Eyes of Azrael – Flowers (2010)

21.08.2011 09:59

Datum vydání: 2010
Label: nepodepsán
Délka: 33:07; 9 skladeb
Odkaz: www.bandzone.cz/eyesofazrael
Země původu: Slovensko
Žánr: Metalcore / Hardcore
+ velmi dobrý zvuk; nápadité skladby
- jednotvárné screamy; občas nevýrazné vokály
Hodnocení: 70 %
Doporučené skladby: No Place To Hide, Like the Wings of Butterfly

 

Debutové LP Flowers slovenských (jak sami sebe kriticky nazývají) „retardcoreistů“ Eyes of Azrael už je sice na světě nějaký ten měsíc, ale zhodnotit zajímavé počiny není nikdy pozdě. Předně musím přiznat, že před psaním této recenze jsem sice jméno kapely znal, ale album jsem naposlouchané neměl. Moje chyba. Ač škatulkování moc nemusím, je pro představu čtenáře dobré zmínit, že kapela hraje melodický metalcore s výraznými prvky hardcoru. Podle oficiálních myspace stránek ji ovlivňují kapely jako Architects, Parkway Drive, All Shall Perish či Unearth.

Na první poslech mě zaujal na česko-slovenské poměry solidní zvuk nahrávky. Bicí rozdávají tvrdé údery, kytary a basa mají říz a zároveň nepůsobí jako dva kohouti na jednom smetišti, naopak se skvěle doplňují. Jediné, co bych možná vytknul (ale možná to je jen mými zanesenými sluchovody), je, že jsem měl občas pocit, že je řev, respektive zpěv, oproti nástrojům tišší a občas zaniká, což je škoda. Tím se dostávám k hlavnímu záporu desky – na můj vkus jsou screamy frontmana Kuba až moc stereotypní (ač to technicky zvládá na jedničku, to je třeba zdůraznit), takže to může po chvíli nudit. Dokázal bych si například u breakdownů představit hlubší growly. A přestože zbožňuju čisté vokály (ty má na starosti kytarista Yude), tady mi zpěvákova barva hlasu úplně nesedla, připadá mi taková nemastná neslaná, někdy až mdlá. Ale v žádném případě to neberte jako nějakou zásadní výtku. Co uši, to názor.

Ale abych jen nehanil, pojďme se podívat, co se naopak klukům povedlo. Eyes of Azrael jsou hudebně hodně nápadití. Jasně, sem a tam se objeví nějaká metalcorová „klišé“, ale to se týká každého stylu a není na místě za to kritizovat. Změny tempa, parádní kytarová sóla tam, kde byste je nečekali, vtipné vybrnkávačky á la Iwrestledabearonce, nápadité basové linky, extrémně rychlé kopáky a na závěr brilantní outro s názvem Rain, které jsem si při každém poslechu vychutnal – tím album zaujme a metalcoristu pobaví.

Konzervativněji založení posluchači mohou nekoherentní skladbu songů vnímat i jako negativum, já však progresivní postupy jednoznačně kvituju. Album Flowers je samozřejmě potřeba „sjet“ několikrát, aby se vám trošku dostalo pod kůži, ale šanci jim určitě dejte. I vzhledem k tomu, že core kapely různých odrůd u nás rostou jako houby po dešti, ale těch opravdu talentovaných je zatím poskromnu. Eyes of Azrael mezi ně jednoznačně patří.

DAN HROMADA