Rockit.cz Album roku 2012 podle redakce ROCK&POP

04.01.2013 14:35

Tak jako minulý rok vám přinášíme hlasování o nejlepší desku roku. V rámci této rubriky vám také nabízíme alba roku československých interpretů. Zároveň vám připomenu, že se můžete zúčastnit finálního hlasování o nejlepší desku tohoto roku, a to v anketě níže pod článkem.

Názorů kapel již bylo dost, nyní se podíváme na zoubek trošku jiné sortě lidí, a to naším kolegům z redakce ROCK&POP.

 

David Nguyen

Stick To Your Guns – Diamond (recenze)

S tímhle mě redakce INE docela zaskočila, vůbec nevím, kterou desku mám vybrat. Letos mě nejvíce bavily desky od Every Time I Die, Stick To Your Guns, The Ghost Inside, Miss May I, One Direction, Anberlin, In Fear And Faith a nedávno si mě získali Crown The Empire… tak kterou z nich? Rozhoduji se pro “Diamond“ od Stick To Your Guns. Ta deska mě dostala ihned na první poslech a donutila mě jet na jejich nejbližší koncert do Německa. Příchod nové krve v podobě straight-edge warriora Joshe Jamese (Casey Jones, ex-Evergreen Terrace) beru jako hodně pozitivní věc, která může kapelu nakopnout výš, aby mohla šířit své poselství mezi lidi v podobě hudby. Nejsilnější zbraní alba je filozofický text, se kterým se dost ztotožňuji. Tenhle nabroušený klenot je více než jen hudba, zkuste to!!!

 

Jakub Poštolka

Parkway Drive - Atlas (recenze)

Hodně dlouho jsem váhal, jestli zvolím právě "Atlas", nebo desku "This Is The Six" od britských While She Sleeps. Nakonec zvítězili surfeři z australského Byron Bay, kteří opět dokázali, že hrají první ligu. I po několika desítkách poslechů, které jsem desce věnoval, mě baví stále více. Navíc se jim opět povedlo nenásilně svůj zvuk posunout zase o kus dále, což je to, v čem jim většina ostatních formací prostě nemůže konkurovat. Když pominu metal/hc scénu, tak mě letos hodně bavili Yellowcard, Billy Talent, nebo například Major League.

 

 

Jiří Mohl

Love, Robot - Rebuild | Rebirth

Rok 2012 byl na dobré desky nesmírně bohatý, a tak nemohu říct, že bych měl jednu nejoblíbenější (následuje výčet desek, které mě zaujaly). Z corového (a tak nějak podobně) ranku mě bavila alba Baroness, Architects, Enter Shikari, Mutiny On The Bounty a House Of Heroes, dále pak Jack White, Emilie Autumn, The Shins, Perfume Genius, Dry The River, The Lumineers nebo Beach House. Českou tvorbu téměř nesleduji, a protože Rattle Bucket furt nemaj hotovo, tak vyzdvihnu Zrní a Borise Carloffa (za zmínku stojej i EP od DGSBDS a Kluků z Marmelády).

Kdybych měl vybrat jednu desku, tak zvolím Rebuild | Rebirth od New Yorčanů Love, Robot, na kterou jsem narazil až tenhle týden. Kapela je to takřka neznámá, ale rozhodně by ji neměli ignorovat příznivci emo-indie, jako jsou Brand New, pop-punku s ženským vokálem ve stylu uřvanějších Paramore ani HC kids ujíždějící na La Dispute a dalších kapelách týhle The Wave vlny. Celou desku najdete k poslechu zde a společnej song s Paris zde (v popisu je i link k legálnímu downloadu).

 

Pavel Benda

Parkway Drive – Atlas (recenze)

Pánové z Austrálie nám zase dokázali, kdo je nekorunovaným králem metalcorové scény. Ze všech alb tohoto roku, jsem si vybral právě tohle, a to díky své rozmanitosti a tomu, co pro mě tato kapela znamená.

