, že hrajeme uplně něco jiného než na začátku. Největší zlom byl asi v tom, když Milan Gart objevil breakdowny :D

Milan: Jako Redweed jsme začínali já, Radek a Honza někdy v polovině roku 2008. Naše začátky dokonale popisuje naše první studiovka Chtěl jsem být. Začínali jsme na punku a postupem času se propracovávali až k tomu, co hrajeme dnes. Já asi jako největší zlom beru odchod zpěváka Martina Maiera a příchod jeho nástupce Amíga, což bylo někdy v listopadu 2011. Změna žánru? Podle mě je to celé o tom, že jsme všichni měli k hardcore a všem jeho odnožím dost blízko, a proto jsme se rozhodli hrát to, co nyní hrajeme. Změna názvu přišla pochopitelně se změnou hraného žánru = chtěli jsme začít víceméně od začátku.

Radek: Já jsem s RW (EWH) od úplného počátku s Honzou, který nám dnes bubnuje, a Milanem, a to už 5 let. Poté se tváře v naší sestavě dosti měnily. Pak přišel Amigo a v této sestavě hrajeme dodnes. Změnu žánru jsem alespoň já povětšinou skoro ani neregistroval, prostě jsme hráli to, co nás baví, a u toho jsme také nyní zůstali a myslím, že jsme všichni asi tak nejspokojenější.

 

Zhruba před dvěma měsíci jste vydali videoklip ke skladbě Your Savior, ve které hostuje Kachna ze Skywalker. Mohli jsme sice vidět video z natáčení, ale i tak bych se rád zeptal přímo vás, jak to probíhalo?

Amígo: Na první den jsem nedorazil, jelikož jsem se noc před tím nechoval zodpovědně a v den natáčení vstal asi ve tři odpoledne s vybitým telefonem a brutální bolestí hlavy. Druhý den nám všem byla pořádná zima, bylo těžké se zahřát, ale byla to zábava.

Anthony: Jak to popsat. Kdyby měl den 168 hodin, bylo 25°C ve stínu a všichni měli dostatek energy drinků, tak by to bylo ideální natáčení. Jenže nás zastihl pravý opak. Byli jsme v časovém presu, zima byla větší než na stanici Vostok a já osobně potřeboval víc kofeinu. Ale jinak jsem si to užíval. Ale neužil jsem si to tak jako kluci, kteří byli ještě tejden nemocní.

Milan: Natáčení byla neskutečná prdel. Líp to asi nemůžu popsat.

Radek: Já jsem první nahrávací den byl na tom jenom o trošku líp jak Amigo, protože jsme pařili opravdu dlouho do noci a samozřejmě jsem nebyl ani tak čilý jako moji stateční spoluhráči, kteří stáli v té strašné zimě už od 9 rána :D Na druhý nahrávací den již dorazili všichni tak, jak měli, a tudíž bych zkritizoval jenom tu strašnou zimu a občasné výlevy bubeníka.


Třetí otázka směřuje opět k videoklipu, kde se objevil komentář „jen škoda těch Mitchovo gest“. Bylo to úmyslné, nebo jste to ani nevnímali?

Amígo: Komentář jsem nečetl, ale určitě to úmyslné nebylo, každý se nějakým způsobem hýbe tak, jak je to pro něj přirozené a už to někde viděl na hudbu, kterou slyší. To, že to někoho připomíná, by se dalo říct prakticky pokaždé. Ale jsem rád, že si na tohohle velikána někdo vzpomněl.


Koncertujete, ale i nahráváte ve spolupráci se Skywalker. Jak jste se k sobě dostali a jste opravdu tak dobrými přáteli, jak to vypadá navenek?

Amígo: Já jsem se klukama spíš než na koncertech seznámil na mém prvním nahrávání. Jinak je určitě po tolika společně strávených akcích (např. loňský Fluff) za dobré přátele považuji a vážím si toho, co dělají.

Milan: Já jsem se ke klukům dostal díky Noisovi (v té době hrál s Kissing The Gravestone). Pořádal jsem v Rakovníku koncert KTG, SKYWALKER a AT8ONTHEPINGPONGTABE. Asi jako prvního jsem poznal Honzu na Žižkovský noci 2011 a se zbytkem se poznal na akci v Rakovníku. Myslím, že s klukama máme dobrý vztah, respektive hodně si jich vážíme a doufáme, že to tak bude i nadále.

Radek: Já se taky s klukama seznámil víceméně až na našem prvním nahrávání. A rozhodně není pochyb o tom, že s kluky je velká sranda, a respektuju to, co vytváří jako celek :)


Můžeme se těšit na nové skladby, případně EP/CD?

Anthony: V plánu něco máme, ale spíš se nechte překvapit.

