Rozhovor s Michalem Žitňanským (Zoči Voči): Nechte každého dělat to, co chce a co ho baví

29.09.2013 12:05

Už jste viděli momentálně předposlední videoklip slovenské kapely Zoči Voči? Já ano, a právě hudební video k singlu Čerešne mně inspirovalo k rozhovoru se zpěvákem Michalem Žitňanským. Interview vznikalo před několika týdny.

 

Jeden rozhovor s kapelou Zoči Voči už jsem si zažil. Je to zhruba dva roky (zde). Jak se Michal Žitňanský za tu dobu jako hudebník změnil?

Ako hudobník? Hudbu mám stále rád. Mám stále rád svoju kapelu a ľudí okolo kapely, pretože sú to moji najbližší priatelia, s ktorými každý víkend zažívam neskutočné zážitky, na ktoré do smrti nezabudnem. Milujem koncerty v kluboch, festivaly, bordel pred pódiom a samozrejme krásne baby. No cez týždeň chodím MHDčkou do práce, keďže výšku už mám za sebou, a snažím sa prežiť v tomto komplikovanom svete.

 

Komplikovaný svět. Co tě na něm nejvíce vytáčí?

Vytáča ma veľa vecí, napr. v hudobnom svete, v medziľudských vzťahoch, ale aj v práci. V hudbe je to komplikované. Často sú fanúšikovia nespokojní s tvorbou.  Nikdy sa to nepodarí spraviť tak, aby s tým bol spokojný každý fanušík, no o tom to nie je. Hudbu robím kvôli tomu, že sa to páči mne, keďže je to kúsok zo mňa, a robím to predsa podľa seba a nie podľa toho "ako by to malo vyzerať", aby sa to páčilo väčšine. Teda, ak s tým niekto nebude spokojný, nevadí, hlavne že ja som!

 

Co tvé nehudební koníčky?

Popravde, na koníčky moc času nemám, lebo môj deň je práca a kapela. No, ak si nájdem chvíľku tak X-Box, hokejbal alebo pekný večer v krásnej spoločnosti. Ale najčastejšie skončím s chalanmi pri pive a riešime veci okolo kapely.

 

Kde si myslíš, že bys byl, kdyby neexistovali Zoči Voči?

Keby nie je Zoči Voči, tak by som mal na krku doživotnú hypotéku, ženu a dve deti. Chodil by som práce, ktorá by ma bavila, a žil by som kľudný rodinný život. Keby nie je Zoči Voči, tak by som možno varil piko na sídlisku. Takže neviem povedať, ale určite by som chcel tú prvú možnosť, no život je nevyspytateľný.

 

Máte venku čerstvý videoklip Čerešne. Vysvětli mi tu část klipu, kdy jste navlečení do hadrů, který vypadají jako byste je ukradli na bulharským blešáku.

Chceli sme konečne natočiť veselý klip, pretože klipy čo sme robili doteraz boli vážne a my moc takí niesme. Kto nás pozná, vie. Tak v tomto klipe sme sa vybláznili a spravili si srandu zo všetkého, čo nás napadlo. Nechceli sme klasickú scénu, že niekde budeme ako kapela hrať, ako to v klipoch väčšinou býva, tak sme sa nechali inšpirovať starou Ruskou klasikou Novi god. V klipe je veľa vecí, čím sme možno chceli ľudí aj pobúriť (Jano iluminát). V dokumente to zo srandy spomenul a odvtedy si decká myslia, že je Jano iluminát. Áno, Jano, čo chodí autobusom do školy a býva u rodičov. Ja sa na tom len smejem, ako sú niektorí ľudia tak ľahko ovplyvniteľní.

 

Dáme takovou odlehčující otázku. Díval ses někdy na seriál Dawsonův svět (Dawson's Creek)? Všiml sis, že váš kytarista Jano ve zmíněném videoklipu vypadá přesně jako Dawson Lerry z tohoto teenage serialu?

Ten seriál som nepozerával, ale ten herec to teda moc nevychytal, keďže vyzerá ako náš Jano v klipe.

 

Od klipu navážeme přímo na novou desku Milovaní – Nenávidení (k poslechu přes YouTube). K té nám řekneš co?

Na albume bude 13 piesní, z toho je jeden cover. Budú tam rôzne spolupráce, o ktorých dopredu nechcem hovoriť. Má to byť prekvapenie. (Už se to ale ví, právě před týdnem vyšel nový singl/klip, kde hostuje EGO. Ten je k vidění níže, pozn. red.) Album nahrávame v Randal Group pod taktovkou Jimiho Cimbalu, ktorý sa na albume aj producentsky podiela . Tento album bude ale trošku iný, keďže na doterajších albumoch som bol autor piesni ja, na novom albume sme spravili aj štyri Janové piesne, ktoré sú predsa len niečim iné.

 

 Díky za detailní popis. Vaše hudba je spíše pro mladší generaci, jak dlouho myslíš, že vydržíte u tohoto žánru? Dokážeš si představit, že v budoucnu sklouznete více do mainstreamu? 

Asi som infantilný, ale mňa ten žáner stále baví. Milujem hudbu a počúvam skoro všetko. Začal som samozrejme skate punkom, ktorý dopĺňal metal, ktorý do mňa hustil starší brat. Takže vždy som chcel hrať štýl, aký aj hrám. Štýl, v ktorom je všetko, co mám rád – punk rock, HC, pop-rock, metal. A koľko pri tom vydržím? Pokiaľ budem vládať. Je dosť pravdepodobné, že sa v mojom živote stane niečo, kvôli čomu budem musieť skončiť. No dúfam, že sa to nestane tak skoro. Po mainstreame netúžim, no ak budeme mať s kapelou plné haly fanušíkov, tak budem len rád. Hudobník po ničom inom asi netúži.

 

A jsme u tradičního loučení s našimi čtenáři, tak do toho!

Nechajte každého robiť to, čo chce. Ja robím hudbu, ktorá ma baví, a keď sa to niekomu nepáči, tak nech si to nepúšťa. Je to logické. Ako napríklad mňa nebaví film Pán prsteňov, tak ho nepozerám. Ahoj!

 

 

Sláva Bareš