Report: The Fall Of Ghostface + SWYF + Noostrak + PFF + FYE; Ústí nad Labem - 08.11.2013

09.11.2013 21:37

Kdo: The Fall Of Ghostface + Suffocate With Your Fame + Noostrak + Pray For Forgiveness + Forget Your Enemies
Kde: Ústí nad Labem – V Krčku
Kdy: 8. 11. 2013

 

Silná pětice kapel z našich luhů a hájů dovalila zahrát do Ústí nad Labem na počest pořadateli Martinu Krupičkovi, který celou akci zorganizoval, za účelem oslavení jeho narozenin. Tomu kapely jmenovitě přály v průběhu rozjetého setu a tímto reportem mu přeji i já všechno nejlepší a spoustu kvalitní muziky. Vše se odehrálo v ústeckém Krčku, o kterém jsem nikdy předtím neslyšel. Velikostí podia připomínal větší obývák, což bylo sakra dobře, protože díky tomu panovala přátelská atmosféra po celý večer.

 

Krátce po půl deváté otevřela svůj set pražská pětičlenná formace Forget Your Enemies, z jejíž hudby je cítit velký vliv metalcoru a deathcoru. Ti bohužel neměli moc dobrý zvuk, ale i tak se v klubu začaly třást okna a podlahy! Hned z fleku do toho začali řezat a nasadili svižné tempo, to se místy proměnilo v ploužák, jak i sám řvoun prohlašoval. Musím říct, že tenhle týpek přesně ví, jak ovládat svoje hlasivky, zvládá nejednu hlasovou polohu, a svým výkonem tahá úroveň kapely nahoru. Překvapil mě doprovodný zpěvák a kytarista v jednom, bál jsem se vysokých poloh vokálu, ale nebylo tomu tak, jeho hlubší hlas se opravdu příjemně poslouchal.

 

Až z Brna dorazila další metalcorová pětice, a to Pray For Forgiveness. Na nic nečekali a hned v prvních vteřinách do nás nasypali svůj úderný set. Do zpěváka bych vůbec neřekl, že ze sebe vydá až takové zlo, byl jsem opravdu mile překvapen, naprosto výborný vokál! Bicí šlapaly přesně tak, jak jsem čekal, pokaždé když se ozval kopák, okamžitě jsem dostal tlakovou ránu do hrudi. Nazvučení bylo o dost výraznější než u předešlých borců z Prahy. I tak jsem si říkal, že melodická kytara není příliš slyšet - ale po příchodu domů a ochutnání jejich EP Absolution jsem zjistil, že to tak má být.

 

Jsme v půlce a na podium se přiřítila progresivní deathmetalová banda Noostrak! Ta svou tvorbou a zvukem u nás nemá konkurence. Propracované kytarové riffy odehrané na jedničku a bicí jako u předešlých Pray For Forgiveness mi vyrážely dech svou silou. Vokalista kapely Fred předčil spoustu zahraničních uřvanců, protože tenhle chlápek se svým hlasem dokáže vygumovat nejednu palici od všech myšlenek, a díky tomu přitáhnout větší pozornost na kapelu. Divím se, že nepraskly okna. Jejich hudba se otřásala celým Ústím, což potvrdili strážci zákona, kteří sem přišli kvůli stížnosti za přílišný hluk.

 

Blížíme se konci a předposlední set otevírají deathcoroví Suffocate With Your Fame. Čekal jsem, že mosh bude neustále v plném proudu, ale místy se objevovaly melodické vyhrávky, které z tanečníků udělaly kyvače hlav. Co si budeme povídat, deathcore není nic novýho, není na něm nic složitého. Breakdown sem a tam, hlubokej vokál, energie moc nesrší, ale i přesto mě tahle kapela oslovila a její vystoupení se mi ve výsledku líbilo. Tahle banda to dělá s tím, že je to zatraceně baví, a bylo to i vidět. Instrumentálně se všichni výborně doplňovali, kytaristi podbarvovali atmosféru, nechyběly ani kvalitní vyhrávky, i když celý set převládaly breakdowny. I tak si mě tito pánové získali. A již zmíněné strážce zákona nejspíš taky, protože opět přišli "nakukačku".

 

Než zazvonil konec a byl konec, tak se předvedli opavští metalcoristé The Fall Of Ghostface, na které jsem se těšil ze všeho nejvíc. Jsou specifičtí kombinací chrapláku a vysokého vokálu své zpěvačky, což není v metalcoru běžné, natož u nás! Nedali nikomu čas na vydechnutí a prali tam jeden song za druhým a obývák V Krčku se proměnil v hotové peklo, všichni si chtěli poslední bandu náležitě užít - a povedlo se to myslím náramně! I na účinkujících bylo vidět, že je hraní hrozně baví, tleskání s posluchači, úsměvy, vlídná slova – byli přijati v královském stylu, a to i za faktu, že spousta lidí před jejich setem odešla, protože se blížila druhá hodina ranní. Když rozjeli svůj cover na úvodní znělku všem známým Pokémonům, žádná pusa nezůstala zavřená, každý chtěl být tím nejlepším! Po přídavku byly dvě hodiny ráno a konec této skvělé akce, na které The Fall Of Ghostface ukázali, že toho mají hodně co nabídnout a jejich účast na letošním Brutal Assault Festivalu byla zasloužená!

 

Konečně se na severu Čech objevila doslova parádní akce, díky níž jsem usínal s úsměvem na tváři, i přesto, že jsem za pár hodin vstával do práce. Ústí umí pařit!

Tomáš Křenek