Rozhovor s Honzou Vegym Táborským: Já miluju pivo. Je to nápoj bohů!

11.05.2013 11:24

Tenhle člověk je děsnej workoholik! Můžete ho znát z kapel Birds & Wolves, Wild Tides nebo Black Lion. Plus ho můžete vidět v pořadu Rockcast, který jsme nedávno začali na našem Facebooku také propagovat. Takže nejen o těchto tématech se dočtete níže…

 

Vegy, jsi docela zaměstnaný muž Birds & Wolves, Wild Tides, Rockcast… Jak to sakra všechno stíháš?

Ještě si zapomněl na Black Lion a chození do práce, haha.  Hele mám na googlu takovej kalendář, kam si všechno píšu, a vždycky, když se na něj podívám, tak se mi udělá špatně, hehe. Ba ne, mám spíš problém, když mám volnou chvíli a nevim, co s časem, to si připadám hrozně zbytečně. Vyhovuje mi bejt v „zápřahu“. Koncerty se krejou naštestí jen málokdy a díky kalendáři si to dokážu už ohlídat, takže stíhám na pána.


Nová deska Wild Tides je na spadnutí, co nám ohledně ní můžeš prozradit?

Můžu prozradit že je komplet natočená u Jarouška ve Spring Sound Studiu. Teď se bude ještě dolaďovat mix, master a takový ty píčovinky, znáš to. No a jakmile to bude, tak se pošle na lis do továrny na vinyly, nebo jak se tomu říká, a bude to venku. Mám pocit, že mi Kuba řikal něco o začátku června, ale byl sem zhulenej a nepamatuju si to přesně. Rozhodně stačí dát lajk stránce Wild Tides na Facebooku a určitě nikomu nic neuteče. Jo, a taky sme natočili klip na singl Watching grlz talk, kterej jakmile bude hotovej, tak pude ven. Singl jako takovej už vyšel a je na stažení zadara na bandcampu včetně B-strany. Kdyžtak sem k tomu hoď link (je pod textem, pozn. red).


U Birds & Wolves se také chystají nějaké novinky, na co se můžeme těšit?

Kromě toho, že se nám od novýho roku pozměnila sestava na postu basáka a rozrostla o druhou kytaru, tak sme ptákama nedavno natočili dva fungl nový songy taky ve Spring Sound (strašně dobře se tam chlastá, haha) plus klip, kterej je nahranej a čeká na sestříhání, a ještě klasicky řešíme mix a master, to je vlastně takový nahrávací klišé a nejhorší část procesu, protože je to děsná nuda a furt to není to vono, na čem bysme se všichni shodli. Ale rozhodně si myslim, že je na co se těšit!


Následuje protivná otázka. Srovnej nám své působení v těchto kapelách. V čem je jiné? Jaká skupina ti hudebně sedí více?

Hele, to vůbec není protivná otázka. Protože každá kapela je úplně jiná. Pro mě je to vlastně jedinej způsob, jak se nějak zdokonalovat v hraní a objevovat v něm nový věci. Sem totiž strašně línej člověk, nenávidim teorie a všechno se učim praxí. Možná to mám po dědovi, kterýho prej naučili plavat tak, že ho hodili do rybníka a řekli, ať plave, hehe. Ne, to je píčovina, ale tak nějak to myslim, víš co. Black Lion je folkový duo, kde musim hrát jemně, co nejvíc přesně a myslet neustále na rytmus, protože rytmická sekce není. Wild Tides je rocknroll, a jak říká Kuba: „to je vlastně Já Písnička dvojka“ (pokud mě zrovna neučí synkopy), takže já sem se naučil hrát díky WT normální akordy jak vod táboráku. No a Birds And Wolves je námrd, energie a hlavně moje srdcovka, kterou jsem založil, zformoval a dokázal ji vždycky obklopit fajn lidma a nejbližšíma kamarádama. To je i důvod, proč pro mě byla a bude vždy na prvním místě.

