Rozhovor s Hubičem (CityLights): Jestli chcete svoji hudbu posouvat dál, musíte trávit hodně času s kámošema

05.09.2014 08:56

Kapela CityLights nás před několika měsíci doslova uzemnila povedeným videoklipem Not A Home. Nyní se blíží vydání očekávaného EPčka s názvem Hydra. A to je jeden z důvodů, proč tu máme zrovna rozhovor s lídrem kapely Tomášem Hubalem.

 

Jak mi vysvětlíš ten kvalitativní skok, který jste udělali pomocí singlu Not A Home. Najednou tu máme pecku srovnatelnou se světovou produkcí!

Odpověď je jednoduchá – čas strávený přípravama, tréninkem, řešením, zkoušením, psaním a škrtáním přínáší svý ovoce. Pak je tu ještě druhej faktor, kterej byl hodně důležitej. Tím, že k nám přišel novej basák v podobě megapracanta a hlavně skvělýho člověka jako takovýho Štěpána, se dalo se všechno do pohybu a dost se vyčistil vzduch. Najednou se věci začaly hejbat a nebyl problém se na čemkoliv domluvit. Třetím z těch hlavních faktorů bylo taky to, že jsme se obklopili naprosto skvělejma a nesmírně talentovanejma lidma (Kubo Hríbik – produkce/nahrávání, Matěj Turcer - nahrávání, Igor Zacharov - klip, Steve Sears Jr. – mix/master, …), se kterejma jsme z původního dema vytesali finální verzi Not A Home. Když to teda podtrhnu, tak jestli chcete svoji hudbu posouvat dál, musíte trávit hodně času s kámošema :D

 

Když už jsme u Not A Home… K písni se váže i příjemný videoklip, popiš mi atmosféru při natáčení.

Ty jo. I když už je to nějaká chvíle, pořád to mám před očima. Atmosféra, která doprovázela natáčení Not A Home, byla naprosto neskutečná. Vlastně bych tyhle dva dny označil za jako jedny z těch nejzábavnějších v životě. Před zdí v Modřanech se odehrávalo naprostý divadlo – tančící holky, skejty, skákající lidi, drifty, pivo, sranda, sluníčko… a hlavně se kolem toho opět pohybovala spousta kámošů, který se třeba jen přišli podívat a povzbudit nás. Bylo to jednoduše neskutečný. Vše poklapalo, jak mělo, a myslím, že se všichni skvěle bavili.

 

Zmíněná skladba bude součástí chystaného EP. Co nám k němu můžeš říct? Popiš ho slovy, jak jen to jen dokážeš.

Bude to kulatý a uvnitř to bude mít díru. Hehe :D Na placce se objeví 4 věci, který jsou asi to nej, co jsme s klukama dali kdy dohromady. Jak už jsem zmínil výše, na desce spolupracovala opravdu vyvedená parta lidí. Tolik k desce asi v tuhle chvíli. Za pár dní určitě pustíme další informace. (Viz tisková zpráva.)

 

Co dalšího City Lights chystají pro své fanoušky?

V O2 aréně chystáme před Vánocema velkou show s dinosaurama, zápasníkama wrestlingu a monster truckama, který mě budou přeskakovat a přejíždět a okolo bude spousta twerkujících holek… všude vohně a do toho občas zahrajou Kabáti :D  Naši fans se konečně už dočkali regulérního merche v podobě tríča s dědkem. V tuhle chvíli máme v kapse i další design, který půjde každým dnem do výroby. No, a pokud to klapne, tak krom trik budou i další „upomínkové předměty“. No a to hlavní – na podzim sjedeme velkou část ČR, navštívíme i Slovensko a snad i další země ;)

 

Hele teď odbočíme trochu jinam, na sociálních sítích dlouhodobě letí diskuze o straight edge, veganství… Jaký postoj k tématu zaobíráš ty?

„Pro mě černoch jako cigán“. Je mi jedno, kdo co jí, anebo nejí. Je mi jedno, kdo co pije, nebo nepije. Je mi jedno, jestli se někdo modlí ke slunci, nebo točí mařenou na Gorgoroth a u toho vyzívá Sejtna, aby vešel do jeho pokojíčku. Je to každýho věc. To, podle čeho lidi hodnotim, je jejich chování. Co se týče sXe, vim, že jím nikdy nebudu, aspoň do tý doby, co budu hrát v CL. :D

 

Mně tohle téma celkově poslední dobou dost vrtá v hlavě. Přijde mi, že spousta lidí dělá to, co jim diktuje scéna. Hraješ nebo posloucháš hardcore, tak to automaticky znamená, že musíš zastávat ty a ty názory, nosit takový hadry a náležitě se stravovat. Prostě už nejseš svůj… Co ty na to?

Tak každá subkultura a každej hudební styl mají nějaký svý pomyslný mantinely, pravidla, náležitosti a třeba i témata. Aby se tomu mohlo označit za punk, musí to ZHRUBA něco splňovat, ale myslím si, že tady rozhodně neplatí žádný dogmata a jasný zásady – ty, který se snaží  v současný chvíli za každou cenu prosazovat názorový fašisti na FB, když zrovna nemaj do čeho píchnout. Podle mě je to třeba jako knedlík. Základní recept je jasnej. To, co si tam pak přidáš navíc, jakej tvar uděláš, nebo čím to naplníš, je už na tobě. Pořád je to ale knedlík.

 

Ještě k tobě, když se nevěnuješ hudbě, čím zabíjíš čas?

Pořád něco dělám. Hodně času mi žere práce, takže nějak přehrše volnýho času mi zrovna nezbývá. Rád ale jezdim za rodinou do Pečky city, koukám na filmy, kreslim si, občas se projedu na longboardu a taky rád chodim s psiskem ven. Rád fotim, chodim na koncíky, čtu si. Mám rád zahradu a rytí se v ní. Rád vidim, slyšim a zažívám nový věci. Je toho moc. :)

 

Pečky fest, tahle vaše akce už je za tebou. Povyprávěj, jaký to bylo?!

Bylo to výživný :D Sešli se opět skvělý lidi, skvělý kapely na skvělym místě. I bar se letos zase vypil :D Jako každej rok jsme se něco novýho přiučili a do příště víme, jak to ještě víc vychytat tak, aby si každej po odjezdu z týhle akce vrněl.

 

Uhm… debilní otázka před koncem, ale kolik piváků vypije průměrný frontman za prázdniny?

Zajímavá otázka :D Nevim, kolik za celý prázky, ale ač se to třeba nezdá, já zrovna moc nepiju. Kluci se mi vždycky smějou, když někde sedíme a já piju malý piva :D … ale jsou chvíle, kdy za to samo taky umim vzít :D Když si tu otázku upravim podle sebe, tak mi stačí tak 3 malý pivíska a jsem spokojen. Nechlastám, užívám si to.

 

A je zde klasický dojemný závěr, loučení a pokus předat poselství budoucím generacím. Do toho! 

Tak loučení, říkáš… bude to hodně hluboký :D

Zde leží ten, kdo Hubič si říkával.
Zvláštně po malých klubech běhal a do mikrofonu hlasitě hýkával.
Měl rád tenhle svět a naivní byl celkem dost.
Věřil, že z lidí vymačká všechen hnis a pohřbí lidskou zlost.
Jeho duch teď na oblaku sedí,
drbe se na zadku, protože i po smrti stále svědí.
Zvedá prst a výrazně s ním kývá…
“Nikdo neví, kolik času mu tam dole ještě zbývá,
tak nešiřte hejt na fejsu a užívejte život naplno, holoto líná!“

 

 

Sláva Bareš