Report: Papa Roach, Yashin a Julien-K, 13.07.11, Praha - Lucerna Music Bar

16.07.2011 10:21

Konečně jsem se dočkal, je tu středa a spolu s ní koncert velikánů Papa Roach a skotských mladíků  Yashin. Show se konala v pražské Lucerně a na svědomí ji měla agentura D Smack U Promotion. Na koncert jsem dorazil kolem půl osmé a hned mě udeřila do očí obrovská fronta táhnoucí se od oblíbeného klubu. Pochvala organizátorům, tato forma je rozhodně přívětivější než neuspořádaný chumel před vchodem, jemuž jsem byl v minulosti mnohokrát svědkem. Vstup byl otevřen v osm hodin. Takže rychle vyhledat nějaké místo s dobrým výhledem. To na mě čekalo vlevo od pódia na vyvýšených schůdcích. Odsud jsem měl nabouchanou Lucernu jako na dlani. Show tedy mohla vypuknout.


Kolem půl deváté se na pódium dostali Američané Julien-K. Budete je spíše znát jako vedlejšák Chestera Benningtona z Linkin Park, kdy spolu s ním vystupují pod názvem Death by Sunrise. Směsice elektroniky a rocku diváky celkem zaujala, ale mě osobně nemohl opustit dojem, jakoby kapela žánrově do večera zcela úplně nezapadala. Každopádně frontman Ryan Shuck odvedl dobrou práci a patřičně nažhavil kotel před prvním vrcholem večera.


Ve čtvrt na deset na půlkruhové pódium vtrhla post-hardcorová vichřice zvaná Yashin. Po uspávajících Julien-K je tu konečně něco, co mi rozvířilo krev v žílách. Stage byla této skotské šestice plná a kapela dělala výbornou show. Duo vokalistů Harry Radford a Kevin Milesse se skvěle doplňovalo a publikum si jejich umění náležitě užívalo. Zazněly všechny hitovky z jejich aktuální desky Put Your Hands Where I Can See Them plus pár kousků z předešlých EPček. Na závěr kapela vyšvihla cover písně Everytime od bývalé popové princezny Britney Spears, ten byl teprve vyvedený. Kdyby s odchodem Yashinů měl večer skončit, asi bych se nezlobil, protože už jsem byl zejména díky nim náležitě hudebně uspokojený. Je jasné, že kluci před sebou mají skvělou hudební budoucnost.


Blížil se druhý vrchol večera. Krátce před půl jedenáctou se klubem neslo skandování : „Papa Roach, Papa Roach...“ Zanedlouho poté se ostřílení rockeři Papa Roach pod vedením charismatického Jacoby Shaddixe spolu s intrem dostali na pódium a mohli spustit jejich první pecku s názvem Getting Away with Murder. Banda hrála od prvních tónů skvěle. Řeknu vám, Jacoby teda umí dělat show. V jeho čtyřiatřiceti letech klobouk dolů. Takhle to má vypadat! Skvělá komunikace s publikem. Lucerna byla prostě v extázi, na kterou se jen tak nezapomíná. Partička z Kalifornie zahrála, během zhruba pětasedmdesáti minut, průřez deskami od alba Infest až po aktuální Time for Annihilation. Zlatým hřebem večera byla bezpochyby píseň Scars, kterou jsem si neuvěřitelně vychutnal - a nejen já, zpíval téměř každý. S tímto megahitem se již samozřejmě blížil i konec.  Po odehrání přídavků Last Resort a Dead Cell nastalo loučení.


Celkově hodnotím tento rozpálený červencový večer jako velmi povedený. Všechny tři kapely jely na maximální výkon. Obzvlášť Papa Roach hrající již osmnáct let si zaslouží velkou pochvalu. Musím pochválit i zvukaře, protože celý koncert byl skvěle ozvučený. Nestává se často, aby se povedlo perfektně ozvučit všechny kapely večera. Fanoušci budou na dnešní večer s radostí vzpomínat a jsem si jistý, že i kapely se k nám v budoucnosti rády vrátí.

SLÁVA BAREŠ