Report: Stick To Your Guns + Backtrack + CityLights; Praha - 20.04.2014

24.04.2014 19:45

Kdo: Stick To Your Guns (US) + Backtrack (US) + City Lights (CZ)

Kde: Praha – Futurum Music Bar

Kdy: 20. 4. 2014

 

Čtvrtou zastávkou na Spring 2014 EU and UK tour byla Praha. Už od zveřejnění faktu, že STYG přijedou, jsem byl rozhodnutý, že tam nesmím chybět. A jsem velice rád, že jsem tuhle show nevypustil. Kdo se nezúčastnil, může litovat, protože to byla pořádná nálož a pro mě snad nejlepší klubová akce, na které jsem kdy byl. Prostory Futura, alespoň prostor se stage, byl nekuřácký, což jsem uvítal a měl jsem pro to stoprocentní pochopení. Pořádání akce nezajistil nikdo jiný než Conspiracy Concerts a mezi sety nebyly žádné velké mezery. Koncert šlapal tak, jak měl.

Jako první se představili domácí CityLights, na které jsem byl víc než zvědavý. Publikum bylo poněkud strnulé a spíše jen poslouchalo, než aby se vrhlo do nějaké akce. Bohužel mě CL příliš nezaujali. Odehráli si to s přehledem, o tom není sporu. Ale čekal jsem víc. Více energie a více snahy to lidem nacpat pod nos. Bylo to dobré, ale spíše jen nenucené a nezábavné. Věc, která mě mrzela asi nejvíc, bylo to, že song Sugar Hill začali až přímo slokou. Úvod songu, který je neskutečně silný, byl vynechán, a to byla škoda.

Jak už jsem zmínil, pauzy nebyly nějak dlouhé, takže to byla opravdu jen cigaretka času ve smoking area. Po návratu už byli Backtrack téměř ready a to, co přišlo, mi naprosto vyrazilo dech. Hned po startu prvního válu se pod pódiem rozjelo peklo v podobě moshe, který byl jen pro opravdu drsné chlapce. Dravci z Backtrack to do lidí cpali, jak se sluší a patří, a kotel jel na sto dvacet procent. Nechyběl ani stage diving a circle pit. New Yorčané přivezli časovanou bombu a Futurum odpalovali několikrát během svého koncertu. Frontman s basketbalovým dresem Kevina Durranta od začátku přebíhal z jedné strany pódia na druhou a během toho si dokázal i lehce zatancovat. Byl to hlavně on, kdo strhával mou pozornost, pokud sem se zrovna nelopotil v mosh pitu. Kotel postupně rostl a lákal další mostaře. Jen jsem si říkal, jak to tady sakra bude vypadat, až nastoupí STYG. Zarazil mě jeden kluk, který se někdy během poloviny koncertu otočil, řekl, že je to nuda, a šel pryč. Nevím, co by tak mohl ještě chtít. Každopádně jsem výraz Backtrack neznal (hanba mně), ale teď už tomu bude jinak. Přísnější už to vážně být nemohlo.

Hlavním důvodem, proč valná většina lidí dorazila, byli kalifornští Stick To Your Guns a bylo to poznat i mezi lidmi. Měl jsem pocit, že se prostory klubu naplnili ještě víc a kotel, který byl vepředu, už jen vepředu nezůstal. Přesně podle očekávání mohl jako první věc celý klub slyšet pecku Against Them All. Hned při první sloce se rozjel mosh pomalu jednou takový jako při Backtrack, stage diving byl také okamžitý a zvukové vlny mi rezonovaly na hrudníku přesně tak, jak to chceš, když jdeš na takovou akci. Píseň, na kterou jsem se těšil nejvíc, přišla v zápětí. Rovnou jsem se šel vrhnout do kotle schytat pár ran, protože Empty Heads je srdcovka. Měl jsem opravdu radost, že čisté vokály zvládal Jesse Barnett i s podporou kytaristů obstojně a nedošlo k ničemu podobnému, jako při vystoupení Adept pár měsíců zpět (report zde). Jedinou kaňkou bylo asi to, že se Jesse mezi songy někdy hodně rozpovídal. Ne, že by mi to extra vadilo. Ty věci, co říkal, byly hezké a hlavně se s tím většina lidí ztotožňovala, ale občas mi to přišlo až příliš. Snad kromě dvou věcí zazněly jen pecky z alba Diamond, takže We Still Believe, Life In a Box, The Bond apod. rozhodně nechyběly. Někdy v polovině koncertu jsem uzřel, že mosh pit se místy rozrůstá až skoro do půle klubu, což byl nádherný pohled.

Po skončení koncertu se klub začal pomalu vyprazdňovat a já jsem nabýval spokojeného dojmu a jistého uspokojení. Skvělá akce za málo peněz a hlavně parádní výkony kapel.

bedy