Album roku 2011 očima kapely Drama Queen

18.12.2011 19:44

V rámci ankety Rocklife.cz Album Roku 2011 jsme si pro vás připravili sérii článků, kde se dozvíte, jakou desku by zvolily vaše oblíbené CZ/SK kapely. V šestém díle zjistíte, co tento rok poslouchali slovenští metalcoristé Drama Queen.

 

Daniel - (scream,zpěv)

Oh, Sleeper - Children of Fire

Oh Sleeper ma presvedčili svoju nápaditosťou a textami, ktoré opisujú tragické udalosti. Perfektné vokály, či už čistý spev alebo scream. Energické gitarové vyhrávky. Toto je album ktorý mi sadol na 100 %.


 

 

 

Roman - (baskytara)

Polkadot Cadaver - Sex Offender

Každá skladba má silné a chytľavé party a album ako celok ma ani na chvíľu nenudí. Ide na môj vkus o veľmi originálnu nahrávku na tomto preplnenom hudobnom trhu a ani po pol roku, od kedy je vonku, mi nepríde ani trochu opočúvaná.

 

 

 

 

Adam - (bicí)

Gridlink - Orphan

Vybral som si album Orphan od USA / Japonskej "superkapely" Gridlink (ex-Discordance Axis, Human Remains, Noisear, Mortalized, …). Album je pre mňa unikát na poli dnešnej extrémnej muziky. Môže za to komplexnosť nahrávky, ktorá nenechá poslucháča vydýchnuť. Je počuť, že kapela je perfektne zohratá, a najmä, že ešte existujú ľudia čo vedia hrať čisto, bez digitálnych úprav zvukárov. Každá skladba je jedinečná, má perfektné aranžmá a započúvanie sa do jednotlivých nástrojov je podobný pôžitok, ako počúvať celok. Po každom počutí má album čo povedať. Odporúčam ľuďom, ktorí nezabudli, čo je to ten grindcore, a tým, ktorí majú radi hudbu, radi objavujú nové veci a sú žánrovo otvorení.

 

Soldži - (kytara, zpěv)

Blink 182 - Neighborhoods

Môjmu srdcu je blízkych viacero žánrov, je preto ťažké vyzdvihnúť jediný album. Odkedy však tento album vyšiel, som vždy rád, keď si nájdem čas na jeho počúvanie. Je to Neighborhoods od kapely Blink 182. Nájdete tam množstvo chytľavých nápadov, najviac ma však dostávajú Travisove bicie, ktoré sa vždy blysnú niečim nečakaným. Páči sa mi aj rozmanitosť gitarových efektov a elektroniky, ktoré obohacujú atmosféru skladieb nenásilným spôsobom. Moje obľúbené sú Up All Night, ku ktorej je aj natočený videoklip, ďalej sú to Natives, Snake Charmer, Heart´s All Gone, Kaleidoscope, This Is Home, Wishing Well a MH 4.18.2011. Ak ste to ešte nepočuli, nebude to strata času, ak to už počúvate, asi viete prečo...
 

I v dalším čísle této rubriky zůstaneme na Slovensku, své top desky tohoto roku nám prozradí punkrocková formace Retarded Fish!

Hlasuj v anketě Rocklife Album Roku 2011 a rozhodni o nejlepší desce tohoto roku! Info k hlasování najdete zde.

Čtěte i předchozí díly:

- Zoči Voči

- Shogun Tokugawa

- Cookies

- High Five

- The Paranoid

Peter Vereš