Rozhovor s Anime Torment: Je tady strašně moc kvalitní muziky, která na vás čeká

01.06.2014 16:16

V tomto rozhovoru se podíváme na litoměřické floutky Anime Torment, kteří hrají moderní death metal. Na severu naší republiky jsou profláknutí a každý posluchač tvrdší hudby o nich minimálně slyšel, ale co zbytek...? Ten je může poznat skrze tento rozhovor! Na otázky odpovídal vokalista Ondra a basák Kosha.

 

Zdravím kapelu Anime Torment, můžete se pro začátek představit našim čtenářům?

Jsme death metalová banda z Litoměřic, na CZ scéně fungujeme 7 let.

 

Jak vznikl název Anime Torment?

To už je strašně dávno. :D Je to pouze složenina japonského animovaného stylu ANIME s jednou kultovní hrou PLANESCAPE: TORMENT… Nic za tím nehledat, chtěli jsme mít hezký jméno a jsme fandové obou záležitostí.

 

Co pro vás znamená hudba?

Kosha: Pro mě je to způsob života, myslím tím myšlenkami, ne tím, co si vezmu na sebe. Často si překládám texty a poslouchám hodně kapely s českými texty, které mají nějakou myšlenku, jsou to hlavně bandy Something like a Esazlesa.

Ondra: Pro mě jako posluchače hudba znamená moc. Je součástí mého života, kterým mi proplouvá stejně jako já sám, někdy ve mně vyvolá démona, jindy mi pomůže v těžkých chvílích vyrovnat s danou situací a je to super parťák v dobách, co jsi sám, pak už nejsi. A jako muzikantovi mi hudba vyplňuje můj pracovní a rodinej život, je to můj nej koníček a jsem za to strašně moc rád, hned po houbaření. :D

 

Máte za sebou Anger The Continent Tour, jak jste si to užili?

Ondra: Tourko bylo krátký, jen šestidenní, ale přijel jsem zmordovanej, jako bych byl měsíc pryč. Užili jsme si to jinak uplně parádně, ostatní kapely PSY-CODE a ENEMIST jsou plný milejch lidí, se kterýma si to užiješ vždycky. Vládla kamarádská atmosféra, bookeři, který nám akce vybavili, byli naladěný na stejný vlně a já doufám, že jsme stejnou náladu přenesli i na lidi, co došli na koncerty.

Kosha: Každá tour, kterou jsem kdy jel, byla něčím skvělá a od poloviny si přeju jen jedno, a to aby tour nikdy neskončilo, tourlive mě strašně baví.

 

Viděl jsem vás dvakrát a pokáždé vás supportila nova banda na naší scéně Enemist, panuje mezi vámi jistá spolupráce? Co říkáte na jejich muziku?

Ondra: S klukama se známe už delší dobu, hlavně s Jirkou, který s námi hrál šest let. Po odchodu z AT zakotvil u kluků, kterým jsme chtěli do začátku trochu pomoc, trochu popostrčit a šest každodenních koncertů vám dá strašně moc, proto jsme nabídli Enemistum tohle tůrko. Kluci hrajou moc dobře, jde vidět, že už toho mají dost za sebou a jejich novej klípek a postup v soutěži ve FajnRock TV je tím příkladem.

 

Jaký byl pro váš klíčový koncert?

Ondra: Myslím, že jsme zatím klíčový koncert nezažili, zatím jsme neodehráli koncert, po kterým bysme si mohli říct: „kurva jo a teď to pojede jako kráva s náma“. V dnešní době je to spíš o známostech, o penězích a u určitém štěstí. My jsme spíš kapela, která se pomalinku sune kupředu, a věřím, jestli vše půjde dobrým směrem, že si nás někdo všimne a posune nás zase kousíček dál.

 

Jaký je vás nejšílenější koncertní zážitek?

Ondra: Šíleností jsme si za ty roky zažili až až, nedaj se tady ani vytahovat :D ale myslím, že je dost šílené jet 2x tourko s dánama THE PSYKE PROJECT, u kterých nikdy nevíte, co šílenýho zase vyvedou.

Kosha: Dobrý to bylo v Dánsku, velikej klub, velká párty a veliká příprava už od jedný hodiny odpoledne. No, a když to všechno začalo a hráli jsme první písničku, došla mi baterie ve vysílačce :D prostě pech.

 

Jak se cítíte v plném klubu a naopak v poloprázdné putice, kam na váš přišlo zapařit pár jedinců?

Ondra: Za tu dobu to už ani nerozlišujeme, jestli hrajeme na festivalu pro stovky lidí, při kterým vám svítěj do ksichtu světla, takže si stejně tolik neuvědomujete, kolik lidí tam je… při menších koncertech je pro mě zase dobrej kontakt s lidma, mám to rád. A pokud přijde málo lidí, snažíme si to stejně užít, jako kdyby bylo narváno. Hrajeme pro radost, pro lidi, jsme rádi, když za váma lidi přijdou a pochválí vás… to je důležité, to nás baví.

Kosha: Já mám nejraději malé kluby, namátkou mě napadá Café Na půl cesty v Praze a nejlepší je to v Krupce U Herzinů prostě underground, žádný navoněný diskotéky.

