Rozhovor s Tomášem Červinkou (We On The Moon): Jsem samouk, zpěv je můj život a vášeň

17.07.2013 14:20

Viděl jsem je hrát před All Time Low a v poslední době i na Rock for People (report). Právě během mé poslední zkušenosti jsem si řekl: S tím tejpkem za mikrofonem prostě musíš udělat rozhovor! Zasvěcení ví, že mluvím o Tomášovi Červinkovi z pop punkové bandy We On The Moon

 

V poslední době jste si prožili nasazení singlu na Evropě 2 a vystoupení na Rock for People. Dá se o We On The Moon říci, že jsou momentální tuzemskou pop punkvou špičkou? Jak to ty osobně cítíš?

Hehe to zní docela pěkně, jak to takhle píšeš :) Ne, teď vážně. Je hrozně těžký říct, co je momentální špička, navíc jak já neustále říkám, muzikanti nejsou fotbalisti... tam jde říct, ten je nejlepší, ten má tu levačku :)) atd. Věřím, že je tu hodně mladejch, našláplejch kapel, který maj na to, dostat se vysoko. Evropa 2, jak si zmínil, nás nakopla, je to revoluce pro český kapely téhle úrovně a hrozně si přejeme, aby to byla i pro ně jakási motivace na sobě makat, a že to neustálý český stěžování si “To nejde, na to seru” není až tak uplně pravda.

 

We On The Moon už tam jsou, kdo další tě napadá, že by si zasloužit prostor v mainstreamových médiích? A myslíš, že tam zapadne každý? Naní tahla šance jen pro kapely mírnějšího ražení?

Těžko říct... mě osobně baví Criminal Colection, tam je to trošičku složitější skrz tvorbu, kterou hrají, i když si nemyslím, že nějak razantně, ale hrozně záleží na tom, jak se to momentálně hodí do rotace, žánr, styl, atd. Přál bych jim to, jsou to talentovaní kluci a fajn lidi.

 

Když už jsme se zmínili o Rock for People. Jak jsi tuhle akci vůbec prožil. Popiš festival očima Tomáše Červinky.

Nádhera. Organizace byla výborná, všude fajn lidi (relativně) :)) Super kapely, dobré pití. Celá kapela jsme si RFP neskutečně užili, nejen vystoupení, kde nás podpořil “plnej sál”, ale celkově ten nádech tý úžasný atmosféry, která se linula po celou dobu festivalu.

 

Zeptám se tě - nečetl jsi náhodou celkem ostrou kritiku na festival od Kaye z kapely Sunshine? Co na to říkáš?

Abych řekl pravdu, tak jsem to četl a trošku mě to zaráží. Kay kritizuje RfP, “Čecháčky” atd., ale přitom hrajou na Gulášfestu, kde pochybuju, že obsazení bude jiný, haha. Nehledě na to, že to byla naprosto neobjektivní a zaujatá kritika. Docela mě to zarazilo, že má tohle Kay zapotřebí. O klipu, kde je za večerníčka, nemluvě :)) Celkově na mě článek působí dost arogantně, i když jsem četl, že je tam dost ironie atd. Já si ale nemyslim, že zrovna takhle by měl frontman relativně úspěšný kapely vystupovat.

 

Ty bys na Gulášfestu hrát nechtěl? Já osobně bych se akce, kde guláš teče proudem, moc rád účastnil!

No, já miluju guláš! Spíš si Kay trošičku protiřečí... tyjo... kdy že to je? S tim gulášem si mě navnadil. :D

 

 Končilo to 13. července, takže máš smůlu… Teď k tobě. Jak ses dostal ke zpěvu, popiš mi tvé úplné začátky.

Myslíš klasický zpívání ve vaně? Ne, já jsem nikdy nechodil nikam na zpěv. Sem vlastně samouk, zpěv je můj život, vášeň :) Zpíval bych si pořád, kluci z kapely mi to taky dávaj pořád sežrat, protože když chtějí mít klid, tak si Červinka neustále něco brouká a vydává divný zvuky (nástrojů) do toho, hehe:))

 

Ale na školních besídkách už si to musel taky rozjíždět, ne? Jsou vůbec WOTM tvá první kapela?

Nebudeš tomu věřit, ale já se vždycky hrozně styděl, takže zpívání před kamarádama, například ve škole, to pro mě nebylo... Jo, sem tam sem si broukal, ale když mi všichni řekli naféra, dělej, tak zazpívej a SNAŽ SE: D, tak sem vycouval :)) Takže WOTM je moje první a věřim, že poslední kapela!

 

A tvůj volný čas? Jaký jsi mimo pódia?

Hele, já mám rád docela klid, nikam moc nechodim, což mi spousta přátel vyčítá, poslední dobou jsem začal trochu žít (kulturně), tak uvidíme, třeba se na starý kolena změnim :)) Jsem velkej fanda filmů, samozřejmě muziky, vína. Poslední dobou se pro mě stal závislostí Playstation :)) Občas si zahraju rád fotbal, protože jsem ho hrával, hehem to je vtipný, já jsem vlastně skončil s muzikou kvůli fotbalu, hrával sem za Slavii v dorostu.

 

Když slyším tvůj hlasový projev, hned mě napadne Patrick Stump z Fall Out Boy. Lichotí ti tohle srovnání? Je to jeden z tvých oblíbených zpěváků?

Jasně, že lichotí, ale vůbec bych se s ním nesrovnával. On je pořád uplně někde jinde. Samozřejmě určitý vliv a inspirace tam je, hrozně mi sedí feelingy, kterýma on vystupuje atd., do kterých si samozřejmě vnáším i něco svého, nemyslím si, že bych byl jeho kopie. Určitě je to jeden z nejoblíbenějších zpěváků, to ale taky Brendon Urie z P!ATD, nebo třeba Jason Lancaster z Go Radio.

 

Na co se můžou tvoji fandové v následujícím půl roce vůbec těšit?

Můžete se těšit na nový věci WOTM, nový singly, doufejme i klipy, máme teď “hrubé” nástřely novejch věcí a bude to fakt masakr. Určitě na koncerty, plánujeme podzimní tour, sledujte náš Facebook, popřípadě oficiální stránky www.weonthemoon.com, hrozně rádi vás někde uvidíme!

 

Tak a teď už se rozluč s našimi milovanými čtenáři…

Lidi, choďte na koncerty, čtěte tyhle super články na suprtrupr webu itneverends.cz, sou to šikovní kluci, je tak?

Kolegové z kapel: neházejte flintu do žita, makejte na sobě, neváhejte investovat prachy do nahrávek, producenta, do aparatury. Je to strašně důležitý, vim, že je to těžký, ale začátky jsou vždycky všude na hovno, pokud máte vizi, že se tim jednou chcete živit, tyhle věci se tomu ze začátku musí obětovat. Jestli jste dobří, lidi si toho všimnou. Tak to prostě je.

Mějte se super, chovejte se tak, ať se štastný!

Tom, WOTM

 

Sláva Bareš

Čtěte také: