Report: MIGHTY SOUNDS 2014 - den druhý

21.07.2014 17:28

První část reportu ZDE.

Třetí část reportu ZDE.

 

Kdo: Criminal Colection (CZ), Backfist (CZ), Hopes (CZ), From Our Hands (SK), CityLights (CZ), Death Before Dishonor (USA)

Kde: Tábor - Čápův dvůr

Kdy: 12. 7. 2014

 

Sotva jsem ve stanu zamouřil oka, rázem je tu druhý den Mighty Sounds, o kterém vím, že většinu času budu trávit na Lucky Hazzard Stagy. O tu se postaral člověk, který si říká Rafan, a tímto mu děkuji za jeho práci, protože na ní vystoupilo opravdu hodně zajímavých jmen naší scény!

Můj den otevírají vsetínští pop-punkeři Criminal Colection, které jsem zprvu hledal v Lucky Hazzard stanu, ale nikde nic. Byl jsem překvapen, že otevírali program na druhé největší Jan Žižka Stagy. Byl to výborný start parného dne, pohodová muzika, nasycená pozitivní vlnou ve mně vyvolala příjemný dojem, a myslím, že jsem nebyl jediný. Není se čemu divit, že kluci vyhráli před dvěma lety soutěž PlanetRox, díky které se podívali do Kanady. Opravdu jim to pohromadě šlape, s publikem to umí, v hlavě to mají srovnáno, zpívá jim bubeník, a navíc opravdu skvěle, co chcete víc? Lepší pop-punk u nás nenajdete!

Nyní už stojím správně, jsem pod střechou Lucky Hazzard Stage, která měla vždy zvláštní atmosféru, neexistovali tam zábrany, všichni byli propojeni, žili pro okamžik – za mě se jedná rozhodně o nejlepší místo na celém festivalu. Sobotní pekla tam otevírají liberečtí hardcoristé Backfist, u jejichž nahrávek mám vždy takové zvláštní pocity, něco mě baví, něco ne - ale o živém vystoupení těhle borců se to říct nedá, bylo to supr! „Libereckej New York Hardcore“ měl něco do sebe, byl slyšet velký vliv H2O, Madball či Agnostic Front, ale proč ne, věřím, že tyhle kapely ovlivnily tisíce lidí po celém světě. Při jednom singlu si přišel na podium zařvat i Tom Rotschild ze Skywalker a bylo hrozně fajn vidět, jak jsou kapely vzájemně propojeny.

A zas je tu Liberec, tentokrát v podobě Hopes, kde se řvoun Backfist, Tomáš Hájíček, proměnil v bicmana. Na to, že fungují něco málo přes rok, to klukům šlape obstojně, i když mě jejich hudba moc nebere, protože tu slyším Your Demise, Stick To Your Guns a Deez Nuts víc, než bych očekával. Tímto nechci kluky nijak hejtit, podali super výkon, jen ve mně nenechali žádný pocit, na který bych ještě teď rád vzpomínal.

Přesouvám se z Lucky do dalšího stanu, a to Ice & Fire Stage, kde má zahrát slovenská úderka From Our Hands. Ta vyhrála zmíněnou soutěž PlanetRox letos, a pokud tedy počítáme včerejší Skywalker, mohli jsme vidět všechny tři party, které nás reprezentují/reprezentovali v Kanadě! Své vítězství na festu obhájili na jedničku, kapela podala skvělý výkon, a to i přesto, že jejich kytarista Matej Turcer odehrál koncert se sádrou na noze, respekt za to.

Konečně přišla půl sedmá a s ní CityLights, na které jsem se těšil v sobotní den ze všeho nejvíc. Tihle borci kolem to dělají s hrozně velkým zápalem, a na podiu to bylo i vidět. Otvíráky Sugar Hill a Not a Home (k nimž má videoklipy na svědomí Igor Zacharov) odstartovaly opět výbornou párty. Hubič, neboli ten člověk, co předváděl za mikrofonem neustále nějaké kreace a xichty, jistě bavil všechny přítomné. Dokonce se přiznal k tomu, že neradi na koncertech mluví, ovšem jednoho moudra jsme se dočkali, které se vám pokusím přepsat, i když mi je jasné, že to nebude přesně. „Běžte za svojí holkou, milujte se, udělejte si dítě, a až se to narodí, tak mu dejte do ruky nástroj a tím podpoříte hardcore.“ Možná vám to přijde jako blbost, ale mně to přišlo strašně originální. Nejlepší vystoupení dne, díky!

Jedinou zahraniční formací, kterou jsem ten den navštívil, byli hardcorový čtyřicátníci Death Before Dishonor z amerického Bostonu. Tvrdá smršť plná energie oslovila každého v přeplněném Ice & Fire stanu (divím se, že nepraskl), pařilo se i venku. Koukal jsem s otevřenou hubou, protože jsem přicházel o něco později, a měl jsem co dělat, abych se dostal pod střechu stage. Tihle borci na podiu omladnou a pařej, jako kdyby jim bylo právě 20! Když jsem odcházel, tak jsem se cítil spokojeně, je to super pocit vidět na vlastní oči kapelu takového formátu, jež má za sebou nespočet koncertů a turné... Díky pořadatelům!

Ani sobota nezůstala bez videa, můžete mrknout na krátkou ukázku singlu The Noise od slovenských From Our Hands. Těšte se na poslední část reportu, čekají vás Hundredth, Stick To Your Guns, Madball, Evergreen Terrace nebo z našich luhů a hájů zvrhlíci Hentai Corporation či skupina Hanba!

 

 

MS 2014, den první: ZDE.

MS 2014, den třetí: ZDE.

Tom