Rozhovor s Kubou T. z We Came From Horror: Nebudem hrát breakdown sračky jen proto, že je to v módě

28.03.2014 09:12

Také jste zaznamenali na naší scéně movinku v podobě We Came From Horror? Pokud ano, určitě vás bude zajímat rozhovor s jejich lídrem!

 

Vaše kapela zní hodně nostalgicky (v dobrým slova smyslu), proč jste se rozhodli držet si zrovna takový sound?

Já jsem si kolem roku 2006 udělal k tomuhle stylu obrovský pouto, začínal jsem na kapelách jako From First To Last, My Chemical Romance, Underoath, Aiden, Saosin, Silverstein apod. Držím si k těmhle bandám hlubokej vztah dodnes, i když už třeba nejsou na scéně. Nejdřív jsme s kámošem založili kapelu Your Last Breath, kterou jsem po dvou letech opustil. Pořád jsem ale cejtil, že bych hudbě rád pokračoval, tak jsem sehnal partu kluků s podobným hudebním cítěním a stvořili jsme WCFH. Většina z nás jsme vyrostli na podobných kapelách, a směr, kam se dnes hudební scéna ubírá, nás prostě nebaví. To, co hrajeme, nebereme jako nostalgii. Hrajeme jen to, co máme rádi, nebudeme hrát breakdown sračky jen proto, že je to teď v módě : )

 

Breakdown sračky, to nezní moc pozitivně. Je to u nás až tak zlé?

To ne, takhle to určitě nemělo vyznít. Mám na mysli , že by nás nebavilo hrát věci, kde se celá písnička odehrává na nultým pražci a celá deska zní od počátku do konce stejně. O corové scéně nemůžu říct, že jsem nějakej velkej fanda, i když jsme vlastně taky její součástí, ale občas si rád poslechnu kapely jako ARCHITECTS, BMTH nebo MOTIONLESS IN WHITE. Tyhle kapely jsou prostě jiný a fakt mě bavěj. Jsem ale spíše na punkovější věci. To je věc, ve který se trošku liším od zbytku naší kapely :D. Co se týká český scény, strašně mě zaujali kluci ze SIGHTS. Slyšel jsem sice jen jednu písničku, ale jestli je takhle dobrej i zbytek, tak je to tu podle mě nejlepší kapela v týhle branži a máme se ještě nač těšit.

 

Řekněte nám něco o vašem společném děcku jménem Lost in Misery.

Lost in Misery je hlavně naše první zkouška ohněm. Nahrávali jsme v I Hear Studios v Bratislavě pod vedením Mateje Turcera a šlo vůbec o naši první zkušenost s prací ve studiu. Toto nahrávání nám dalo opravdu hodně. I když všechno nevyšlo uplně na 100 %, jsme s výsledkem spokojeni, a získali jsme hlavně spoustu novejch zkušeností. Na EP jsme vybrali 4 songy, ve kterých se objevuje jedno společný téma – lidský utrpení. Ať už jde o fyzickou bolest, lásku nebo deprese a pocit beznaděje z předem prohranýho boje. Proto Lost in Misery.

 

A co název vaší kapely, je tam nějaký hlubší význam?

Ani ne. Jelikož jsme založeni dost na FROM FIRST TO LAST, asi jsem to dal trošku podvědomě najevo tím jedním slovíčkem. Hodně lidí si myslí, že je ten název odvozenej od kapely WE CAME AS ROMANS, ale tak to není. Měl jsem ho v hlavě už nějakou chvíli v době, kdy jsem tuhle bandu, která je celkem mimo moji mísu, ani neznal. Mimo jiné mám celkem rád horory, takže to byl asi zlomovej bod.

 

Zároveň nahráváte nový singl, který se chystáte poslat na zkušenou do Ameriky, co si od toho slibujete?

Jde o takový náš experiment. Chceme vyzkoušet, jak to bude fungovat, když nahrajete materiál v Česku a pošlete to na mix do zahraničí. Mám pocit, že v Čechách si s mixem tvrdé hudby umí málokdo poradit. V dnešní době se dá přes internet domluvit spolupráce s kýmkoliv i na druhé straně světa, a cena není o moc větší než u nás, takže opravdu není co řešit. Právě domlouváme mix a mastering s člověkem, který pracoval na albech From First to Last, tak uvidíme, co z toho vyleze : )

 

Cítím z tebe velkého fandu From First to Last! Kluci pomalu začínají pracovat na nové desce. Myslíš, že z toho vyleze něco kloudnýho?

Jsem rád, že se ptáš, a strašně se těším! Tyhle borci patřej k mým top 5 kapelám a jsou snad jedinou bandou, která mě nezklamala žádnou deskou. Na jejich novou tvorbu jsem hrozně zvědavej a věřím, že nezklamou ani tentokrát a půjdou nám opět příkladem. Jsem taky moc rád za návrat kytaristy Travise Richtera, kterej s nima vlastně na poslední desce už nebyl.

 

Co chystáte na léto, máte již domluvené nějaké festivaly? Jak těžké je pro kapelu vašeho tipu se na takové akce dostat?

Jsme celkem mladá a neznámá kapelka, takže zatím máme jen pár koncertů na jaro, za který jsme pořadatelům moc vděčný. Jak jsi sám řekl, tenhle styl může znít trochu nostalgicky a my jsme rádi za každou příležitost ukázat naživo, že stále má co nabídnout. A nedávno jsme se dozvěděli, že si nás porotci v soutěži MERCEDEZ LIVE SPACE vybrali do desítky nejlepších kapel, což nám poskytuje vystoupení na festivalu OKOŘ SE ŠTÁVOU. Bude to pro nás velká výzva, tak doufáme, že nás lidi podpořej.

 

Asi už trapná otázky na konec. Vzkaž něco našim čtenářům…

Choďte na koncerty a podporujte českou scénu! Jen tak můžete pomoct mladým kapelám, aby se zlepšovaly. Atmosféru večera děláte z 80 % VY! Díky!

 

Sláva Bareš