Album roku 2011 očima kapely Cookies

08.12.2011 15:13

V rámci ankety Rocklife.cz Album Roku 2011 jsme si pro vás připravili sérii článků, kde se dozvíte, jakou desku by zvolily vaše oblíbené CZ/SK kapely. Ve třetím díle zjistíte, jaká alba si tento rok oblíbili přerovští Cookies.

 

Honza – zpěv, kytara

INEKAFE - Právo na šťastie

Líbí se mi. Je to melancholické, silné, melodické, ale chvilkama na můj vkus dost tvrdé a vymykající se staré dobré klasice. Zvuk z amerického studia, kde točili, mě překvapil. Čekal jsem od něj možná trochu víc, ale pořád je to základ. Kapela, která je můj vzor, a už se těším na český křest alba do Olomouce, kde nemůžu chybět :)

 

 

 

 

Luky– zpěv, kytara

Sum 41 - Screaming Bloody Murder

Jelikož je SUM moje srdcovka, tak jsem se nemohl dočkat. Po mírném zklamání z Underclass Hero jsem se na tohle album těšil ještě víc. Kluci si na tom dali doopravdy záležet a líbí se mi, že se dokázali alespoň trošku přiblížit k minulé tvorbě. Nechybí mi tam nic, jak průraznost písniček, tak také jejich výsledné zpracování. Miluju Deryckův zpěv, myslím, že do toho dal vše - a taky to tak z alba zní. Na tom albu mi nechybí nic ;)  Ze skladeb, které se mi nejvíc líbí, bych zmínil Happiness Machine a Crush. V létě jsem si udělal radost a navštívil jsem festival na Slovensku, kde hráli. "Nové" písničky zněly tak, jako bych je znal už dlouho :)                                                                                      

 

Kuťa – baskytara

Guano Apes - Bel Air

Líbí se mi hlavně proto, že je to comeback mojí oblíbené kapely, která dokázala něco, co se málokomu podaří, posunout svoji muziku dál, zachovat si svůj ksicht a přitom to vše zaobalit do nového kabátu. Vždycky, když poslouchám písničku Sunday Lover, přijdou mi na mysl švédští The Sounds. Poslechl jsem si je i naživo na festivalu Masters of Rock 2011 a nebyl jsem absolutně zklamaný, pro mě to byl nejlepší koncert z celého festivalu.

 

 

 

Cágo – bicí

Blink 182 - Neighborhoods

Po překladu textů, více skeptických poslechách, skrze aranže a celkovej zvuk si myslím, že je to jejich druhé nejsilnější album po eponymu. Textově nejlepší.

 
 
 
 
 
Prohlédněte si také první dva články s kapelami Zoči Voči (zde) a Shogun Tokugawa (zde).
 
Přečtěte si s Cookies rozhovor, uskutečněný letos v říjnu (zde). 
 

Sláva Bareš