Rockit.cz Album roku 2012 podle kapely Momma Knows Best

17.12.2012 14:57

Tak jako minulý rok vám přinášíme hlasování o nejlepší desku roku. V rámci této rubriky vám také nabízíme alba roku československých interpretů. Zároveň vám připomenu, že i vy můžete vyjádřit svůj názor a jen tak mimochodem můžete vyhrát jedno ze tří parádních triček od Rockit.cz! Více se dozvíte zde

V druhém díle si představím letošní favority kapely Momma Knows Best.

 

Bekend (zpěv)

Slipknot - Antenas to Hell

Tohle 18ti songový bestofko mě dokonale vrátilo v čase. V dnešní době naprosto sterilních alb "jako přes kopírák", kdy je těžké se pro nějakou kapelu skutečně nadchnout, mi tahle deska vlila opět tunu entuziasmu do žil.

 

 

 

Pavel (bicí)

Astronautalis - This is our Science (2011), Pomegranate (2008)

I když se nejedná o žádnou desku z roku 2012 jedná se o věc, která mě osobně v roce 2012 oslovila nejvíce.

Živý vystoupení mě dostalo, když jsem si pak poslechl jeho desky v klidu, dostalo mě to ještě víc. Alba mají obrovský charisma, skvělý nekýčovitý aranže, výborný texty a vokály. Necítím z toho frašku, chlapík jezdící po světě s kapelou nebo bez kapely jen s ipodem… snílek, dobrodruh… Je z toho cítit, že do každého songu dává jeho osobní zkušenost, životní styl - cestovat, spát na sedačce v autě, poznávat přátele, cítit se jako doma. Ne zakotvenej na jednom místě, ale na všech místech, kde byl a je. Nezabejvat se malichernostma, ale opravdu žít. Málokdo má na tohle koule a talent, vložit to do duchaplné desky.

 

Jahoda (basa)

Scott Walker - Bish Bosch

Keďže nemám žiadneho jednoznačného víťaza, rozhodol som sa spomenúť album, ktorý posledné dni najčastejsie prepekám v mojom prehrávači. "Scott Walker - Bish Bosch" nadväzuje svojou náladou, kvalitou zvuku a nepredvídateľnosťou na jeho predošlý album "The Drift", ktorý je pre mňa jeden z vrcholov experimentu. A proces, akým vznikal, je minimálne tak zaujímavý ako album samotný.

 

 

Hríbik (kytara)

Converge - All We Love We Leave Behind (recenze)

Po predchádzajúcom albume Axe To Fall (2009) to hoši z Converge nemali ľahké ale zdá sa, že bez problémov nadviazali na to, čo načali pred tromi rokmi. Album má skvelé aranže, zvuk ako pi*a..ale hlavne ten nekonečný gitarový feedback a la Kurt Ballou, ktorý ma asi nikdy neprestane baviť. Najviac ma baví song "Trespasses." Celkovo dávam 8.5/10

 

 

 

Igor (kytara)

Every Time I Die - Ex Lives (recenze)

Ex Lives u mě v iPodu běželo bez přestávky na repeat skoro dva měsíce, čímž se skoro vyrovnáná svému předchůdci New Junk Aesthetic, na které jsem si před pár lety vytvořil solidní návyk.

Sotva vymyslím jiné album, které by mě tenhle rok dostalo svými texty i hudbou tak jako Ex Lives. "I want to be dead with my friends".

 

 

 

Čtěte také:

Album roku 2012 podle kapely Zoči Voči

 

Sláva Bareš