Report: Punkhart + Criminal Colection 10 Dekadance Tour; Ostrava a Brno

28.09.2014 19:01

Kdo: Criminal Colection + Punkhart Thieves in Streets / Negative State of Mind

Kde: Ostrava a Brno

Kdy: 6. 9. 2014 a 26. 9. 2014

 

V září celá česká punkrocková scéna ožila. Dvě veliké kapely jely tour k 10 rokům své existence. Vyšlo nové splitko, obě formace na něm mají 5 tracků. Kluci objížděli česká a slovenská města a mně se povedlo na ně zajít do Ostravy a Brna.

V Ostravě se hrálo v Barráku. Asi jeden z nejlepších klubů, které se mi poštěstilo navštívit. Pár koncertů už jsem tam viděl, pokaždé super nazvučení, ani teď tomu nebylo jinak. Jako první na stage naběhli Thieves in Streets. Bílovecká alternativ-rocková pětice. Kluci odehráli poměrně dlouhý set, hrálo jim to samo, byli hezky sehraní a evidentně si koncert hodně užili. Po krátké pauze nastoupili všemi známí Criminal Colection. Kluci naběhli plní energie, hráli na plno, vše se zdálo být tak, jak má. Vůbec nebylo poznat, že Olda bojuje s vysokou horečkou, patří mu za to obrovský respekt! Málokdo je schopný v tom stavu vůbec chodit, natož odehrát koncert. Zazněly pecky jako Something to live for, Stacy’s Crying, Satanistka od NSOS, a také nové věci jako 10 Years a Full of Lies. Celý set zakončovala pecka Destroy the Fakes. Koncert paráda, kluky jsem viděl poprvé (ano, vím, je to ostuda) a předčili moje očekávání. Následoval, aspoň pro mě, zlatý hřeb večera. Punkhart, gangsteři za Zašové a jejích úderný sk8punk/punkrock. Nazvučeno bylo opravdu rychle, než jsem stihnul dát o pauze cígo venku a dojít zpět, tak mi půlka prvního songu utekla. Kluci hodně komunikovali s publikem, byl čas i na tři otázky na kapelu, technika také trochu pozlobila. Zazněly snad všechny pecky, nechyběly věci jak Velkou Neznámou, Kudy a kam, novinka Můžeš si za to sám, a také Kids and Heroes od Bouncing Souls. Konec show mi bohužel utekl, došlo k malé nehodě v pogu a rozthl jsem si obočí, kluci na baru mi ho okamžitě ošetřili, za což ještě jednou díky! Přijde mi jako velká škoda, že Punkharti už prakticky nehrají. I po 10 letech je to baví a nové songy se opravdu vyvedly. Lidí jsem čekal trochu víc, ale nějak hrozné to nebylo. Pogovalo se a piva létaly vzduchem - za což bych osobně zabíjel.

Cca po 2 týdnech mě čekal další koncert, tentokrát v Brně. Jeden můj kámoš řekl: V Brně to prostě nerozpoguješ, proto jsem byl opravdu hodně zvědavý, jak to dopadne. Koncert se odehrával v Eleven Clubu. Myslím si, že na pořádání menších koncertů opravdu ideální místo. Jako první se představili Negative State of Mind. Brněnský metalcore-crosscover. Tahle banda zabrala úplně celé podium. Energie z nich sršela na všechny strany, velmi se líbily samply, pár sekund jsem měl pocit, že jsem na koncertě Enter Shikari. Určitě mě oslovili víc než Thieves in Streets v Ostravě. Pak už probíhalo vše stejně jako předtím, nejdřív Criminal Colection a pak Punkhart. Sety byly totožné, pokud se nepletu. Jiná byla ale atmosféra v kotli. Ostrava se může jít zahrabat. Před podiem všichni pogovali, probíhal stage diving, prostě na Brno neskutečné, byl jsem velmi mile překvapen. Punkharti ještě přidali pár songů navíc, pak následovala afterparty a samozřejmě kalení na baru.

 

 Basto