Report: New Hope Tour; Ústí nad Labem - 12.04.2014

15.04.2014 18:27

Kdo: Hard To Say (SK) + Noostrak (CZ) + Everything We Have (CZ) + Suffocate With Your Fame (CZ) + Princess Knocked Out The Gardener (SK)

Kde: Ústí nad Labem – Klasik

Kdy: 12. 04. 2014

 

Ústí nad Labem zaplavila nová naděje, a to díky Martinu Krupičkovi, který akci uspořádal. Aby toho nebylo málo, tak se k Princess Knocked Out The Gardener (které jsem bohužel neviděl a omlouvám se jim, že tu o nich nepadne ani slovo), Everything We Have a Hard To Say přidali ještě dvě naše kapely tvrdšího ražení. A to Noostrak a Suffocate With Your Fame. Ten kdo si akci nechal ujít, by se měl doma chytat za hlavu a litovat, protože za pade takovou sestavu nenajdete nikde. (Ale najdete - viz narozeninová párty Katky Jaré konaná před pár dny - pozn. Jonáše.)

Při příchodu jsem byl mile překvapen, čekali tam na všechny totiž vyrobené pásky pro New Hope Tour, ale také plachta se všemi termíny. Kapely nabízely svůj merch z dílny Bythur Art / Wildtrace Clothing, a to za dost příznivé ceny. Takže doufám, že lidi kapely podpořili, když se táhly x kilometrů, aby uspokojily jejich sluchová ústrojí. Ještě bych chtěl pochválit zvukaře, protože zvuk byl opravdu vymazlený po celou dobu.

Jako první se na podiu představili Hard To Say, hardcorová banda z Banské Bytrice na Slovensku. Borci se s tím vůbec nemazlili a hned do nás začali flákat svoji energii, a bylo to vidět, dav se začal pohybovat už při zvukové zkoušce. Kapela odehrála svůj set suprově, líp než z nahrávek, co mají na Bandzonu, ale mě osobně bavily jen dva singly. Tím nechci nijak hejtit, jen se mi netrefili do vkusu, jak se říká: „tisíc lidí, tisíc chutí“.

S číslem dva se ze samotných pekel vynořili borci z Noostrak, které jsem viděl už dvakrát předtím - a nikdy jsem neodcházel zklamanej, spíš totálně rozsekanej. V ústeckým Klasiku tomu nebylo jinak, i když kluci vystupovali bez jedný kytary, tak pro mě to byl top sobotního večera. Našlapaný kytary, bicí, co řežou člověka do hrudi, a vokál, kterej probudí i mrtvýho. Pokaždý si říkám, kde se to ve zpěvákovi bere. A myslím si, že publikum se mnou souhlasí, protože se pařilo o sto šest, dokonce si vyprosilo i přídavek. Kluci do nás nasekali parádní set, i s novou věcí, která trhá koule, rozjela se i wall of death, sice pro 10 lidí, ale bylo příjemný vidět, jak se dá užít i „malá akce“. Pro mě top celýho večera, a ten merch?! Pokud jste neviděli, najděte si kluky na Facebooku a hned budete o pár stovek chudší jako já.

Třetí kapelou, a předposlední, kterou jsem viděl, byla rakovnická metalcorová sebranka Everything We Have. Nevím, jestli se mi to zdálo, ale přišli fakt rychle na řadu, žádný zdržovačky, nazvučíme a ukážeme vám, co v nás je. Alespoň na mě to tak působilo. A za mě, v nich je opravdu hodně, až jsem byl překvapenej. Energie se valila proudem, a ne jenom z hudby, ale i z show, kterou kluci dělali. Pro vokalistu, který mimochodem s přehledem zvládá křičet i zpívat zároveň, bylo podium malý, tak si zašel mezi lidi a řval z bezprostřední blízkosti. U kytaristů s basákem jsem čekal, že se každou chvilkou pobijou mezi sebou, fakt bylo vidět, že si to užívaj. Příjemný překvapení!

Posledními byli Suffocate With Your Fame, se kterými pro mě New Hope Tour končila. Myslím si, že tuto naší deathcorovou stálici netřeba nijak představovat. Sice chyběl jednorožec a balónky, ale i tak to pekelníci rozjeli na 100 %. Není to žádná houpavá breakdownovka s drsnýma riffama, tři kytaristé čarovali svoje instrumentální kouzla, podporovaný přesnýma bicí, tažený hlasem, jehož hloubka byla tahaná až z paty. A to přesně hladový dav chtěl, moshoval jak o život, což určitě způsobilo extra línou neděli stejně jako u mě.

Protože mě čekal ještě jeden koncert, opustil jsem akci dřív. Rád bych poděkoval pořadateli Martinovi za uspořádání týhle akce, všem zúčastněným, že neseděli v sobotu doma u televize, ale hlavně kapelám za jejich výkony a ochotu přijet zahrát k nám, do Ústí nad Labem!

 

Tom