(Birds And Wolves uvidíte mj. 18. května v Chapeau Rouge na BOUNCE! BOUNCE! MOSHPIT SPECIAL VOL. III, pozn. red.)


Teď k Rockcastu. Nedávno jste oslavili 20. vydání. Kolik takových výročí ještě hodláte oslavit?

Já doufám, že co nejvíc! A nevzdáme se bez boje. Taky mám velkou radost z formátu posledních cca 4 dílů zpátky, na který je super odezva, a to i od lidí, od kterých bych to nečekal. Za což určitě děkujeme.


Zpátky do minulosti. Jaký byl prvotní popud, proč vznikl Rockcast?

Hele to je úplně easy, vykradli sme formát DIGITu, kterej u nás dělá Petr Mára s Honzou Březinou, což je videoblog o technologiích a Apple píčovinkách. A jelikož já i Kany sme fanoušci těhle věcí, tak už sme nějakej ten rok Digit sledovali a pak prostě Kany navrhnul, že si sednem v obejváku před kameru a budeme žvatlat o hudbě, protože ničemu jinýmu nerozumíme vůbec, ale že hudbě aspoň trochu. První díl má asi hodinu a půl a mojí největší noční můrou je, že ho ještě někdy uvidim. Problém Digitu je, že není sřihanej, je to na jeden zátah, což v jejich případě funguje, ale v našem fakt ne. A tak cca o dvacet dílů pozdějc Kany rozjel epileptickej střih, zkrátili sme stopáž na deset minut, přestali ze sebe dělat chytrý a udělali ze sebe úplně blbý. No, a lidi to baví. Ještě podotknu, že pár dílů sme dělali živý Session, na což sme vysrali. Zabralo to milion času na nahrání a pak i post produkci, a hovno z toho, takže tak.


Častou rekvizitou v Rockcastu je flaška.. Co je lepší: střízlivé natáčení, nebo to pod vlivem? Jaký máš vůbec názor na vztah hudebníci & alkohol?

Jelikož se už tak deset let povaluju po klubech s pivem v ruce, nějak si nedokážu bez chlastu představit koncert nebo nějakou akci. Je to už takovej jako skoro reflex, čumět a uskrávat u toho pivo. Já miluju pivo. Je to nápoj bohů. A nesnášim, když musim řídit, to si prostě tu akci neužiju. Proto mám rád třeba hodně hraní s Black Lion, vemu kytaru na záda, kombíčko do ruky, sednu na tramvaj a můžu pít pivo. A hlavně takhle v létě, to je pohádka si zajít na zahrádku. Rozhodně v Rockcastu nás to zbavuje trémy z tý hnusný kamery, která na tebe čumí. Samozřejmě má to i stinnou stránku, že když to přeženeš, tak natočíš píčovinu nebo nezahraješ dobře koncert. Nahovno je, že ta hranice mezi tim je stašně tenká a blbě se poznává, hehe.


Vím, že si velký fanda Alexisonfire. Co bys byl ochotný udělat pro to, aby se tahle banda dala opět dohromady, například novým albem.

Já sem úplně nechutnej fanoušek AOF. Dal sem těd spoustu peněz v prosinci za výlet do UK, kde měli poslední tour a Anglie byla jediná země v Evropě. Ale pro to, aby se dali dohromady, bych nedal nic. Sledoval sem spoustu interview, videií, živáků, abych pochopil, že už to mezi nima nefunguje, což je teda Dallasova chyba, ale nedá se nic dělat. Nechali nám tady 10letou éru, 4 plnohodnotý skvělý desky, další různý EP, B strany a mně možnost je 3x vidět. Pro mě je to dost, abych si s tim vystačil. A taky je důležitý nezapomínat na jejich součastný nebo i budoucí kapely. Nicméně důležitější je nezapomínat a neignorovat českou scénu a podporovat hlavně lokální kapely a nebejt zavřenej v jedný škatulce. Protože jakmile člověk otevře oči a uši, zjistí, že tu máme spousty kurva dobrejch kapel.


Závěrem pozdrav naše čtenáře…

Nebudu je zdravit.

 

Sláva Bareš