Report: First Blood + Skywalker + Trashearth; Ostrava - 20.08.2013

23.08.2013 16:55

Kdo: First Blood (USA) + Skywalker + Trashearth
Kde: Ostrava – Plan B Hardcore Café
Kdy: 20.8.2013

Hranice mezi hlavním městem a zbytkem republiky se stírají. Už nebudu opisem vychvalovat dramaturgy hudebních klubů v Ostravě, ale OldSpice místo slibů jsou First Blood, ikona, co přijela rozsekat intimní prostor zavedeného Planu B.

 

Prý převážně prázdně plkám, proto přestanu, pome: K setu otevírajících Trashearth se nemám vůbec chuť vyjadřovat. Jednoduše proto, že už se mi jednou vymstila upřímnost k setu začínající kapely, jejíž stěžejní myšlenka zněla: moc brzo, počkat, makat, pak koncertovat. Reakcí je doteď nesnášení, nepotřebuju na Svinově dostat do držky. Kytarové umění vlasatého Hynka na vysoké úrovni, faktor, který mě bavil po celou dobu koncertu nepochopitelně zakončeného násilím. Žádné díky, žádné ahoj, vypojit mikrofon, smotat kabel a pryč. Nechápu, nechávám být, raději.

 


To se Skywalker mám jasno. Už nepočítám, kolikrát jsem jejich set viděl, přesto se na každý další těším a často na něj cíleně mířím, žádné „tak jo, hrajou, namísto zevlu si je jako poslechnu, nó…“. Naopak. Profesionalita, parádní zvuk, upřímná radost z každého koncertu, mozek i koule tam, kde mají být, ideální kombo dvou žánrů,… doplňte si, málo toho není. Ne nadarmo nejvychvalovanější HC u nás, ne zadarmo vyhraný koncertní výlet do Kanady. Kachna měl den předem narozky, proto jsem měl radost stisknout mu ruku před i po show, není to žádná celebrita ani kazatel. Je to prostě chytrý člověk, který si našel platformu, skrze kterou (podle mě někdy až moc na sílu) může pouštět ven, co si myslí. Nevnucuje, ale nemlčí, proto nejsou texty na nižší úrovni než hudba. Melodie já mám radši, ale když přijde breakdown (London), má šťávy jako ovocný trh! Pobavilo mě strkání do kytaristy Davida během jeho melodického partu, zase jednou čístý fílink, žádná póza. Momenty za kterými se vyplatí vypravit na koncert. Kdovíproč se lidstvo Ostravské moc nechytalo, Skywalker mají rádi skokany, moshery a tanečníky, bohužel se aktivita většiny zúčastněných (včetně mě) často pohybovala na bodu mrazu. Stačí-li nám poslech…

 

Pak ale nastoupili First Blood a já zčásti pochopil, proč se klub moc nehýbal. Takovéhle peklo jsem v PlanuB asi ještě neviděl! Mosh o šílenství Jokera, lítaly ruce i nohy, v circle pitu se teda častěji padalo než běhalo, stagediving z pódia vyvýšeného jako nultý schod, sing-alongy i tam, kde nejsou napsané. Lidi slogany těchhle amerických agresorů znají, sXe, fašouni pryč, to, čím by normální člověk měl žít, ale nežije, projeďte si ty internety, než nám je zakážou. Nahoře prasata, dole xenofobové, kde sedíte vy? Dvě kytary sypaly kytarové hradby z Rambova samopalu a bicí měly zvuk vzhledem k malosti klubu neadekvátně intenzivní, jen mě kompozice nápadů prostě nevyndává. Breakdown nonstop sice ne, ale těch doplňků taky moc nebylo, skončím tím, že hudbě, jakou dělají First Blood, nerozumím, ale byl jsem zjevně jediný, protože v klubu bylo na kapelu narváno a pohybová aktivita mosherů byla opravdu šílená. Američani nemohli odjíždět z Ostravy zklamaní, jak řekl frontman Carl: „Welcome to the hardcore show!“

Jenže čas nečeká, takže předčasně domů a jindy už asi ne, nicméně bylo mi ctí stát se součástí dalšího potvrzení, že kultura v Ostravě není v Mekáčích a agrometalu. DÍKY!

 

(fotek autorkou jest Kristýna Škrobánková)

Waghiss