Rozhovor s kapelou Rattle Bucket

25.05.2011 18:30


Náš druhý rozhovor bude s kapelou, kterou ani netřeba blíže představovat. Protože se jedná o jednu z nejkvalitnějších formací u nás. Užijte si rozhovor s Rattle Bucket.

 

Jelikož se It Never Ends z velké části zabývá videoklipy, tak se vás ptám, máte nějaký nejoblíbenější?

Sam: Tak těch je spousta, jednoznačného favorita nemám, namátkou Mudvayne - Not Falling, BMTH - It Never Ends, Animals as Leaders - CAFO

Radim: Jak říká Sam, těch oblíbených klipů je opravdu hodně, takže těžko vybrat. Nicméně moji favoriti jsou například od Rise Against - Prayer of the Refugee, Blink 182 - All the Small Things, Metallica - One, 30 Seconds to Mars - Closer to the Edge, My Chemical Romance - I´m not ok, Underoath - Writing on the Walls... a takhle by se dalo pokračovat asi ještě dlouho..=)

Tom: Já bych za sebe zmínil klip od Metallicy - Wherever I May Roam.



Kdybyste si mohli vybrat jakoukoli zahraniční kapelu, které byste mohli předskakovat, jaká by to byla??


Sam: V současné době určitě Alexisonfire, Architects a BMTH.

Radim: Enter Shikari. Líbí se mi jak jejich hudba, tak i texty a hlavně si myslím, že je to jedna z mála kapel, ke které bychom se i žánrově alespoň trochu hodili, i když jsme na to možná málo disco.. Nicméně předskočit takové Metallice, to by byl splněný sen.

Tom: Sum 41 na světovém turné.



Jaká byla vaše první deska, o které by se dalo říct, že jste se do ní „zamilovali“? Taková první hudební láska.


Sam: Ixnay on the Hombre od The Offspring.

Radim: Metallica se svým Black albem.

Tom: Ride the Lightning a Master of Puppets od Metallicy.



Je nějaká deska či interpret, který výrazně ovlivnil či ovlivňuje vaši tvorbu?

Sam: Ovlivňují mě hlavně lidi, se kterýma hraji, inspiruji se u nich ve stylu hraní, kompozici. Ze světových jmen Joe Satriani a Flea z RHCP.

Radim: V začátcích mě hodně ovlivnily kapely Megadeth, Metallica, Blink 182 a Nirvana. Nicméně samotnou tvorbu v mém případě nějak výrazně neovlivňují žádní interpreti, nebo kapely. Inspiraci hledám jinde.

Tom: Líbí se mi velké množství umění, takže se na tuhle otázku těžko odpovídá. Řekl bych, že vše, co jsem kdy poslouchal, mě nějakým způsobem ovlivnilo.



Radime, párkrát jsem byl svědkem vašich koncertů a tvá hra na kytaru je opravdová bomba. Jak dlouho hraješ a co byl vůbec první impuls, že jsi na ni začal hrát?

Radim: Děkuju moc za pochvalu. Na kytaru hraju zhruba deset let a první impuls si pamatuju docela přesně. Byla to skladba The killing road od Megadeth. Ten riff mě tenkrát opravdu učaroval, tak jsem se to snažil zahrát na akustickou kytaru.. Po pravdě vůbec mi to nešlo, protože do té doby jsem hrál fakt jen na klavír a kostelní varhany =)



Co říkáte na současnou CZ/SK hudební scénu, máte nějakého oblíbence?

Sam: Moc se mi líbí Shogun Tokugawa, Hentai Corporation, Momma Knows Best a Charlie Straight. Pak ještě zmíním Feelhormonic z Brna, to je po textové stránce nadstandardní záležitost.

Radim: Česká hudební scéna obecně je podle mě v dost bídném stavu. Až na pár výjimek, jako jsou třeba Charlie Straigh, tady fakt vlastně nic není. V té tvrdší klubové sféře, kde se pohybujeme, talenty určitě jsou, ale mám pořád pocit, že tu neumíme držet pohromadě a tu scénu nějak vytvořit. Je to tu hodně roztříštěný a tohle určitě není dobrá cesta. Nicméně s pár spřátelenými kapelami pracujeme na tom, abychom s tím něco udělali, tak uvidíme, jestli je to marný boj, nebo to půjde=) Jinak z kapel a interpretů mám rád například The.switch, Jiřího Schmitzera, Hentai Corporation, Shogun tokugawa, Blue Effect, X-left to die, From our hands.. a pár dalších.

Tom: Mezi mé oblíbence patří Lucie, No name, Hentai corporation, The.switch a Team.



Na závěr, co od Rattle Bucket můžeme očekávat do budoucna?


V nejbližší době nás čeká experiment, který vychází z malého zájmu o české tvrdší klubové kapely na letošních festivalech. Vyrazíme jako nefalšovaná pouliční kapela a zahrajeme na drzo na příjezdových cestách u těchto fesťáků a to u nás i v zahraničí. Očekáváme kopec srandy a taky, že díky CD zdarma pro každého zájemce trochu rozšíříme povědomí o naší kapele. Ale dále už plánujeme zase jen klasické věci jako klipy, druhou desku, turné atd.. Nic převratného jako, že bychom k tomu ještě prodávali třeba rohlíky, zatím neplánujeme..=)

 

SLÁVA BAREŠ