 

 

 

 

Mejra Drkal

Young Guns – Bones (recenze)

Po „důkladném“ průzkumu mých pocitů z hojného počtu výborných alb za uplynulý rok 2012 musím nasadit pomyslnou korunu anglické partičce Young Guns a jejich albu Bones. Deska se výborně poslouchá, chytne za srdce a rozproudí krev v těle, o čemž sem se přesvědčil také na vlastní kůži, v pražském Rock Café. Young Guns tímto pevně zaujmuli své místo v mém pomyslném hudebním nebi.

 

 

 

Ondřej Platzer

The Prostitutes - Deaf to the Call

Jsem moc rád, že skupina neztratila nic ze svého charisma, které si za dobu svoji působnosti vytvořila. Na desce je cítit závan zahraničního producenta, silné texty a úžasná chemie mezi jednotlivými členy.

 

 

 

 

Daniela Šafaříková

Yellowcard - Southern Air (recenze)

Jednoznačně tahle deska. U mnoha kapel, které jsou dlouho na scéně, mi nová alba kolikrát zní "na jedno kopyto". Nápady docházejí a je těžké přijít s něčím, co zní stejně dobře jako staré pecky. Což ale není případ Yellowcard, kteří letos předčili mé očekávání.

 

 

 

Tashi Tomáš Erml

The Prostitutes - Deaf to the Call

V loňském roce pro mě byl výběr nejlepšího alba jednoduchý. Deska Endgame od kapely Rise Against sice dotahovala na první místo mého pomyslného žebříčku, jednoznačně u mě však zvítězili Foo Fighters s albem Wasting Light. Za celý rok 2012 jsem ale nenarazil na žádný počin, který by mi doslova vyrazil dech, nebo mě alespoň nějak výrazněji ohromil. Přesto tu byla řada desek, které se mi opravdu líbily. Mezi nimi musím zmínit určitě Soundtrack ke konci světa od skupiny Zrní, která se po albu Hrdina počítačový hry jde do světa opět výrazně posunula dál. Dále album Daybreaker od metalcorové kapely Architects, které mi nabídlo přesně takovou nálož, jakou jsem od něj očekával. Velmi pozitivně mě také překvapilo vyvrcholení trilogie Na Dosah Part III od pražských The.Switch a nové album 2nd Law od Muse. V poslední řadě bych rád zmínil Tempest od Boba Dylana a dlouho očekávané Found and Lost od Pipes and Pints. Pokud bych si měl ale vybrat pouze jednu desku, která se mi líbila nejvíce, rozhodnu se pravděpodobně pro Deaf to the Call od The Prostitutes.

 

Vladimír Krček aka cross

Charlie Straight - Someone With A Slow Hearbeat

Třinecká kapela už svým prvním albem přinesla něco, co u nás do té doby chybělo. Druhou deskou jen potvrzuje, že v indie-rockové scéně je v českém žebříčku na prvním místě. Jen nezlenivět, hoši! Tahounem na této placce jsou pro mě písně Someone With A Slow Hearbeat, Too Many Knives a Institutions Of The World.

 

 

 

Majk Kotrba

While She Sleeps - This Is the Six (recenze)

Letos je toho na výběr opravdu hodně a vybrat album roku je docela těžké. Ovšem osobně mě nejvíce nadchla deska This Is The Six od While She Sleeps. Hned po prvním poslechu jsem si tuhle placku jednoduše zamiloval. This Is The Six mě nabíjí energií a čím víc album poslouchám, tím víc mě baví.

 

 

 

Hlasování ukončeno

 

Čtěte také:

Album roku 2012 podle kapely Zoči Voči

Album roku 2012 podle kapely Momma Knows Best

Album roku 2012 podle kapely We on the Moon

Album roku 2012 podle kapely Pipes and Pints

Album roku 2012 podle kapely Skywalker

Album roku 2012 podle kapely Faces Are Fiction

 

 

Sláva Bareš