CZ/SK hudební scéna pohledem Doda z Inekafe a Plus Mínus

02.02.2013 15:31

Jako další nám do rubriky CZ/SK hudební scéna pohledem přispěl bubeník Jozef Prazenec aka Dodo, kterého znáte z působení v kapelách Inekafe a Plus Mínus. Navázal tak na názor promotéra a kytaristy Pavla Nezvala, který jste si mohli přečíst před měsícem. Dodo to vzal zase z úplně jiného konce, a než aby se zaobíral scénou jako takovou, tak vypíchnul několikero domácích skupin, které poslouchá a rád by vám je doporučil k poslechu. Ostatně to už si přečtěte sami.

 

Ahoj.

Neviem, či práve ja som tým, kto by som mal písať o CZ a SK hudobnej scéne. Pozerám sa totiž na kapely z úplne iného uhlu. Sú v pohode ako ľudia? Idú po koncerte hneď spať, cestujú domov, alebo zostávajú na klasické debaty, smiech, opičky a nezmysly? A keď áno, tak ich môžem vidieť hrať tridsaťkrát a aj tak si nakoniec podupkám nohou - lebo viem, že  sú v pohode. Veľakrát si to myslia i oni o nás, keďže sa o tom navzájom presviedčame až do rána.

Tento rok sme hrali naozaj dosť. Na konci leta sa mi dokonca zapáčili aj takí Monkey Bussines, ktorých by som si inak nepustil a doteraz nerozumiem, ako sa to mohlo stať. Som v tomto asi ľahko ovplyvniteľný. Neviem či je to dobré, ale je to tak. Muziku počúvam len v aute, kde mám dva USB  kľúče a na nich hudbu, ktorá sa mi páči. A úprimne, z českých a slovenských kapiel tam mám len From Our Hands, Clou, Zónu, Davovku, Slobodku, a myslím, že aj ExTip Buty. Iné nie. Ale napríklad takých Buty osobne nepoznám. Hrali sme s nimi možno v 99’, ale to sme sa spolu veľmi nebavili, takže nemáme žiaden bližší kontakt. No prevažná väčšina ich muziky sa mi naozaj páči. From Our Hands sú podľa mňa momentálne najlepšou kapelou v Česko-Slovensku. Clou si ma získali posledným albumom už úplne, a o Zóne, Davovke, Slobodke či Extipe asi nemusím ani písať.

Môžem však porozmýšľať nad tým, čo by som si na tie USBčka pridal. Určite by som doplnil Tublatanku, od prvého albumu po Nebo Peklo Raj. Nájdu sa tam pesničky, ktoré by som preskočil, ale inak to boli dosky jak víno. Vždy sa mi na speve viac páčil Horváth - myslím Paľa Horvátha, nie Joža Horvátha  (to je iná kapitola, on spievať nevie :-). Pridal by som asi aj Whiskyho sólovku, čo je podľa mňa jeden z najlepších slovenských albumov. A určite aj prvý a druhý album OBD, ako aj Acheron. Tieto dve kapely som spoznal v PKO na Marlboro Rock In asi v 96’ a 97‘. Neskôr sme sa stretávali v Skleníku v Dúbravke, kde sme mali aj spoločnú skúšobňu s OBD. Tam sme sa často „presviedčali“.

Napadá mi ešte Hex. Chalani si myslia, že to je presne ten prípad, o ktorom som hovoril na začiatku, ale nie je tomu tak. Dosku Ježiš Kristus nosí krátke nohavice som počúval ešte predtým, ako som sa s nimi spoznal. Zoznámili sme sa až keď vydali UltraPop a potom som im chvíľu robil technika. Pri Hexe môžem  úprimne povedať, že sa mi ich muzika naozaj páči. Naviac sú to dobrí parťáci, čo je pridaná hodnota a preto pôjdu na kľúč. Podobné to mám aj pri Polemicu.

I keď nepočúvam len punk-rock, ako sami vidíte, určite by som si tam za žiadnych okolností nedal dancefloor, alebo pop typu Kristína. To fakt nemusím a nie je mi príjemné, keď to niekde počujem hrať. Nikomu to neberiem, ale pre mňa je to momentálne - a dúfam, že aj naveky - neprijateľné. Z punk-rocku som odchovaný skôr na tej amerikánskej scéne. Epitaph, Fatwreck... Ale u nás je tiež pár kapiel, ktoré sa mi pri tých mojich potulkách po kluboch a fesťákoch zapáčili. Napríklad Pipes and Pints, Voice of Horse, River Jordan, NSOS, We On The Moon, The Paranoid, Problém, Bačova Fujara, R.A.F., Suffer, No side, Zpraku!, Selfish, Jaksi Taksi, Punkhart či Covers for Lovers... Niektoré z nich som už dlho nevidel, možno už ani nehrajú, ale keď som ich videl, tak stáli za to. A skoro som zabudol na Criminal Colection, tých si tam určite dám. Výborná moravská kapela, punk-rock plný energie a melodickosti.

Myslím, že je tu viac kapiel, ktoré robia túto našu „hudobnú scénu“  zaujímavou. Tak ich pozdravujem a do skorého „presviedčania“...

P.S. A Müller je v pohode.

 

Vy, kteří jste článek přečetli až do konce, využijte, prosím, tlačítko share níže na stránce a pomozte jej šířit dále "do světa". Děkujeme.

 

Do rubriky "CZ/SK hudební scéna pohledem" dříve přispěli:

 

Darxie / Matz / Jonash