Rozhovor s Martinem Čupkou (John Wolfhooker, Shiro Ame): Vznikli jsme v podstatě úplnou náhodou

18.01.2014 10:28

John Wolfhooker a jejich Chumbawamba, Chupacabra nebo tak něco... Hmm, zní to dobře! A tak začalo pátřání, co a hlavně kdo za tímto tajemným jménem vlastně stojí. No a skončilo to tímto rozhovorem s Martinem Čupkou, který zpívá zároveň ještě v bandách Shiro Ame a LOSTinMIND!

 

Tak našim čtenářům představ kapelu John Wolfhooker. Vysvětlení názvu přijde také vhod.

John Wolfhooker je mladá kapela zložená z hudobníkov, ktorí majú za sebou už nejaké skúsenosti z hrania v iných kapelách a projektoch. Vznikli sme v podstate úplnou náhodou. Pôvodne sme sa len s Aďom a Ronym bavili, že by sme chceli nahrať nejaký ten song, dva v štúdiu viacmenej len tak pre seba. Mali sme nahrané prvé demá tých songov, ale chýbal nám basák. Neskôr som sa zoznámil na jednom koncerte s Filipom a po tom, čo mi poslal nejaké svoje nahrávky, som sa rozhodol, že tohto týpka do kapely musím dostať. Prvý krát sme sa celá kapela stretli naživo v skúšobni až deň pred nahrávaním. Tam sme nahrali 3 veci a prvá z nich je už vonku a volá sa Chupacabra. Čo sa týka názvu, ten vzniklo asi až tak zhruba mesiac po nahrávaní. Pôvodný návrh MRDA (Multi Raptor Decibel von Autotune) sa totiž neujal. No a keď sa pozrieš na naše priezviská, pochopíš, prečo sa voláme John Wolfhooker.

 

Jste československý projekt a navíc většina z vás hraje v dalších kapelách. Myslíš, že se v budoucnu dokážete věnovat tomuto projektu dostatečně?

To, že sme československý projekt myslím problém nie je, pretože všetci momentálne bývame v Čechách. Ja s Janečkovcami sme v Prahe a Filip je v Šumperku a pravidelne sem chodí. Navyše teraz maturuje a plánuje sa presťahovať tiež do Prahy. Myslím, že to, že hráme vo viacerých kapelách, problém nie je. Navzájom sa podporujeme a vychádzame si v ústrety, napr. Rony teraz v decembri odohral pár koncertov z Koblížkami, lebo im odišiel gitarista atď.

 

Váš singl Chupacabra má na Youtube již přes 20 000 zhlédnutí. To je na začínající kapelu celkem úspěch. Jak si to vysvětluješ?

Myslím, že z toho songu aj klipu je proste cítiť úprimná radosť z toho, čo robíme. Určite tiež pomohlo, že každý člen JW mal už pred vznikom kapely nejakú tú fanúšikovskú základňu z inej scény, ak to tak môžem nazvať. Pred vypustením sme sa snažili spraviť nejaký ten šum medzi ľuďmi a spropagovať to, nech sú ľudia zvedaví, že čo je to ten John Wolfhooker či čo. Veľmi nám pomohli aj hudobné servery, ako je napr. aj ten Váš (díky), ale prekvapilo nás, keď sme neskôr objavili na internete aj články, o ktorých sme ani nevedeli. Veľmi nás tiež potešili reakcie kolegov zo scény, ktorým sa song páčil a zdieľali ho ďalej. A samozrejme určite svoju úlohu zohral aj fakt, že sme všetci neodolateľne sexy.

 

Teď k tobě. LOSTinMIND, Shiro Ame a John Wolfhooker. Kdyby sis musel vybrat jednu kapelu, která by to byla?

To je najzákernejšia otázka, aká tu mohla padnúť. Je to ťažké, nedá sa to posúdiť. Rodič ti tiež väčšinou nevie povedať, ktoré z detí má najradšej, a toto je myslím podobný prípad. Poznám viacerých spevákov, ktorí hrajú vo viacerých kapelách. Myslím, že keď to človeka fakt úprimne baví, tak neni čo riešiť.

 

Zamotám ti do toho ještě jednu vám blízkou kapelu, a to KOBLÍŽC! Dokážeš si představit, že bys například hostoval v této žánrově mírnější kapele?

No, vlastne som nad tým tak trochu aj uvažoval vzhľadom k tomu, že Filip spomínal, že súrne zháňali gitaristu na slovenskú časť ich tour. Časovo by som to asi ale absolútne nevykryl a navyše teraz aj so Shiro plánujeme nahrávať nové veci. V každom prípade, na punkrocku som vyrastal a doteraz ho vo veľkom počúvam, takže v žánri by problém určite nebol.

 

Ještě se vrátím k roku 2013. Co tě hudebně nevíce potěšilo a naopak rozhořčilo?

Tento rok bol dosť pestrý, čo sa týka obidvoch prípadov. Určite ma príjemne prekvapil nový album od Bring Me The Horizon, vlastne sa mi vďaka nemu tá kapela začala fakt páčiť. Ďalej nový Falling In Reverse – páči sa mi ako tam napchali pomaly všetky hudobné štýly a stále to nejak neruší. A tiež nový popový Falloutboy, AFI, Story Of The Year, fakt toho bolo veľa.

 Z domácej scény ma veľmi potešili úspechy Skywalker, ktorým sa podarilo dostať nezávislú  hudbu s názorom aj do mainstreamových médií. Ďalej určite From Our Hands a veľkým prekvapením pre mňa bolo, že sa z ničoho nič objavila kapelka Sights. Určite som ešte na niečo zabudol. No a najviac teraz asi fičím na novom Kontrafakte.

Hudobne ma minulý rok rozhorčilo dosť veľa vecí. Asi prvou bol rozpad mojej srdcovej kapely My Chemical Romance. Ďalej to bola kauza s Timom Lambesisom, rozpad Underoath, no a úplne to zaklincoval pedofilní strejda Ian Watkins z Lostprophets, ktorí patrili tiež medzi moje top kapely a teraz neviem, čo si mám myslieť keď ich počúvam.

 

A tradičně máš možnost rozloučit se s nášimi čtenáři.

Ďakujem za rozhovor a všetkým za podporu a dobré ohlasy! Podporujte domáce kapely, nie len tie známe zahraničné, nebuďte obmedzení a chupacabrujte o sto šesť! Ešte o nás budete počuť a určite to bude stáť za to... that´s what she said.

 

Sláva Bareš