 

Viděl jsem váš nový merch, jste s nim spokojeni, jde hodně na dračku a kdo ho má vůbec na starosti?

Ondra: Merch mám na starosti já, design nových mikin a trik nám dělal malajsijský umělec IRIS a tisk nám provedli kluci z MERCH FACTORY. S konečnou podobou merche jsem spokojený, jde o podporu připravovaného alba na podzim 2014. Jinak prodává se dobře, nějaké velikosti už máme vyprodaný.  

 

Začneme postupně zvolňovat, je nějaká deska, která váš v poslední době posadila na zadek?

Ondra: No já jsem se po koncertě NORMA JEAN v Praze zasekl na jejich supportu NIGHT VERSES, teď skoro nic jinýho neposlouchám… pro mě novodobý DEFTONES, akorát bez jejich zbytečných samplů, všem doporučuju.

Kosha: Jo, kapela Gallows album Orchestra Of Wolves a taky Infant Annihilator.  A hodně se těším na novou desku Suffocate With Your Fame.

 

Otázkou podobného ražení budeme pokračovat… Co říkáte na CZ/SK scénu? Jaká kapela je tu na koni a jaká vůbec panuje atmosféra na podiích?

Ondra: Jak jsem už psal vejš a když se budu bavit o DIY scéně, kapely, který jsou na koni, mají to štěstí, že jak svojí pílí, tak i podporou důležitých lidí, nebo i stylem, který hrají, se dostávají do podvědomí lidí snadněji. Kdyby u nás v Čechách anebo na Slovensku byla větší podpora medií, státu v podobě různých kluboven pro mladý kapely, granty od měst, podpora lokálních koncertů, ale i velkých promotérů, byla by cesta vzhůru pro mnoho talentovaných umělců mnohem snažší… ale i tak, vidíme, že kapely typu EPICARDIECTOMY, PERFECITIZEN, SKYWALKER, BORN AGAIN, BWTS, DROM a mnoho, mnoho dalších vystrkují růžky a je o nich dost vědět, bez větší podpory těchto subjektů, to je prostě super. Je to dobrá motivace pro mladé bandy, který alespoň vidí, že nic není nemožné…. Atmosféra na podiích je většinou super, protože my se tam jdeme pobavit a to samé očekáváme i od ostatních. Když se stane nějaká špatná zkušenost s některou ubrečenou, nebo lehce namistrovanou kapelou, tak to hážeme za hlavu, jde se dál.

Kosha: Vadí mi tu spíše ta závist těch kapel. Každej, kdo jede tour nebo má nějaký úspěch, je hned u těch druhých něčím špatnej, myslím si že ČR je moc malej rybníček na to, abychom si tady podkopávali nohy. Osobně mám třeba i radost z toho, že kapely v Litoměřicích spolu vycházej pěkně.

 

Kdo jsou Anime Torment, když nejsou na podiu?

Ondra: Já jsem táta od rodiny, jinak pracuju jako obchodník se stavebními stroji. Honza maká ve fabrice, dělá na třísměnnej provoz, takže vychytat koncerty a zkoušky není sranda. Tomáš dělá ve firmě, která provádí betonáže, Koša vám to řekne sám… jsme taková klasická death metalová banda.

Kosha: Já držím rodinnou tradici, jsem pátá generace Litoměřických kominíků.

 

Máte nějaký sen, kdy si řeknete, že tohle je přesně to, po čem jste toužili?

Ondra: Já už si ten hudební sen plním, když jsme byli na začátku s AT, říkal jsem si, kdybychom tak mohli někdy zahrát s nějakou větší kapelou, kdybychom mohli si zahrát na nějakým fakt velkým fesťáku, kdybychom si zahráli v cizině atd. atd… postupně se mi to plní a já si to moc užívám.

Kosha: Můj sen je zahrát si na Fluff festu, ale tam nás nikdy nevezmou. :D

 

Můžeme očekávat nový počin, klip, singl, cokoliv?

Ondra: Nyní makáme na nový desce, která snad vyjde letos na podzim. Předcházet by měl singl, na který rovnou natočíme klip.

 

Máte i nějaké jiné koníčky společně, krom kapely?

Ondra: Všichni hrajeme PlayStation hry, a to docela fest. Já teď mastím Dark Souls 2, je to pecka hra. Jinak hodně sportujeme – kolo, longboard, brusle, squash, hokej.

Kosha: Já rád sbírám houby a miluju auta. Jinak nejlepší hra na PS3 je pro mě MAFIA 2!

 

Myslím si, že pro vás i pro čtenáře to bylo docela vyčerpávající. Tak to zakončíme klasicky, máte nějakou zprávu, poslání pro naše čtenáře?

Ondra: Jasně máme… Vypněte rádia a televize, pusťe si do sluchátek nějakou česko/slovenskou kapelu, hledejte na webu, koukejte na plakáty, prostě naučte se nacházet nové, než jen čekat, co vám bude naservírovano…  Je tady strašně moc kvalitní muziky, která tady na vás čeká... díky moc za rozhovor!

Kosha: Slibuji mami, že už nebudu fetovat marihuanu. :D

 

Facebook: www.facebook.com/animetorment

Bandzone: https://bandzone.cz/animetorment

 


Tom