Report: HELL ON EARTH 2014

15.09.2014 08:26

KdoPay No Respect, War Of Ages, The Acacia Strain, Shadows Fall, Unearth

Kde: Bratislava - Majestic Music Club

Kdy: 11.9.2014

 

Hell On Earth je tour, ktorá má dlhoročnú tradíciu, samozrejme s meniamim sa lineupom. Chvalabohu, koncert v Rakúsku bol zrušený a slovenská bookingova spoločnosť Tvoja Matka sa ujala šance a po prvýkrát na Slovensko priniesla túto veľkolepú tour so zvučnými menami. Na základe udelenia akreditácie mi neostávalo už nič iné len zobrať kamaráta a vyrazili sme smer Bratislava. Po 5hodinovej ceste vlakom sme prišli do hlavného mesta a po výdatnom teplom jedle, sme sa presunuli na miesto koncertu. Času neúrekom, takže ešte sme mali hodinovú medzizastávku. Po kontrole pri vchode od securiťákov sme sa dostali do vnútra.

 

O 19:30 sa to všetko začalo, na scénu prišla mladá hardcorová kapela Pay No Respect z Anglicka, ktorú som dovtedy vôbec nepoznal, no po oznámení tohtoročného lineupu som si na nich posvietil. Ich vystúpenie síce neprilákalo veľa ľudí, no polhodinový set plný skvelých priamočiarych hardcorových hitov bol tým pravým orechovým pred nástupom štvorice amerických kapiel. Songy zneli určite viacej nadupanejšie ako pri počúvaní na Spotify alebo YouTube, a tak môžem skonštatovať, že táto partička ma príjemne prekvapila ako predskokan.

 

Niečo po ôsmej večer na pódium prišla prvá americká skupina, kresťanský metalcoristi War Of Ages. Na túto kapelu som sa veľmi tešil, keďže ich tvorbu poznám už dlhé roky. Ich diskografia zahŕňa už 7. štúdioviek, čiže miestami bolo ťažké rozoznať, akú skladbu, z ktorého albumu hrajú. Ich vystúpenie popretkávané melodickými linkami doplnené breakdownmi, ktoré nenechali moju hlavu len tak sedieť na krku, jednoducho headbangovanie muselo byť. Sympatickí Američania zahrali Immmortal, RedeemerReturn To Life, Through Flames a z najnovšieho Supreme Chaos nesmeli chýbať singly Chaos Theory a From Ashes, ktorá patrí určite medzi najvýraznejšie a najmelodickejšie skladby z ich tvorby. Po ich setliste som bol mokrý do poslednej nitky, a to ešte tie najväčšie hviezdy mali len prísť. Takže War Of Ages veľký zážitok na výbornú !

 

Vystúpenie mlátičky The Acacia Strain bolo také rozpačité z môjho pohľadu, máločo som spevákovi rozumel, jeho hrubý scream skôr znel ako pig squeal a to ma dostávalo do pomykova, o akú skladbu sa jedná, ale našťastie skladby mám dosť napočúvané, takže som sa chytil textov a problém vyriešený. Zatiaľčo zvuk gitár bol mohutný, tie breakdowny a riffy zneli naživo vážne neuveriteľne, Vincent Bennett, aj keď je známy tým, že je zástancom životného štýlu straight edge, predviedol vystúpenie, na ktoré by málokto povedal, že mal pritom čistú hlavu. Skrátka psycho, lietal hore dole, na rukách ukazoval obrátený kríž, čo veľmi nemusím takéto prejavy, ale od neho sa to dalo samozrejme očakávať, skrátka on je NON-BELIEVER! Vodou nešetril, a tak aparatúra dostala sprchu, takisto ako my, fanúšikovia. Zazneli skladby ako Impaler, Beast, Above, Ramirez, Dust And The Helix, Tactical Nuke a v neposlednom rade aj najnovšia skladba Cauterizer, ktorej zaradenie ma neskutočne potešilo, lebo posledný breakdown s jemne melodickými linkami bol neuveriteľným zážitkom. Netradičné vystúpenie bolo zakončené 3minútovými sa opakujúcimi breakdownmi, ktoré zo začiatku doprevádzal výkrik Vincenta a vety ako „Suck it“, a smiešnym momentom bolo búchanie rukami do steny. Blázinec ako sa patrí! Škoda jedine toho menšieho priestoru.

 

Dlhé zvučenie predĺžilo čakanie na Shadows Fall, ktorý nastúpili ako predposledný. Skupinu poznám, ale nie až detailne až na pár hitov, ako Redemption, Still I Rise, The Unknown. Ich vystúpenie bolo dobré, tiež dosť energické dalo sa pohadzovať hlavou, ale nebolo to také ohromné ako War Of AgesTAS pre mňa. Zazneli skladby z rôznych albumov ako napríklad Crushing Belial, What Drives A Weak, The Light That Blinds, The Idiot Box a podobne. Najvýraznejším členom je samozrejme Brian Fair, spevák, známy dredami, ktoré skoro ťahá už po zemi, a tým, že si vlasy nestrihal už vyše 20 rokov. Bolo mi potešením túto kapelu vidieť naživo, i keď niesom nejaký veľký fanúšik, ale po oznámení pauzy bolo možné, že takáto možnosť sa mi už nenaskytne.

 

A konečne mal prísť vrchol noci, pre mňa už metalcore legenda Unearth, ale bohužiaľ zase dlhšie zvučenie a odchádzanie členov kapely do backstageu spôsobil, že sa harmonogram natiahol až o 20 minút a neostával veľa času do odchodu na vlak, takže sme Unearth zažili, ale len polovične. Ale môžem skonštatovať, že napriek tomu, že sme videli len 7 skladieb, to bol zážitok vážne neuveriteľný. Od prvej minúty, keď Trevor Phipps nabehol na pódium a kapela odštartovala svoj set hitom Giles, to bolo vážne HELL ON EARTH, diváci prijali odzačiatku výzvy na circle pit a my vpredu stojaci sme zase o dušu spievali spolu s Trevorom a hádzali hlavami. A čo sa týka výberu songov, čo pieseň to veľký hit. My Will Be Done, Endless, Watch It Burn, This Lying World alebo najnovšia pecka z nadchádzajúceho albumu The Swarn nenechala nikoho na pochybách, že Unearth patria k svetovej špičke, čo sa týka či už živého prevedenia alebo aj štúdioviek. Ich hudba vie byť melodická, ale aj priamočiara a úderná zároveň, a to ma na nich už roky rokúce baví. Škoda ozaj len toho, že som nemohol vidieť srdcovky Zombie Autopilot alebo The Great Dividers, ktoré hrávajú, ale aj napriek tomu, som bol z ich vystúpenia nadšený.

 

HELL ON THE EARTH splnil moje očakávania a vážne by som nebol proti, keby sa chalanom z Tvoja Matka podarilo aj v budúcnosti podarilo priviesť zase takúto show na naše malé Slovensko!

 

Peter Vereš