Milan: Určitě plánujeme nahrát nové věci, snad to zvládneme do konce roku 2013.

 

Jaké kapely vás ovlivnily ve vaší činnosti? 

Amígo: Já jsem jako první z celé core scény slyšel Parkway Drive, takže to je pro mě takový milník. Tím pádem se mi zalíbily metalovější věci, ale neříkám, že jenom ty. Dál mezi srdcovky patří třeba Whitechapel, I Killed the Prom Queen, Symphony in Peril a spousta dalších, v současnosti Northlane.

Anthony: Mojí osobní hitparády se stále drží kapely jako je Bring Me The Horizon, Confide, Norma Jean, We Butter The Bread With Butter, atd. Je toho hodně, ale tohle jsou pro mě ty nejzásadnější.

Milan: Za mě stoprocentně Emmure, Pakrway drive a I Killed the Prom Queen.

Radek: Mě rozhodně v nynější tvorbě ovlivnili asi As Blood Runs Black, August Burns Red, I Killed the Prom Queen.

 

Jaká byla první deska, do které jste se doslova zamilovali a doposud vás nepustila?

Amígo: Jako první album komplexně jsem si určitě zamiloval Slipknot – Vol. 3 (The Subliminal Verses), nedávno jsem si ho pouštěl a pořád mě to baví.

Anthony: Haste the Day - Burning Bridges

Milan: Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water
           Emmure - Goodbye To The Gallows

Radek: Pořád mě baví CD Suicide Season od BMTH, protože to bylo první core album, které jsem slyšel.


Otázkou podobného stylu budeme pokračovat, která deska vás nejvíce zaujala v minulém roce?

Amígo: Architects - Daybraker (recenze)

Milan: Stick To Your Guns – Diamond (recenze)
            Architects – Daybreaker (recenze)
            In Hearts Wake – Divination

Radek: Emmure - Slaved to the game (recenze)

 

Působíte od konce roku 2009, můžete se s námi podělit o nějakou zábavnou historku?

Anthony: Zábavných historek je spousta, ale nevím, jestli by prošly cenzurou.

Radek: Myslím, že pro mě zatím nejzábavnější vzpomínka je asi zrovna teď z Plzně, kde jsme se důkladně všichni seznamovali :D Co si tak matně vzpomínám, s Tonym ze SWYF, který má přibližně 2 metry, jsme si plivali vodu do obličeje, což by asi nebylo tak vtipné, kdybych neměl metr a půl, takže sem mu do obličeje ani málem nedoplivl :D


Otázka v opačném duchu, můžete se podělit o nejhorší zážitek?

Anthony: Nejhorší? No tak to bylo asi ve studiu, když si Milan Gart sundal ponožky. Bylo to opravdu hrozný, a dokonce i dnes mam o tom zlé sny. To jenom, abych to odlehčil. Hodně těžké chvíle jsou pro nás, když se nám prostřídá nějaký ten člen v kapele.

 

Dokážete říci, kam to až chcete dotáhnout? Bod, kdy si řeknete: „Jo, to je přesně to, po čem jsme toužili!“

Amígo: Nikdy jsem si v tomhle žádné cíle nestanovoval a dělat to ani nebudu. Za to, co dělám jsem, vděčný a chci to dělat dál, to je to, po čem toužím.

Anthony: Pro nás je každý koncert splněným snem. Každá možnost vyjít ven ze zkušebny a šířit naši hudbu dál je to, o co se snažíme. Vysněné koncerty určitě jsou, ale víme, že do USA je až moc drahý „cesťák“ :-D

Milan: Jsme rádi za každou šanci si zahrát, ale opravdu toužíme po tom hrát víc koncertů bez doplácení PHM.

Radek: Cíl je pro mě asi jet na koncert a dávat za něj míň peněz než lidi, co se jdou jenom podívat :D Ne, rozhodně sem rád, že můžeme vůbec koncertovat. Pro mě je pocit kdy stojím na pódiu, asi jako hodně silná droga - a asi s tím nechci nikdy skončit.


Poslední klasická otázka, vzkázali byste něco našim čtenářům?

Amígo: Začněte u sebe, choďte na koncerty a buďte v klidu.

Anthony: Sledujte náš web, poslouchejte.

Milan: Choďte na koncerty a podporujte kapely, to je asi nejdůležitější věc pro českou scénu. Nepodporujte rasismus a podobný píčoviny. Sledujte náš Facebook a snad se někdy uvidíme na nějaké akci.

Radek: Díky, že o nás jevíte zájem a že jste to dočetli až sem.

 

Bandzone: https://bandzone.cz/redweed

Facebook: https://www.facebook.com/everythingwehave
 

Díky za rozhovor a mnoho úspěchů do budoucna!

 

Tom