Hopes - Wake Up (2014)

10.09.2014 17:44

Datum vydání: 10. 8. 2014
Label: Beyond Hope Records
Délka: 09:50
Odkazhttps://www.facebook.com/wearehopes
Země původu: Česká republika
Žánr: Punk / Hardcore
+ zvuk, je rozumět, agrese, prostě tlak
- škoda že tak krátké; některé texty
Hodnocení: 80 %
Doporučené skladby:  One Last Time, Kids of The Sun

 

Zdarec, už si slyšel Worthless?
Co to je?
Nový singl Hopes.
Kdo je Hopes?
… :D

Jo… nějak takhle jsem zjistil, že existují Hopes. To, že už něco vydali i minulý rok, sem netušil, protože mě asi minuli. Každopádně paráda a vletím na to co nejdřív. Jenže, co se singlu Worthless týče, moc nadšený jsem nebyl. Předzvěst placaté novinky Wake Up mi v toku myšlenek velmi rychle odplula. S následným poslechem celé desky jsem si dal na čas. Trvalo mi několik dní, než jsem se k ní dopracoval, a díky, že se tak stalo. Už kdyby jen kvůli zvuku, kterej mi málem vystřelil mozek při poslechu ve sluchátkách. Takové hlasitosti a jeby sem totiž nečekal. Jinak za nahrávání skvělá vizitka pro Damiána Kučeru ze Skywalker!

Krátké, ani ne desetiminutové epko má spád. Jak je krátké, tak je rychlé. Nebudete pochybovat už po Step Out, které nadhazuje ksicht těm devíti minutám, které vás ještě čekají. Až nemocný zvuk basy a nasranost hmatatelná aj u tebe doma. Christopher je dá se říci novým členem a krokem kupředu. Dává fakt slušně. Je to přesně ten zpěvný scream, kdy textu dost rozumíte, což je v tomto případě skvělé. Žádná brzda a odpal One Last Time. HC punk jak hajzel a zloba, kterou v refrénech žehlí Vláďa Zemánek z Call Tracy.

Try at least once, 
close your eyes and feel, 
feel with your heart. 
Do you think? That everything is fine? 
Please try it, try this one more time, Do you think? Do you think?! that everything is fine?

Tenhle text se rozhodně oplatí i číst. Je to taky jediná věc, která je myšlenkově směřována k lidské lhostejnosti, ignoranci a praní peněz… tedy myslím. Vlastně o tom, o čem většinou texty HC kapel jsou. Pořád to prostě není nuda. Hopes vyslali mezi lidi jen jednu takovou. Ostatní jsou “jen“ o zapomínání, o chybách, o tom že není co ztratit, o životních rozhodnutích a nesmí chybět song o přátelství. Teď to vypadá, jak strašně to haním, což není tak docela pravda. Kdyby měly být všechny texty kompaktní k celku, nebylo by o čem psát a hrát. Ale za mě osobně, texty o přátelství mám znelíbené kvůli In Friends We Trust od Chunk No Captain Chunk.

EP deska Wake Up tě zprva možná smete jak bordel, kterej máš pod postelí. Je to slušná jízda, občas pořádně posazená na prdel. Přesně tím příkladem je Kids of The Sun. V jeden moment se může zdát jako solidní zájeb. Ale prostě v pohodě. Dobrý. Poslechni a usuď sám.

Je tu další česká banda s obřím potenciálem. Fakt doporučuji poslech. Ke stažení na bandcampu. Name your price!

 


bedy