Otherparts - Searching (2013)

13.06.2013 04:36

Datum vydání: duben 2013
Label: žádný
Délka: 14:00 / 4 skladby
Odkaz: https://bandzone.cz/otherparts
Země původu: Česká republika
Žánr: Alternative hardcore
+ celkem kvalitní zvuk; místy zajímavé kytary
- pohřební nálada; texty!
Hodnocení: 40 %
Doporučené skladby: The Wanderer, Nevermore My Heart

 

Stojím si za tím, že česká „core“ scéna se ve všech ohledech posouvá každým rokem výš a výš. Její boom s sebou přirozeně nese také nárůst nových kapel, které chtějí být taky „u toho“ a v kterých už se pomalu začínám ztrácet. Aby bylo jasno – jsem samosebou rád za každou bandu, která má nějaký svůj ksicht a může mi něco nabídnout, leč těch je stále ještě malá hrstka. Většinu však stále ještě tvoří party, které si poslechnu jednou a dost. 

Ani v momentě, kdy píšu tyhle řádky, nevím, kam zařadit plzeňské alternativní hardcoristy otherparts. Po prvním poslechu jsem měl sto chutí tuhle recenzi zrušit, aby si mě kluci potom nenašli a nevzali mě kytárou přes škopek. Nakonec jsem se profackoval sám a protočil čtyřpísňvé EP Searching v přehrávači ještě několikrát. A výsledek? Rozhodl jsem se, že si tak trochu zahraju na hudebního Polreicha (ale nebudu tak sprostý).

Kucí vole, poslouchejte mě, jste do prdele mladý, tak proč do toho kurva trošku netřísknete, neurvete se? Ok, klid Dane, stačilo. K věci. Zní mi to jako nějaký pohřební hardcore – je to utahané, těžkopádné, tak nějak bezduché. Taková hudba se samozřejmě dá dělat a dá se dělat dobře, ale je zapotřebí tomu dodat pořádnou atmosféru, k čemuž (troufnu si tvrdit) vám chybí ještě nějaké ty zkušenosti a dovednosti. Tu správnou tíživou náladu místy navozují ukvílené melodické kytarové linky, které bych si dovedl představit na mnohem více místech, protože jinak jde prakticky o jednotvárné riffy s častými breakdownovými vsuvkami, které mě prostě neba.

Docela mi vadí i jednolitý scream, který jede až na výjimečné momenty pořád v jedné výšce (ač jeho barva je celkem zajímavá) – chtělo by to semo tamo zapojit i jiné polohy, oživit to growly třeba (ale to není dogma samozřejmě). A ty texty... Kdo je prosim vás psal, kucí? Mladší brácha, který se zrovna objevil emo a učí se ve třetí třídě základní fráze? Chtěl jsem tu původně dát ukázku, ale ušetřím vás té ostudy. Jako já chápu, že vymyslet smysluplný a gramaticky správný text v angličtině není prdel, ale nechat si ho (podle vašeho námětu samozřejmě) napsat od někoho, kdo anglinu ovládá, už by dneska nemusel takový problém.

Abych to ale zakončil trošku pozitivně. Zvuk made in plzeňské studio Blast je velmi dobrý, proti tomu nic. Ale hlavně - z posledního songu The Wanderer mám docela dobrý pocit. Má to už chvílema i tempo a hojně je zapojena líbivě ambientní melodická kejtra – tak si to nějak představuju. Pokud se budou otherparts ubírat tímhle směrem, velmi rád navštívím jejich lokál znovu a dám jim druhou šanci. Své hosty si určitě najdou, ale na hvězdičku to z mého (prakticky naprosto bezvýznamného, abych kluky uklidnil) pohledu zatím bohužel není. Searching zatím vypadá spíš na hledání sama sebe...

 

Dan Hromada 

 

Čtěte také: