Rozhovor s Broňou Míkou (Atari Terror, SatisFUCKtion): Už si dávno nemyslím, že dobudu svět

27.10.2013 10:53

Pro účely dalšího rozhovoru jsem si zvolil zpěváka Broňu Míku. Muže, jehož hudba natolik baví, že musí zpívat ve dvou kapelách současně. Nejen o jeho působení v Atari Terror nebo SatisFUCKtion si přečtěte v následujících řádcích.

 

Začneme jednoduchou otázkou. Atari Terror nebo SatisFUCKtion?

Máš dobré informace, ano skutečně zpívám v obou těchto kapelách. :)

 

Díky, příprava mi zabrala spoustu času! Které kapele se momentálně věnuješ víc? Co se vůbec chystá?

Momentálně se oběma kapelám věnuju stejně málo :) U obou kapel bych to nazval nabíráním sil k dalším útokům!

 

Čtyřicítka už pomalu klepe na dveře. Když bys měl srovnat Broňu vyzrálého hudebníka a Broňu z roku 1991, kdy zrovna rozjížděl Sutisfucktion. Změnil ses za toto období hodně?

Kdyby mi čtyřicítka klepala na dveře, tak bych jí pustil dál, aby mi uvařila a uklidila. Něco mladšího bys tam neměl? Co se týče vyzrálosti... no používal jsem jiný přeliv na vlasy. Tenkrát to byla medvědí hněď a teď polární liška od Swarzkopf. Už si dávno nemyslím, že dobudu svět. Jsem opatrnější v hodnocení hudby jiných interpretů. Víc mě toho po koncertě bolí. Žízeň mám pořád stejnou. Ale muzika mě pořád baví.

 

Hodnocení hudby cizích interpretů. Nejlepší kapely ne české scéně? A které ti naopak nejvíce pijí krev?

Měl jsem svýho času hrozně rád Crashpointy. Pak kapely, se kterýma hodně hrajeme, jako The Switch, Hentai Corp., Locomotive, TTOT a mraky dalších. Začíná se tu objevovat spousty mladých kapel, který hrajou jako kráva, ale bohužel to nestíhám sledovat. Muzika mě musí něčím zaujmout, vždycky se snažim pochopopit, proč to hrajou zrovna takhle, co tim chtěli říct. No, a je tu hodně kapel, u kterých jsem zatím nepochopil, proč to hrají a proč to někdo poslouchá - jo, třeba Mandrage a spol. Ale třeba jsem zatím jenom nedozrálý. :)

 

Vrátím se k tvému odchodu do Atari Terror. Co na to říkali tví kolegové ze Satis? Nebáli se, že budou odsunuti na druhou kolej?

Určitý obavy rozhodně měli, ale dali jsme si nějaký pravidla a zatím to funguje. Občas je pro Zuzku (managerka Atari) a Radima (bubeník Satis, dělá koncerty pro Satis) těžký zkombinovat koncerty, ale perou se s tím statečně. A já někdy musim taky, když mi nasekaj dvojáky nebo trojáky a někdy s přejezdama! :)

 

Vrátím se k vašemu free vydání alba Part 3: Final Warning. Nezrujnovalo vás to finančně? Přeci jen nahrání desky něco stojí, a když nemůžete čekat žádnou návratnost z prodejů desky…

No není to žádná prdel, vzala se půjčka z banky na nahrání. A teď se to zplácí z koncertů. Ale jiná cesta asi nebyla. Desky se stejně nekupujou a dát to zdarma ke stažení nám přišlo přinejmenšim jako neideálnější řešení, jak novou nahrávku dostat k co nejvíce lidem. Part II se udělal tak, jak má, tzn. vylisovala se deska, krásnej obal atd... prodalo se všechno, a pokud mám dobrý informace, tak ji taky zplácíme ještě teď.

 

Hudebník ten těžký život má... Neštve tě tohle všechno občas? A to takovým způsobem, že si řekneš: „Už toho bylo dost, hážu mikrofon do kouta“. Míváš takový tendence?

Kecal bych, kdybych řekl, že ne. Když si v pátek vezmeš půl dne dovolený, aby jsi byl třeba v Ostravě v sedm. Pak čekáš 4 hodiny, než začneš hrát, pač je skluz, je tam 15 lidí. Spíš v hornický ubytovně, kde si dáš v posteli na hlavu i kapucu od bundy, aby jsi něco nechytil. Bojíš se jít na záchod, aby tě tam nějakej Ukrajinec nepřefiknul. Domu se dostaneš v sobotu večer a s tim, že cestu musíme zadotovat z jinýho koncertu, protože pořadatel bohužel na nás nevydělal. Tak to už ve mně občas červík hlodá. Ale pak je za týden super koncert a jedu dál. :)

 

Taky se blíží Satisfucktion pořádaný Dead End festival. Na co se můžeme těšit? Nějaké novinky oproti předchozímu ročníku?

O tom ti toho moc neřeknu, protože DeadEnd si vzal pod křídla výhradně náš bubeník Radim. My jsme mu moc nepomáhali, takže si k sobě vzal schopný lidi a šlape to. Jediný, co snad můžu prozradit, že už nebudou tři kluby, ale bude se to odehrávat jenom v DK Gerbera, kde budou dvě pódia a tušim akustická stage. No a že tam letos budu s oběma kapelama.

 

Myslím, že nastává čas pro loučení. Tak do toho!

Nechci tu rozhazovat nějaký moudra. Prostě se mějte fajn a těšim se, že se někde uvidíme a užijeme si to. Čau.

 

Sláva Bareš